Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   weer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94340)

bk232214 5 september 2007 18:41

weer

Zuidpoolvilla komt paar miljoen euro tekort voor sneeuwspelen voor vriendjes wand wat haald het uit nu dat toch alles naar de kloten is met de aarde . Als de aardolie op is ,dan is de aarde maar eerst gered

Jazeker 5 september 2007 18:52

Ik wou dat ik zo'n gave had om me in te leven in wat je nu eigenlijk denkt of wil zeggen.

de limburgse leeuw 5 september 2007 18:55

Ja, de informatie is niet alleen nogal kort, maar ook mij is het niet helemaal duidelijk. Misschien heb ik iets gemist.

Chipie 5 september 2007 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 2905367)
Ja, de informatie is niet alleen nogal kort, maar ook mij is het niet helemaal duidelijk. Misschien heb ik iets gemist.

Nieuwe poolbasis Princess Elisabeth heeft voorbeeldfunctie

De International Polar Foundation (IPF) heeft in aanwezigheid van prins Filip de Zuidpoolbasis Princess Elisabeth voorgesteld in Brussel. De nieuwe Belgische poolbasis is de eerste 'zero emission' basis. De basis draait volledig op hernieuwbare energie zodat er geen uitstoot is van broeikasgassen. Bovendien wordt 75 procent van het gebruikte water herbruikt.

Het team van projectleider Johan Berte bouwde de basis op de terreinen van Tour & Taxis bij wijze van test. Dat is volgens hem een "cruciale stap". "Antarctica is niet de plaats voor experimenten", zei Berte. Zo kon het team ervaring opdoen en werd al het gereedschap getest en geoptimaliseerd. Het publiek kan de basis bezoeken van 6 tot 9 september. Daarna wordt de Princess Elisabeth afgebroken en verscheept naar Antartica.

Met het project wil de IPF het belang van poolonderzoek onderstrepen in het onderzoek naar de opwarming van de aarde. Ook Alain Hubert ziet hierin een uitdaging. "Als wij erin slagen om nuluitstoot te verwezenlijken in de extreme omstandigheden van de Zuidpool, moet dat elders in de wereld ook kunnen", aldus de bekende Belgische poolreiziger.

Bron

Tot uw dienst... ;-)

duncan 5 september 2007 20:55

Tjah project managers en hun poep liefjes hebben VEEL geld en zelfs geld over als we het allemaal zo lezen.

Vraag me af wat men gaat doen als oli , mensen en geld op is ....wa gaat men dan nog kunnen redden ;-)

Dekes 6 september 2007 13:51

Je kan blijkbaar een huis isoleren zodanig dat geen centrale verwarming meer nodig is, maar dan loopt de regering talrijke accijnzen mis dus wordt dit niet aangemoedigd. Slimme regering toch.

bk232214 6 september 2007 14:57

[quote=Chipie;2905537]

De International Polar Foundation (IPF) heeft in aanwezigheid van prins Filip de Zuidpoolbasis Princess Elisabeth voorgesteld in Brussel. De nieuwe Belgische poolbasis is de eerste 'zero emission' basis. De basis draait volledig op hernieuwbare energie zodat er geen uitstoot is van broeikasgassen. Bovendien wordt 75 procent van het gebruikte water herbruikt.
Het team van projectleider Johan Berte bouwde de basis op de terreinen van Tour & Taxis bij wijze van test. Dat is volgens hem een "cruciale stap". "Antarctica is niet de plaats voor experimenten", zei Berte. Zo kon het team ervaring opdoen en werd al het gereedschap getest en geoptimaliseerd. Het publiek kan de basis bezoeken van 6 tot 9 september. Daarna wordt de Princess Elisabeth afgebroken en verscheept naar Antartica.
Met het project wil de IPF het belang van poolonderzoek onderstrepen in het onderzoek naar de opwarming van de aarde. Ook Alain Hubert ziet hierin een uitdaging. "Als wij erin slagen om nuluitstoot te verwezenlijken in de extreme omstandigheden van de Zuidpool, moet dat elders in de wereld ook kunnen", aldus de bekende Belgische poolreiziger.
Bron
Tot uw dienst... ;-)[/quot

Dat weten wij al jaren dat aarde aan het opwarmen is Blijf er weg uit de zuidpool de enige plaats waar wij nog niet veel naar kloten hebben gedaan

migrantenjong 6 september 2007 15:12

[quote=bk232214;2906877]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2905537)

Bron
Tot uw dienst... ;-)[/quot

Dat weten wij al jaren dat aarde aan het opwarmen is Blijf er weg uit de zuidpool de enige plaats waar wij nog niet veel naar kloten hebben gedaan

Onderzoekslaboriatoria?

Of nee, wetenschap is EEEEEVIL, imperialistisch en waarschijnlijk zitten er een paar Joden tussen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be