Pelgrim |
6 september 2007 21:39 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
(Bericht 2907619)
De reden waarom je tegen het opzetten van CAP afdelingen in Franstalig België bent is omdat je tegen één nationale organisatie met een nationale structuur was en bent. Het opzet van CAP is altijd de vorming van een nationale organisatie geweest met een nationale structuur. Als UAG daar tegen is dan is dat hun goed recht maar mag ons dat niet verhinderen om onze oorspronkelijke doelstellingen te realiseren. We willen helemaal geen Vlaamse en een Waalse organisatie maar een Belgische waar Vlamingen en Franstaligen bouwen aan één project. ;-)
|
dat is inderdaad een van de redenen waarom ik ertegen ben, en de resultaten zijn niet toevallig: cap scoorde amper. Belgisch-unitaristische nonsens interesseert geen kat meer (meer dan de helft stemde op partijen met een duidelijk communautair programma).
De kwestie CAP-UAG toonde net aan hoe falliekant België is voor de arbeidersbeweging. Had UAG met rust gelaten, had al uw energie in de CAP aan Vlaamse zijde gestoken en dan had er hier misschien meer kunnen verwezenlijkt worden, want het potentieel is hier veel groter dan in Wallonië. UAG had dan misschien niet opgekomen, maar zou bij de eerstvolgende verkiezingen wel geïnspireerd kunnen worden door de ervaringen van CAP en dan zou er een echte samenwerking hebben kunnen ontstaan. Wallonië heeft de opbouw van CAP geen goed gedaan. Per sé een nationale partij willen uitbouwen leidt tot zulke situaties.
Het is trouwens nog volstrekt onzinnig ook want er bestaan geen Belgische nationale verkiezingskringen. Iemand stemt sowieso op een provinviale of een Vlaamse/Waalse lijst.
En ook los van het communautaire was het een compleet belachelijke zet om CAP afdelingen in Wallonië te stichten. UAG bestaat immers ook nog steeds, dus in plaats van te verenigen, zijn er twee linkse formaties bijgekomen. Fraai staaltje sectarisme.
Overigens, als ik me niet vergis heeft de links-wallingante lijst Listes Wallon minstens evengoed gescoord als CAP.
|