Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De lagere loonkost : "de arme spaarder financiert" ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94372)

predator 6 september 2007 08:45

De lagere loonkost : "de arme spaarder financiert" ...

Citaat:

"Spaarders moeten lagere loonlasten financieren"

De hoge loonlasten in België zetten een rem op de werkgelegenheid en ondermijnen onze concurrentiekracht. Daarom moeten de arbeidskosten met 6 miljard euro omlaag. Dat schrijft de Hoge Raad van Financiên (HRF) in een nog niet vrijgegeven rapport. Om die loonlastenverlaging te financieren, viseert de Hoge Raad in de eerste plaats de spaarder en belegger.

De experts pleiten voor een algemene spaarbelasting van 25 of zelfs 30 procent, ongeacht of de spaarder zijn rendement uit een coupon of uit meerwaarde haalt. Dat zou bijna 4 miljard euro opbrengen.

Het voorstel houdt een ingrijpende verstrenging van de spaarfiscaliteit in: een spaarbelasting van 30 procent betekent een verdubbeling in vergelijking met de 15 procent roerende voorheffing die beleggers nu op hun vastrentende coupons betalen. Op aandelen zou er voor het eerst een meerwaardebelasting komen.

De verhoging van de belasting op dividenden van 25 naar 30 procent is minder sterk dan bij obligaties, maar staat haaks op de internationale trend. Het adviesorgaan maakt zich sterk dat de Europese spaarrichtlijn, waardoor de Belg met zijn spaargeld niet langer naar Luxemburg kan vluchten, een kapitaalvlucht minder waarschijnlijk maakt. (belga/hln) </STRONG></EM></U></I></B>
De harwerkende vlaming wordt dus tweemaal in zijn portemonnee getroffen :

- Immens hoge belasing op de lonen;
- het overschotje, zijn spaargeld, moet er nu ook aan geloven !

Hartelijk dank :

- onbekwame politici;
- geldstromen naar de Walen;
- vuige beroepdoppers;
- pochende leefloners;
- profiterende illegalen;
- "kansarme" moslim profiteurs.

Citaat:

Bedankt profitariaat, dat op onze kosten leeft !

omaplop 6 september 2007 09:08

Zat er aan te komen. Vanaf het ogenblik dat men melding maakte van het grote spaarbedrag dat in België aanwezig was, vermoedde ik wel dat ze daar potentiële inkomsten in zagen.

Het is idd zo dat we eerst serieus belastingen betalen en op wat overblijft gaan ze nu ook nog (meer) heffen.

Dus, mensen, niet meer sparen en als er niets meer is, op het OCMW gaan leven.

Of alles bewaren in een kous??????

RoiZ 6 september 2007 09:19

Ik begin er zo stillekesaan toch ook aan te denken om hier gene klop meer te doen. Wie niets heeft en niets doet leidt een onbezonnen leventje in dit land. Wie elke dag werkt zoals hij hoort te doen moet dat steeds meer en steeds langer doen. Wie niks doet moet maar bij enkele instanties gaan aankloppen en ze krijgen een huis voorgeschoteld waar ze gratis, of toch zo goed als, mogen in wonen. Elke maand staat er een aardig centje op de bankrekening en als ze nog even doordringen mogen ze zich elk jaar nog eens gratis een nieuwe kleerkast gaan aanschaffen in de C&A.
Maar de hardwerkende Vlaming die wordt weer eens afgestraft omdat hij wel voor zichzelf een goede toekomst wil uitbouwen. Afgestraft omdat deze weigert om niet op de kap van de samenleving te willen leven.
En we gaan daar dan nog allemaal mee akkoord ook!
Solidariteit is mooi, maar bij ons begint het als je alles eens op rijtje zet toch absurde vormen aan te nemen hoor.

born2bewild 6 september 2007 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 2906156)
Zat er aan te komen. Vanaf het ogenblik dat men melding maakte van het grote spaarbedrag dat in België aanwezig was, vermoedde ik wel dat ze daar potentiële inkomsten in zagen.

Het is idd zo dat we eerst serieus belastingen betalen en op wat overblijft gaan ze nu ook nog (meer) heffen.

Dus, mensen, niet meer sparen en als er niets meer is, op het OCMW gaan leven.

Of alles bewaren in een kous??????

oma, goud kopen

Den Ardennees 6 september 2007 09:26

Predator, vanwaar heb je dat artikel?

Mosasaurus 6 september 2007 09:28

dubbel

Mosasaurus 6 september 2007 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus (Bericht 2906177)
Ik doe mijn inkopen hoofdzakelijk in Nederlands (in Echt), dan weet ik zeker dat mijn geld hetgeen ik uitgeef aan consumptie niet naar Wallonie of Brussel gaat dmv transfers... In Nederland worden we niet extra belast (ecotaks) en is er een gunstigere belasting regeling op consumptie...

Ik ga nu met mijn spaargeld ook naar Nederland..

de Belgische staat kan mij mijn rug op!!

predator 6 september 2007 09:37

Den Ardennees vroeg :

Citaat:

Staat op dit ogenblik op je computer : elektronische "Het Laatste Nieuws".

"Den Herman" heeft enkele kopies van dit rode ... maar door de vlaamse roden niet eer gesteund voorstel ... in zijn werkruimte liggen ...

