roderidder |
7 september 2007 07:59 |
Komt Stella met een Koegoed campagne?
07/09 Brits rechter ziet Stella als oorzaak partnergeweld
 Inbev start een nieuwe advertentiecampagne voor Stella Artois in het Verenigd Koninkrijk. Daarmee wil de brouwer het negatieve imago van zijn bestseller ombuigen.
De ingreep is een rechtstreeks gevolg van een vonnis van een Britse rechter die in een zaak van partnergeweld letterlijk het Stellabier als bepalende factor noemde. Dat heeft De Morgen vrijdag geschreven.
"Pass on something good", zo luidt de nieuwe slogan voor Stella over de plas. Het devies komt in de plaats van het "Reassuringly expensive", dat ondertussen al sinds 1982 meegaat.
De nieuwe campagne moet Stella van zijn kwalijke reputatie afhelpen. De voorbije jaren heeft het bier in het Verenigd Koninkrijk de bijnaam "wife beater" gekregen, een etiket dat steeds hardnekkiger aan het merk is gaan kleven. Een recent verdict van een Britse rechter zet die reputatie nog eens in de verf.
In een dossier waarin een arbeider de nieuwe partner van zijn ex te lijf was gegaan, zei rechter John Hardy: "Er zijn twee sleutelbegrippen die steeds weer opduiken in zaken waar jonge mannen en alcohol bij betrokken zijn. Dat zijn "Stella" en "binge drinking" (drinkwedstrijden).
bron : http://www.gva.be/nieuws/Economie/de...2-CF033E95AB5C}
Ik ben ook van overteugd dat melk minder schadelijk is. Stella kan dus beter allianties met INZA/Stabilac/Danone... of zo aangaan
|