![]() |
Prijs goedkopere appartementen daalt
Prijs goedkopere appartementen daalt
wo 05/09/07 - De vastgoedmarkt in ons land groeit niet meer zo snel als de voorbije jaren. De prijzen van goedkopere appartementen zijn zelfs gedaald. Dat meldt het financiële weekblad Trends. Trends baseert zich op cijfers van de federale overheidsdienst Economie en sprak ook met makelaars over de vastgoedmarkt in ons land. ![]() Het weekblad concludeert dat in de eerste zes maanden van 2007 de groei gehalveerd is tot 5,7 procent voor woningen. Voor appartementen is de afkoeling nog duidelijker. Vooral bij goedkopere appartementen is er sprake van een prijsdaling. Die markt dreigt te verzadigen. Een van de voornaamste redenen voor de afkoeling op de vastgoedmarkt is de gestegen rente. Ook al is die rente historisch gezien nog steeds relatief laag, consumenten kunnen door een hogere rente minder geld lenen om een huis of appartement te kopen en dus blijft er veel (duur) vastgoed in de etalage staan waardoor de prijzen dalen. Bron/VRT nieuws net Eindelijk goed nieuws op komst,enkel afwachten dat de echte armen er iets mee vooruit zijn?:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Indien de prijzen dalen door de hogere rente, zal de "arme" voor dezelfde maandelijkse afbetaling meer aan rente en minder aan "appartement" betalen. De vorige eigenaar van het goedkopere appartement ontvangt minder, de bank meer. |
Citaat:
MAAR KEN JIJ één ECHTE ARME DIE EEN EIGEN APPARTEMENT KAN AFBETALEN?????:roll::roll::roll::roll: AUB denk eens goed na voor je iets post :? |
Citaat:
JIJ schreef in je eerste post: "Eindelijk goed nieuws op komst". En ik vraag je waarom je dat goed nieuws vindt. Toch eenvoudig, neen? |
Citaat:
En ik ben geen Idioot !!!!! Heel eenvoudig hé,maar ik krijg voor dit soort aanvallen wel strafpunten,SIMPEL!!!! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
goed nieuws voor kopers met cash .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dalende prijzen zijn altijd leuk.
|
Citaat:
|
Citaat:
zo speelt hij het dan weer klaar om de laatste personen die nog compassie met hem hadden kwijt te spelen ;-) |
Citaat:
Transacties groter dan 10.000€ worden aangegeven...good luck?????? |
Citaat:
|
Ik kijk elke week / maand naar de huur prijzen om iets betaalbaar te vinden al JAREN en bij mij valt het geen kloten op dat de prijs gedaalt is .
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be