Of dit voorstel wél goud uitvalt in dit :

after-electoraal klimaat ?

Klimaat : Al Gore was ook een bedrieger ...

Droevige Groeten.

Naschrift.

De "banken" zijn al meerdere weken op de hoogte van dit "voor te stellen voorstel" én stellen het bijzonder weinig op prijs !

Johan217 6 september 2007 09:51

Lap, en ik maar braaf iets opzij zetten met het gedacht "later zal er geen geld meer zijn voor pensioenen, mij gaan ze niet hebben..." Nu dit weer.

predator 6 september 2007 10:08

born2bewild stelde :

Citaat:

oma, goud kopen
Alleen goede raad geven aub !!!

Een kilo goud, wél die was méér waard in :

begin 1982

dan in :

2007.

De plotse daling van de goudprijs in het jaar "2tobeduped", veroorzaakte toen :

- de val van de regering;
- de laatste belzieke devaluatie.

Goud Groeten.

predator 6 september 2007 10:12

Jphan217 stelde :

Citaat:

Lap, en ik maar braaf iets opzij zetten met het gedacht "later zal er geen geld meer zijn voor pensioenen, mij gaan ze niet hebben..." Nu dit weer.
Trootst je ... de pesioenfonden worden :

NIET

vrijgesteld van die "dieven"-heffing.

Droevige Groeten.

proxy2222 6 september 2007 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door predator (Bericht 2906244)
born2bewild stelde :

Alleen goede raad geven aub !!!

Een kilo goud, wél die was méér waard in :

begin 1982

dan in :

2007.

De plotse daling van de goudprijs in het jaar "2tobeduped", veroorzaakte toen :

- de val van de regering;
- de laatste belzieke devaluatie.

Goud Groeten.

Inflatie meegerekent is de prijs van 1982 nu ongeveer $2000/ons. Vandaag staat het aan $680/ons, spotgoedkoop. Trouwens, de goudprijs wordt systematisch bewust laag gehouden door goudverkoop van de centrale banken. Dit om de Amerikaanse dollar nog steeds de status van werelds "reserve currency" te behouden.

Dus born2bewild heeft volkomen gelijk.

P.S. Zilver is tegenwoordig nog goedkoper en interessanter.

Den Ardennees 6 september 2007 10:23

geen goud, geen aandelen, wat moeten we dan beginnen, het gewoon gaan potverteren? Ik ga me alvast een home-cinema, een jacuzzi en een buitenzwembad aanschaffen:roll:

Johan217 6 september 2007 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2906281)
geen goud, geen aandelen, wat moeten we dan beginnen, het gewoon gaan potverteren? Ik ga me alvast een home-cinema, een jacuzzi en een buitenzwembad aanschaffen:roll:

Niet te luid zeggen, of ze gaan de btw ook nog eens optrekken!

omaplop 6 september 2007 11:04

Is ook een van de voorstellen!!!

proxy2222 6 september 2007 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2906176)

http://www.tijd.be/nieuws/economie_f...asp?Id=3185444

P.S. :

Minister van Financiën, Didier Reynders, heeft een explosief rapport van de Hoge Raad van Financiën ontvangen. In het rapport pleit de Hoge Raad ervoor de BTW te verhogen, sparen en beleggen meer te belasten, de personenbelasting op te trekken en milieubelastingen in te voeren. Hier leest u de volledige tekst. (pdf-bestand, 2,79 MB)

ARGHHHHH!!!!! 8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O

Pieke 6 september 2007 11:45

en nergens, maar dan ook nergens wordt gepleit om de staat te ontvetten?

Tijd om de politiek eens uit te mesten, maar dat zal er wel niet van komen

predator 6 september 2007 12:15

Proxy2222 stelde :

Citaat:

Inflatie meegerekent is de prijs van 1982 nu ongeveer $2000/ons. Vandaag staat het aan $680/ons, spotgoedkoop. Trouwens, de goudprijs wordt systematisch bewust laag gehouden door goudverkoop van de centrale banken. Dit om de Amerikaanse dollar nog steeds de status van werelds "reserve currency" te behouden.

Dus born2bewild heeft volkomen gelijk.
Dus born2bewild heeft volkomen gelijk ?

Kan je me dan even uitleggen : de

- koersval van het goud;
- van iets boven de 780/ounce naar 550/ounce;
- in de maand maart van vorig jaar.

Minus + 30% op één maand; dat doen zélfs "Real Software" noch "Option" het goud niet na !

Is goud nog wél een "veilig-paniek-kapitaal-vluchtmiddel". Ik, maar wie ben ik ..., geloof er niet in.

Een grafiek van de goudprijs en de waarde van de Bel20, vertonen eigenlijk weinig verschillen (afwijkingen van elkaar).

(grap !)
Je gelooft eigenlijk wat je wil. Ik ben een een christene en jij een golden boy ! Zo je maar gelukkig bent ...
(einde grap !)

Beste Groeten.

Naschrift.

Met zilver oppassen ! Tijdens het zoeken naar ("bruikbare") oliereserves hebben de US of A enorme voorraden van beide gevonden. Irak is dus een "overbodig intermetzo".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be