Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vroeg opstaan is ongezond (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94450)

Ambiorix 7 september 2007 13:11

Vroeg opstaan is ongezond

donderdag 06 september 2007 | Bron: anp, AD.nl document.write('');document.write('');

Jarenlang werd volgehouden dat het goed zou zijn voor de gezondheid om vroeg op te staan. Maar wetenschappelijk onderzoek toont nu aan dat dit en misvatting is. Vroeg opstaan zou zelfs ongezond zijn.
Onderzoek aan verschillende Japanse universiteiten wijst uit dat vroege vogels meer risico lopen op hart- en vaatziekten, zoals hoge bloeddruk en beroertes. Voor de studie werden meer dan 3000 Japanners onderzocht. Deze week worden de resultaten voorgesteld op het wereldcongres van de Wereldfederatie van Slaaponderzoek- en Slaapgeneeskundeverenigingen.

bron: DS online

------------

kheb dat al altijd vermoed:-P

Dronkoers 7 september 2007 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2908985)

donderdag 06 september 2007 | Bron: anp, AD.nl document.write('');document.write('');

Jarenlang werd volgehouden dat het goed zou zijn voor de gezondheid om vroeg op te staan. Maar wetenschappelijk onderzoek toont nu aan dat dit en misvatting is. Vroeg opstaan zou zelfs ongezond zijn.
Onderzoek aan verschillende Japanse universiteiten wijst uit dat vroege vogels meer risico lopen op hart- en vaatziekten, zoals hoge bloeddruk en beroertes. Voor de studie werden meer dan 3000 Japanners onderzocht. Deze week worden de resultaten voorgesteld op het wereldcongres van de Wereldfederatie van Slaaponderzoek- en Slaapgeneeskundeverenigingen.

------------

Eindelijk worden mijn vermoedens bewezen :-D

Andro 7 september 2007 13:14

Dan moet ik al haast dood zijn....

fox 7 september 2007 13:15

Dan heb ik er alvast een heel gezonde levensstijl op na gehouden tijdens mijn studententijd.

Dronkoers 7 september 2007 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 2908999)
Dan moet ik al haast dood zijn....

Zo voel ik mij toch elke morgen... ;-)

Andro 7 september 2007 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2909006)
Zo voel ik mij toch elke morgen... ;-)

Lol!

Patriot! 7 september 2007 13:25

Citaat:

------------

:cheer: Ik ben dus veel gezonder dan ik dacht! :-D

En tijdens het academiejaar ga ik nog véél gezonder zijn! :twisted:

liberalist_NL 7 september 2007 13:28

Citaat:

------------

Ik wist het! Morgen een motie indienen om te kijken of ik school om 12 uur kan laten beginnen! ;-)

StevenNr1 7 september 2007 13:29

Wat verstaat men hier onder 'vroeg opstaan' ? Voor het zonlicht ons bereikt of voor de noen of ...?

KrisKras 7 september 2007 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2909060)
Wat verstaat men hier onder 'vroeg opstaan' ? Voor het zonlicht ons bereikt of voor de noen of ...?

voor de middag :twisted:

Diplomatius 7 september 2007 14:20

:cheer: :cheer: Eindelijk eens een stelling waar ik het volmondig en unaniem mee eens kan zijn ! 8-)

Het enige wat de ochtendstond in de mond heeft, is een stinkbek ! :twisted:

Dronkoers 7 september 2007 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius (Bericht 2909210)
Eindelijk eens een stelling waar ik het volmondig en unaniem mee eens kan zijn !

Het enige wat de ochtendstond in de mond heeft, is een stinkbek ! lol

Of aagekoekt schuim van gisteravond ;-)

Dronkoers 7 september 2007 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2909060)

Vroeg opstaan is voor mij wakker worden van iets onnatuurlijks, zoals een pokkewekker ofzo ;-)

berre 7 september 2007 15:19

eindelijk eens iets waarover geen discussie kan ontstaan! d�*t is de lang verwachte topic waarin iedereen van zwart tot wit en van links tot rechts het allemaal eens is.

Spliff 7 september 2007 15:20

De ochtendstond heeft goud in de mond.
De vroege vogel vangt de worm.

Dronkoers 7 september 2007 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spliff (Bericht 2909440)
De ochtendstond heeft goud in de mond.
De vroege vogel vangt de worm.

Ik noemt dat een gele bacteriebrij, die je afkuist bij het tandenkuisen

Spliff 7 september 2007 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2909444)
Ik noemt dat een gele bacteriebrij, die je afkuist bij het tandenkuisen

En spoel je dat dan gewoon door, of moet je dat dan apart sorteren bij het klein gevaarlijk giftig afval?

vlijmscherp 7 september 2007 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berre (Bericht 2909433)
eindelijk eens iets waarover geen discussie kan ontstaan! d�*t is de lang verwachte topic waarin iedereen van zwart tot wit en van links tot rechts het allemaal eens is.

die hadden we al in het topic over de billen van Issabelle

Dronkoers 7 september 2007 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spliff (Bericht 2909453)
En spoel je dat dan gewoon door, of moet je dat dan apart sorteren bij het klein gevaarlijk giftig afval?

Nucleair afval

Dinkietoy 7 september 2007 17:24

Citaat:

Tss, kga dringend mijne baas op de hoogte moeten brengen, want die zal da zeker nie weten. En ik denk toch dat da mens toch met mn gezondheid inzit...:?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be