![]() |
Het relatieve van onafhankelijkheid
Nationalisten verwerpen individueel zelfbeschikkingsrecht van hun onderdanen omdat ze vinden dat individuen deel uitmaken van "hun" volksgemeenschap en niet zonder de andere leden van "hun" volksgemeenschap zouden kunnen overleven. Maar geldt dan eigenlijk niet juist hetzelfde voor "hun" onafhankelijke staat?
Die "onafhankelijke" staat doet namelijk ook zaken met andere staten, leent ook geld bij banken, sluit ook internationale overeenkomsten af, is ook (meestal vrijwillig) aangesloten bij internationale instellingen zoals EU, NAVO, WTO, VN. Ze moet ook rekening houden met andere landen. Is hun "onafhankelijkheid" dan niet minstens even relatief als dit van individuen die in een gemeenschap leven? Een "onafhankelijk" Vlaanderen zal zich bijvoorbeeld evenzeer naar de regels van de EU en WTO moeten schikken als een "onafhankelijk" België. Hoezo "onafhankelijk"? |
Wrm EU? Is Zwitserland bij de eu? Ze zijn nochtans het of bijna het rijkste land ter wereld...
Trouwens alles is relatief maar het één is stukken beter dan het ander en daar zijn genoeg redenen voor te geven. |
Citaat:
Citaat:
|
Doomy ownt.
|
Citaat:
De twee dingen die jij daar vernoemd om de kleuter uit te hangen zijn gewoon niet functioneel, als er via een referendum wordt gekozen voor een onafhankelijk west-vlaanderen, mij goed maar het is gewoon niet slim en er zijn weinig argumenten voor te vinden. |
Citaat:
|
Sommigen zitten toch wel met een serieus ei omwille van het mogelijke einde van België, hoor.
|
Jullie snappen Doomy niet, denk ik.
Of ik snap hem niet. Dat kan ook. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of je het nu wilt of niet, is trouwens al een discussie over geweest denk ik. Je kan je natuurlijk volledig overal laten uitschrijven en helemaal uit de maatschappij treden maar als ze je vinden ben jij strafbaar aangezien jij op **** grondgebied. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be