![]() |
Wat zou er gebeuren als Albert II nu zou sterven?
Prins Filip wordt algemeen niet al te bekwaam geacht om de kroon te dragen. "Hij kan het niet" blijft hem achtervolgen. Hoewel Albert veel minder talentvol zijn rol speelt als zijn broer wijlen koning Boudewijn, kan hij de meubelen alsnog goed redden.
De koning sukkelt echter met zijn gezondheid. Wat zou er gebeuren met het land moest hij komen te overlijden (door ziekte of door een losgeslagen extremist)? |
hij zou begraven worden.
|
Citaat:
|
Filip zal wel koning worden, wat de gevolgen zijn, is iets anders.
|
Citaat:
dat zou verder beploegd worden ;-) flauw hé me dunkt zou men terug een circus op gang trekken zoals bij Boudewijn, alleen nu zou nog duidelijker worden dat dat een Franstalige bedoening is ... maar vlamingen kennende zou het nét de terughoudendheid kunnen teweeg brengen die 't voortbestaan van België zou redden ... voor een tiental jaar ... Filip zal nadien wel voor de nodige ontoelaatbare controverse zorgen wsl |
Moest............
Dan zijn we van die koekendoos uit de middeleeuwen verlost.Want dat stuk ongeluk Filiberke de stoere is niks waard.Een dwaas ventje dat denkt van de wereld te zijn:-P |
Citaat:
Ik hoop alleen maar dat ze niet zoals met Elvis al zijn films terug gaan geven. |
In het "beste geval" word een of andere verre neef de regent totdat Elizabeth I rijp is voor de troon.
|
Citaat:
|
De vorige koning is gestorven in 1993, het jaar waarin België officeel federaal werd.
Dus eh... |
Volgens mij worden we dan overgenomen door Gaz de France/Suez.
Eerlijk, ik weet het niet,Filip lijkt mij niet bekwaam of dat het iets uitmaakt dat weet ik niet, ik gok op Astrid als koningin. |
Er zouden terug stemmen opgaan om den Berre heilig te verklaren...
|
Effe vraagje tussendoor ...
Hoe en door wie zou flippeke beëdigd worden ???:? |
Citaat:
Het parlement? |
Mijn verwachting is dan dat Prins Amedeo koning zal worden. Amedeo is het oudste kleinkind van Albert II en Paola, en eerste kind en zoon van prinses Astrid en Lorenz. Hij werd geboren op 21 februari 1986 en is ruim eenentwintig jaar oud. Zo wordt dan de omstreden opvolging door Filip vermeden. http://mirjamvanginkel.nl/oranje/buit/belgie5.jpg
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Moet er geen meerderheid van het parlement een vorm van goedkeuring geven ??? Uit wiki (gemakshalve) : Citaat:
Dan zou dan betekenen dat indien er een meerderheid in het parlement TEGEN een koning is , er geen nieuwe kan komen ... Of zit ik er naast ??? |
Citaat:
(NOG niet alles voorzien he :) ) |
Citaat:
Toen den bert bibber koning ging worden, verwachtte iedereen dat hij slechts een overgangskoning zou zijn, en dat zijn zoon het snel zou overnemen. De realiteit is wel totaal anders gebleken, en maar goed ook voor hen... wat zouden ze beschaamd geweest zijn... nee, bert bibber kan maar beter dood zijn als 't zeuneke overpakt, anders sterft die toch binnen de week van nen attack :roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be