![]() |
Transfers Vlaanderen- Wallonië: mythen en waarheid
|
Jij verwacht hier ernstige reacties op?
|
Solidariteit is niet gelijk aan diefstal.
|
Citaat:
Wat bedoelt u DebianFox? Solidariteit gaat altijd gepaard met transfers, dat gaat u toch niet ontkennen? |
VRIJWILLIG !!! is het belangrijke woord steven.
Ik kan vrijwillig beslissen 5 % af te staan, maar niet aanvaarden dat iemand mij zegt : STA 5 % af. Ik kan vrijwillig beslissen : ik sta5 % af, maar ge gaat er geen alcohol of drugs mee gaan kopen. Als jij dat dan toch doet dan geef ik je geen 5 % meer. Nu staat men af en de ontvanger gooit dat geld in de Karolingsche vetpotten van de PS die er mooie sier mee maakt, maar geen wezenlijke verbetering brengen voor de Walen. Is dat zo moeilijk te begrijpen. |
Zever.
|
Citaat:
Trouwens uw vlaamse vrienden van de SP.A kunnen anders ook iets van geld verbranden. |
Citaat:
Zal ook nooit gebeuren trouwens er zijn namelijk echt wel transfers alleen worden ze opgeblazen (kwestie van mensen te raken waar je ze het gemakkelijkst kan raken)... ps: dendienen die nog niet wist dat er transfers binnen vlaanderen zijn ook is wel een naïef kieken hoor :-o ... |
Citaat:
Ik herfomuleer dus, bij wet opgelegde 'solidariteit' (hververdelingsmechanismen) gaat altijd gepaard met transfers. |
Citaat:
|
Citaat:
Vrijwillig is een zeer mooi woord maar gaat niet op in onze samenleving... Is het moeilijk te begrijpen waar u op doelt? neen! Maar het bewijst dat u wel zeer goedgelovig bent...:roll: |
Joepie de mannen van de pvda , als je die al moet gaan geloven ?
Die vonden Servie de goei en de Navo de slechte in het hele Balkan conflict. |
Citaat:
En jah je kan gewoon niet ontkennen dat er in wallonië meer profitariaat is dan in vlaanderen... Onder leiding van de PS installeren ze daar WEL het meest mogelijk mensen in de werkloosheid en houden ze de economie artificieel in gang (wat een echt economie tegengaat) door massaal ambtenaren aan te stellen... |
Citaat:
@Mampie: Zomaar de Westerse media napraten omtrent de rol van de NAVO vind ik anders ook niet opportuun... |
Citaat:
|
Er zijn vanzelfsprekend verschillende aspecten aan de notie "transferts"
Er is in de eerste plaats het uitgeven van gelden aan mensen in het kader van de sociale zekerheid. Zelfs in het aartskapitalistische land bij uitstek de USA bestaat er zoiets als "social security" al is het in de vorm van "food stamps". De begunstigden van dat systeem zijn mensen, geen landstreken. Mensen hebben, dat is bekend, de gewoonte zich in geval van nood te verplaatsen. Als hun woning door een tornado verwoest wordt, er een overstroming is of bosbranden woeden verhuizen ze naar veiligere gebieden. Als de sociale uitkeringen opdrogen, doen ze ongetwijfeld hetzelfde. Een grens trekken tussen Vlaanderen en Wallonië zal aan dergelijke sociale zekerheidstransferten niets veranderen, tenzij het adres van de begunstigden. Er zijn ook infrastructurele uitgaven : spoorwegen, bruggen, autostrada enz.. ten einde bv. de transportmogelijkheden van en naar de Antwerpse haven te optimalizeren geeft Vlaanderen geld uit om in Nederland werken uit te voeren - zo ook worden er met Vlaamse Gelden werken uitgevoerd doorheen de Waalse Wouden en over de Waalse hoogplateau's. We geven zelfs geld uit om een modelhuis te bouwen in Antarctica : ik heb nog geen enkele protestkreet gehoord over belachelijke onverantwoorde transferts naar de Zuidpool ! .. Verschillende landgenoten vonden intussen reeds een goede oplossing voor hun fiskale problemen : een appartementje huren in Monaco - ipv het gezonde gelijkheidsbeginsel huldigen zij hier het principe van de transferten: ze stappen in het vliegtuig, TGV of in hun sportwagen en tranferreren hun fortuin met veel enthoesiasme naar het franstalige rijkere deel van deze wereld. Geld spreekt immers geen vreemde taal, het is de taal die we allemaal begrijpen. Als er iets gesplitst moet worden : neem dan gerust Knokke-het zoute (het zout der aarde?) en maak er een belastingsparadijs van. Een vorst krijg je er in de aanbieding volkomen gratis bij - desnoods zal hij niets anders dan Nederlands praten of West-Vlaams naar keuze>. |
over de cijfers: 3,5% transfers? kan dat iemand bevestigen?
werkloosheidcijfers: ik dacht dat Vlaanderen 7% had en Wallonië 16%? |
Citaat:
Eigenlijk valt er niks te "onderwerpen" aan de economie hoor die stelt zich vanzelf... Vandaar dat jouw "of de regio al geïnteresseerd is" helemaal niet klopt. Hebben ze daar eten nodig? Kleren? Vervoer? verwarming?... Wel ja dan is de regio "geïnteresseerd"... |
Citaat:
Ga eens praten met de Walen, zodat ze ook hiervan overtuigd zijn. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be