Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Prijs goedkopere appartementen daalt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94330)

duveltje382 5 september 2007 15:25

Prijs goedkopere appartementen daalt

wo 05/09/07 - De vastgoedmarkt in ons land groeit niet meer zo snel als de voorbije jaren. De prijzen van goedkopere appartementen zijn zelfs gedaald. Dat meldt het financiële weekblad Trends.

Trends baseert zich op cijfers van de federale overheidsdienst Economie en sprak ook met makelaars over de vastgoedmarkt in ons land.

(PhotoNews)

Het weekblad concludeert dat in de eerste zes maanden van 2007 de groei gehalveerd is tot 5,7 procent voor woningen.

Voor appartementen is de afkoeling nog duidelijker. Vooral bij goedkopere appartementen is er sprake van een prijsdaling. Die markt dreigt te verzadigen.

Een van de voornaamste redenen voor de afkoeling op de vastgoedmarkt is de gestegen rente.

Ook al is die rente historisch gezien nog steeds relatief laag, consumenten kunnen door een hogere rente minder geld lenen om een huis of appartement te kopen en dus blijft er veel (duur) vastgoed in de etalage staan waardoor de prijzen dalen.

Bron/VRT nieuws net

Eindelijk goed nieuws op komst,enkel afwachten dat de echte armen er iets mee vooruit zijn?:roll:

Anna List 5 september 2007 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2904903)

wo 05/09/07 - De vastgoedmarkt in ons land groeit niet meer zo snel als de voorbije jaren. De prijzen van goedkopere appartementen zijn zelfs gedaald. Dat meldt het financiële weekblad Trends.

Trends baseert zich op cijfers van de federale overheidsdienst Economie en sprak ook met makelaars over de vastgoedmarkt in ons land.

(PhotoNews)

Het weekblad concludeert dat in de eerste zes maanden van 2007 de groei gehalveerd is tot 5,7 procent voor woningen.

Voor appartementen is de afkoeling nog duidelijker. Vooral bij goedkopere appartementen is er sprake van een prijsdaling. Die markt dreigt te verzadigen.

Een van de voornaamste redenen voor de afkoeling op de vastgoedmarkt is de gestegen rente.

Ook al is die rente historisch gezien nog steeds relatief laag, consumenten kunnen door een hogere rente minder geld lenen om een huis of appartement te kopen en dus blijft er veel (duur) vastgoed in de etalage staan waardoor de prijzen dalen.

Bron/VRT nieuws net

Eindelijk goed nieuws op komst,enkel afwachten dat de echte armen er iets mee vooruit zijn?:roll:

ik heb Geert Noels hoofdeconoom van Petercam , me dunkt, een paar weken geleden het tegendeel horen beweren ... is Paul D'hoore weer econoom aan t spelen ?!

duveltje382 5 september 2007 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2904911)
ik heb Geert Noels hoofdeconoom van Petercam , me dunkt, een paar weken geleden het tegendeel horen beweren ... is Paul D'hoore weer econoom aan t spelen ?!

Ik heb zo een stil vermoede dat je groot gelijk hebt,wat een schande om dit dan te beweren hé :evil:

Firestone 5 september 2007 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2904903)
Eindelijk goed nieuws op komst,enkel afwachten dat de echte armen er iets mee vooruit zijn?

Waarom is dit goed nieuws?

Indien de prijzen dalen door de hogere rente, zal de "arme" voor dezelfde maandelijkse afbetaling meer aan rente en minder aan "appartement" betalen.
De vorige eigenaar van het goedkopere appartement ontvangt minder, de bank meer.

duveltje382 5 september 2007 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 2904916)

Indien de prijzen dalen door de hogere rente, zal de "arme" voor dezelfde maandelijkse afbetaling meer aan rente en minder aan "appartement" betalen.
De vorige eigenaar van het goedkopere appartement ontvangt minder, de bank meer.

