Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kinderdagverblijven: twee maten, twee gewichten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94476)

Havana 7 september 2007 19:38

Kinderdagverblijven: twee maten, twee gewichten

Naar wat ik heb opgevangen betaald niet iedereen evenveel aan een kinderdagverblijf.

Kan iemand mij uitleggen waarom de prijs van kinderdagverblijven inkomstgerelateerd is?

Twee werkende ouders betalen de volle pot als ze hun kinderen onderbrengen in een kinderdagverblijf. (tot 20 euro...per dag)

Twee (zogezegde) werkzoekenden die hun kleuter op hetzelfde adres afzetten betalen 1 euro!

(ik heb zelf geen kinderen, maar ben er wel ooit één geweest)

Chipie 7 september 2007 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 2910123)
Naar wat ik heb opgevangen betaald niet iedereen evenveel aan een kinderdagverblijf.

Kan iemand mij uitleggen waarom de prijs van kinderdagverblijven inkomstgerelateerd is?

Twee werkende ouders betalen de volle pot als ze hun kinderen onderbrengen in een kinderdagverblijf. (tot 20 euro...per dag)

Twee (zogezegde) werkzoekenden die hun kleuter op hetzelfde adres afzetten betalen 1 euro!

(ik heb zelf geen kinderen, maar ben er wel ooit één geweest)

En het strmafste is dat die twee werkende ouders nog meer belastingen moeten betalen ook... :lol:

duncan 7 september 2007 20:31

ik zen nen ex kinder verzorger werkte in minimum 15 kinder dagverblijven/ Chrêches/ peuter tuintjes / prématurale dienst / ..... .

Al geruim 8 jaar is het Ex - kinder verzorger & ja niet overal hanteert men dezelfde quota en of inkomsten of vraagt men evenveel .

Ge hebt om te beginnen al soorten kinder dagverblijven
Soorten chrêches
... één van de redenen om prijs verschil te merken .

Dan hebtge nog de landelijke kinder chrêches en de stedenlijke ....verschillen ook in prijs .

Hebtge nog kind & gezin erkende of niet erkende opvang verblijven/ chrêches ... .

Worden ze kleuter heb je hetzelfde bvb kinderwerking soorten kleuter scholen ....ect hangt af van kwaliteit quota's ...ect .

Nog hoger ook ....tot de dood ons velt :-D

Havana 8 september 2007 06:38

vreemd - een brood, een bus melk, een doos pampers of een liter diesel zijn toch ook niet inkomstgerelateerd. Waarom dan wel kinderdagverblijven???

Vorenus 8 september 2007 06:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 2910672)
vreemd - een brood, een bus melk, een doos pampers of een liter diesel zijn toch ook niet inkomstgerelateerd. Waarom dan wel kinderdagverblijven???

Zie Duncan.

Havana 8 september 2007 06:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2910674)
Zie Duncan.

:| :?daar staat geen uitleg in waarom ouders verschillende prijzen opgelegd krijgen bij éénzelfde kinderdagverblijf. :?:?

Duupje 8 september 2007 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 2910684)
:| :?daar staat geen uitleg in waarom ouders verschillende prijzen opgelegd krijgen bij éénzelfde kinderdagverblijf. :?:?

Omdat het afhankelijk is van uw inkomen, hoe minder inkomen, hoe goedkoper de opvang.

Havana 8 september 2007 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2910699)
Omdat het afhankelijk is van uw inkomen, hoe minder inkomen, hoe goedkoper de opvang.

ja, dat versta ik ook onder inkomstgerelateerd...

duncan 9 september 2007 16:04

single blijven = LEEFbaar !

duncan 9 september 2007 20:25

Vraag het aan corrupt kind en gezin en hun nieuwe mannen legioenen en hun feministische vrouwen..... die weten dat beter dan ons wat TOEVALLIG meer of minder kost :-D

WEL voeg ik hier aan toe dat de meest dure en beste kinder opvang plaatsen ( kinder opvang is anders dan kinder dagverblijven en dergelijke ) niet persé DE beste zijn voor het kind zijn psychisme of lichaam zelfs sociale reflexie .

Bovenbuur 10 september 2007 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2910699)

Dat doen ze om armere ouders te stimuleren (beiden) te werken, als dat geld allemaal direct naar de kinderopvang en de schoonmaker gaat zien mensen het als nutteloos.

duncan 11 september 2007 20:30

Ja maar waarheid is dat elken eurow al te veel is :) voor vele( n )

duncan 11 september 2007 23:44

2 maten en 2 gezichten :-D

Havana 12 september 2007 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2914599)
Dat doen ze om armere ouders te stimuleren (beiden) te werken, als dat geld allemaal direct naar de kinderopvang en de schoonmaker gaat zien mensen het als nutteloos.

Als armere ouders gaan werken stijgt hun inkomen, dus ook de prijs van het kinderdagverblijf. Is het effect dan niet net omgekeerd?

lombas 12 september 2007 18:16

Als je't niet kunt betalen of ben je het oneens met de consumptiewijze, schaf het dan niet aan.

Zo bezit ik lamborghini noch bont.

Dat geldt ook voor kinderen.

Uh-Huh 12 september 2007 18:28

Persoonlijk vind ik het logisch dat iemand met een lager inkomen een beetje minder betaald (of kan betalen) voor kinderopvang. Maar het verschil, tussen ongeveer 20 en 1 euro, vind ik wel iets té groot.

Stratcat 12 september 2007 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2922907)
Als je't niet kunt betalen of ben je het oneens met de consumptiewijze, schaf het dan niet aan.

Zo bezit ik lamborghini noch bont.

Dat geldt ook voor kinderen.

Ja maar, iedereen heeft recht op een kind!
Bovendien moeten we veel kinderen hebben om de pensioenen te betalen.
Het is dus een investering van de overheid in toekomstige belastingbetalers.
De tijd gaat snel, gebruikt uw kinderen wel.

lombas 12 september 2007 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat (Bericht 2923247)
Ja maar, iedereen heeft recht op een kind!
Bovendien moeten we veel kinderen hebben om de pensioenen te betalen.
Het is dus een investering van de overheid in toekomstige belastingbetalers.
De tijd gaat snel, gebruikt uw kinderen wel.

Ja maar, als we twintigjarige Marokkanen naar hier halen hebben we ook pensioenbetalers en géén kindergeld!

:-o

Ik heb de sleutel. De sléutel!

Stratcat 12 september 2007 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2923254)
Ja maar, als we twintigjarige Marokkanen naar hier halen hebben we ook pensioenbetalers en géén kindergeld!

:-o

Ik heb de sleutel. De sléutel!

Dat ik daar nog niet aan gedacht heb!
En die zijn dan meestal nog bereid om tegen lagere lonen te werken, dan zijn de werkgevers ook nog content.

AdrianHealey 12 september 2007 20:38

Marokanen werken niet, zeker als ze 20 jaar zijn.
Leer uw lessen. :/

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be