Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   respect voor het nederlandstalige lied (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94278)

De rechtvaardige rechter 4 september 2007 19:22

respect voor het nederlandstalige lied

Ik ben een grote fan van nederlandstalige muziek, maar toch kan men daar moeilijk voor uitkomen. Op TV bestaan er maar weinig programma's voor nederlandstalige muziek, vroeger had men nog tien om te zien. Dit programma is tot mij spijt ook helemaal aan het verengelsen. het totpunt is dat minister bert anciaux liever geld in een eemalig eurosongfestival dan bv het anz te steunen. Het verschil met bv duitsland waar men wekelijks slagherfestival's organiseren daar is men trots op hun taal. Als je hier dat hier zegt dat je graag naar nederlandstalige muziek dan wordt je uitgelachen. Ik heb niets tegen anderstalige muziek (waar ik ook soms naar luister). Maar moet ook respect opbrengen voor het nederlandstalige lied want dat is nog altijd een deel van onze nederlandse en vlaamse cultuur. Spijtig dat daar zo'n weinig respect voor is.

De schoofzak 4 september 2007 20:33

Tsja, we zingen tegenwoordig liever "heppie beurddeei" dan het zoveel autentiekere "lang zal ie leven ..."

Niet veel tegen te beginnen, vermoed ik.

Raf 4 september 2007 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter (Bericht 2903293)
Ik ben een grote fan van nederlandstalige muziek, maar toch kan men daar moeilijk voor uitkomen. Op TV bestaan er maar weinig programma's voor nederlandstalige muziek, vroeger had men nog tien om te zien. Dit programma is tot mij spijt ook helemaal aan het verengelsen. het totpunt is dat minister bert anciaux liever geld in een eemalig eurosongfestival dan bv het anz te steunen. Het verschil met bv duitsland waar men wekelijks slagherfestival's organiseren daar is men trots op hun taal. Als je hier dat hier zegt dat je graag naar nederlandstalige muziek ? dan wordt je uitgelachen. Ik heb niets tegen anderstalige muziek (waar ik ook soms naar luister). Maar moet ook respect opbrengen voor het nederlandstalige lied want dat is nog altijd een deel van onze nederlandse en vlaamse cultuur. Spijtig dat daar zo'n weinig respect voor is.

Wat mij altijd verbaast, is dat degenen die hier voor het behoud van de Nederlandse taal menen te moeten komen pleiten, dat in zulk schabouwelijk Nederlands doen. Iedereen kan al eens een schrijffoutje maken, maar dit is toch werkelijk om te huilen? Krijgt onze jeugd dan geen degelijk taalonderricht meer op school?

baseballpolitieker 4 september 2007 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2903461)
Wat mij altijd verbaast, is dat degenen die hier voor het behoud van de Nederlandse taal menen te moeten komen pleiten, dat in zulk schabouwelijk Nederlands doen. Iedereen kan al eens een schrijffoutje maken, maar dit is toch werkelijk om te huilen? Krijgt onze jeugd dan geen degelijk taalonderricht meer op school?

Pff, een paar stomme hoofdletters en een paar vermoeidheden... Nie zagen eh! We praten schrijven tenminste zeer goed leesbaar nederlands, iets wat je niet van alle op vlaams grondgebied wonende personen kan zeggen.

An Arkos 4 september 2007 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2903461)

touché

Oja, en Nederlandstalige muziek is helemaal geen genre.

Duvelke 4 september 2007 21:13

nederlandstalig of chinees of engels

geen voorkeursbehandeling

enkel de beste muziek komt aan bod

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be