Kijk,ik moet hier weer goed oppassen of de brave moderators slagen weer met strafpunten om mijn nek
MAAR KEN JIJ één ECHTE ARME DIE EEN EIGEN APPARTEMENT KAN AFBETALEN?????:roll::roll::roll::roll:
AUB denk eens goed na voor je iets post :?

Firestone 5 september 2007 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2904933)
Kijk,ik moet hier weer goed oppassen of de brave moderators slagen weer met strafpunten om mijn nek
MAAR KEN JIJ één ECHTE ARME DIE EEN EIGEN APPARTEMENT KAN AFBETALEN?????:roll::roll::roll::roll:
AUB denk eens goed na voor je iets post :?

Hou toch eens op met dit soort idiote insinuaties en zelfbeklag. :roll:

JIJ schreef in je eerste post: "Eindelijk goed nieuws op komst".
En ik vraag je waarom je dat goed nieuws vindt.

Toch eenvoudig, neen?

duveltje382 5 september 2007 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 2904940)

Toch eenvoudig, neen?

Was wel duidelijk Cynisch bedoeld hé
En ik ben geen Idioot !!!!!
Heel eenvoudig hé,maar ik krijg voor dit soort aanvallen wel strafpunten,SIMPEL!!!!

Firestone 5 september 2007 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2904950)
Was wel duidelijk Cynisch bedoeld hé

Voila, dat was toch niet zo moeilijk.
Citaat:

En ik ben geen Idioot !!!!!

Heeft ook niemand gezegd.
Citaat:

Heel eenvoudig hé,maar ik krijg voor dit soort aanvallen wel strafpunten,SIMPEL!!!!

Ik zie hier nergens een aanval waarvoor iemand strafpunten kan krijgen.

duveltje382 5 september 2007 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 2904958)
Voila, dat was toch niet zo moeilijk.
Heeft ook niemand gezegd.
Ik zie hier nergens een aanval waarvoor iemand strafpunten kan krijgen.

Ik ook niet,jij moet moderator worden,simpel ....

Firestone 5 september 2007 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2904960)
Ik ook niet,jij moet moderator worden,simpel ....

:twisted:

born2bewild 5 september 2007 15:59

goed nieuws voor kopers met cash .

duveltje382 5 september 2007 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2904968)

Heel juist van U,dus weer niets voor minder gelukkige aardbewoners ;)

Firestone 5 september 2007 16:01

Citaat:

Daar komt het inderdaad op neer.

AdrianHealey 5 september 2007 17:56

Dalende prijzen zijn altijd leuk.

Chipie 5 september 2007 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2905229)
Dalende prijzen zijn altijd leuk.

Hangt wel af voor wie... :-P

Bokkerijder 5 september 2007 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 2904940)

Toch eenvoudig, neen?

idiote insinuaties en zelfbeklag zijn een hobby van de zgn. 'echte arme'.

zo speelt hij het dan weer klaar om de laatste personen die nog compassie met hem hadden kwijt te spelen ;-)

Juvenalis 5 september 2007 18:42

Citaat:

Transacties groter dan 10.000€ worden aangegeven...good luck??????

Jazeker 5 september 2007 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 2904916)

Laat ons zeggen dat "de arme" eerder huurt dan afbetaalt. Als de prijzen stagneren op de koopmarkt, dan doen die dat ook op de huurmarkt.

duncan 5 september 2007 18:57

Ik kijk elke week / maand naar de huur prijzen om iets betaalbaar te vinden al JAREN en bij mij valt het geen kloten op dat de prijs gedaalt is .

de limburgse leeuw 5 september 2007 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duncan (Bericht 2905372)
Ik kijk elke week / maand naar de huur prijzen om iets betaalbaar te vinden al JAREN en bij mij valt het geen kloten op dat de prijs gedaalt is .

Dat kan kloppen wat je zegt, omdat het een tijd geleden ook het geval was dat de prijzen van koopwoningen gedaald waren, terwijl de huur globaal genomen gestegen was.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be