![]() |
Laat overheden met elkaar konkurreren!
Laat verschillende overheden (Belgisch, Vlaams, Waals, Limburgs, West-Vlaams,...) met elkaar konkurreren om de gunst van de belastingbetaler, net zoals je kan kiezen tussen verschillende vakbonden, ziekenfondsen of telefoonmaatschappijen. Koppel staat en grondgebied los vn elkaar. De overheid die de beste dienstverlening geeft haalt dan de kontrakten binnen. En de belastingbetaler krijgt een betere dienstverlening.
|
Dat betekend wel dat al het geld naar de gemeentes gaat. Als ik mijn geld naar het rijk breng krijg ik daar namelijk maar een klein deel van terug, als ik mijn geld aan de gemeente geef meer. Als ik mijn geld aan het rijk geef en iedereen anders geeft het aan zijn gemeente dan gaat mijn gemeente daarop achteruit, en daarmee ik. Als mijn hele gemeente hetzelfde doet zijn we zelfs bijna compleet overheidsloos, op de belastingen na dan. Dit werkt niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ge zijt al met twee. nu kunt ge Konkurreren ondereen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*) De provincie neemt in de afgeschafte gemeente de gemeentelijke taken over. Het wordt dan een gemeente onder rechtstreeks provinciaal bestuur. *) De afgeschafte gemeente fuseert met een andere gemeente (die niet noodzakelijk een buurgemeente hoeft te zijn). |
Citaat:
Ik zie echt geen logica in dit plan... Wat al gebeurd is dat verschillende partijen elkaar beconcurreren om de gemeente te mogen besturen, de burgers beslissen wie het geld mag gebruiken. Wat is het voordeel van uw plan? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik betaal de wegenbelasting aan... mezelf! Er wordt binnenkort een snelweg aangelegd, zeg ik wel dat ze een stukje open moeten laten wat ik dan kan bestraten.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be