Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   "Moest het leger nog bestaan hebben..." (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94501)

Bhairav 8 september 2007 16:56

"Moest het leger nog bestaan hebben..."

"...dan was er niet zovel geweld onder de jeugd".
Jaja, niveau! Ge moet het eens lezen bij de reacties op de steekpartijen bij verschillende online gazetten.
Zeer "logisch" natuurlijk: die stekende jongeren zijn gewoon nog te jong voor het leger en heeft dus alleen effect bij volwassenen. Er pleiten er zelfs voor DRILsergeanten.
"Terug naar normen en waarden", nog zo iets. Hoe voert men die terug in? Met een langzaam proces van het door de jeugd hun strot te rammen?:lol:
Hoe zou het voelen om zo'n massahysterische burgertrut te zijn?

HAMC 8 september 2007 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2911375)
Jaja, niveau! Ge moet het eens lezen bij de reacties op de steekpartijen bij verschillende online gazetten.
Zeer "logisch" natuurlijk: die stekende jongeren zijn gewoon nog te jong voor het leger en heeft dus alleen effect bij volwassenen. Er pleiten er zelfs voor DRILsergeanten.
"Terug naar normen en waarden", nog zo iets. Hoe voert men die terug in? Met een langzaam proces van het door de jeugd hun strot te rammen?:lol:

Dat weet jij toch? In real life dan. =D

Bhairav 8 september 2007 17:16

Neen, ik kan u verzekeren dat zoiets niet het geval is. :lol:

kelt 8 september 2007 17:40

Ik moet toegeven dat er tijdens de legerdienst een band gesmeed (zeg maar geschopt en gescholden door de drill-sergeants) tussen de dienstplichtigen.En ja,ook in "mijnen tijd" waren er al wat "allochtonen" te vinden in de peletons die,net als de rest maar 1 kleur leerden onderscheiden "olijfgroen" (soms met takjes en blaadjes op ;) )

Maar langs de andere kant is er de tiwjfelachtige militaire waarde van een dienstplichtigenleger zolang zich geen dwingende,nationale,catastrofe aandient.Een leger dat een massa dienstplichtigen moet "onderhouden" wordt automatisch een reusachtige verzamelplaats van "verouderd tuig",en verliest alle wendbaarheid ten aanzien van de internationale omstandigheden en de evolutie van taktieken en materiaal....

Een optie is een dienstplicht in een verplichte Nationale Garde,als een "super jeugdbeweging" slechts losjes gekoppeld aan het leger,met een veel breder aspect van aktiviteiten dan gewoon wat achter een geweer aanlopen.........maar ja,dat kost ook geld......

niet dus.... :|

manta 8 september 2007 17:54

Moest het leger nog bestaan hebben...

-Dan was Bhairav waarschijnlijk al luitenant geworden ...:lol:

Mambo 8 september 2007 18:03

Kijk dat is tenminste eens iets om samen te doen. Ik hang soms nog aan zo'n touw trouwens.

De schoofzak 8 september 2007 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2911375)

Ach, dat is dikke zever van mensen die zijn blijven steken in de jaren 60 van vorige eeuw.
Ze hebben wel gelijk, maar dan voor bij wijze van spreken één of twee persentjes.
Er loopt natuurlijk, volgens mij persoonlijk, wel iets mis met de opvoeding van een aantal van onze kinderen, maar die stelling zal wel van alle tijden zijn. Kinderen hebben nood, wat zeg ik, hebben recht op een zeer duidelijk kader, waar onder andere toe behoort dat er soms regels zijn die, als je ze overtreedt, je er spijt van zal krijgen.

Laat die drill-aanbidders en leger-adoreerders dus maar gerust hun zegje doen, ergens in een stil hoekje waar ze niemand hinderen.
Ik mag verhopen dat ook het leger bestendig mee-geëvolueerd is met zijn tijd.

Mambo 8 september 2007 18:18

Bwah wat was het belangrijkste destijds voor de soldaten?
De drilsergeant of was het dat ze eens een tijdje van moeder weg waren en er alleen voor stonden?
Ik denk dat het laatste wel meer te maken had met de stap naar eigen verantwoordelijkheid dan al de rest.
Voor mij moet het terug kunnen en ik vind het goed dat ze eens een jaartje er tussendoor gaan met allerlei ongemakken. Dan waarderen ze nadien de gemakken iets meer.

Bhairav 8 september 2007 18:26

Eigen verantwoordelijkheid? Onder bevel staan betekent dat iemand boven u verantwoordelijkheid heeft. Ze gaan zich misschien "verantwoord gedragen" maar dat is nog iets anders.

Mambo 8 september 2007 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2911463)
Eigen verantwoordelijkheid? Onder bevel staan betekent dat iemand boven u verantwoordelijkheid heeft. Ze gaan zich misschien "verantwoord gedragen" maar dat is nog iets anders.

Niet overdrijven hé. Soldaten en verantwoordelijk gedrag gingen nooit al te goed samen.
Maar jongeren hebben er wel iets aan. Samen uit en samen thuis bv.

Bhairav 8 september 2007 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2911486)
Niet overdrijven hé. Soldaten en verantwoordelijk gedrag gingen nooit al te goed samen.
Maar jongeren hebben er wel iets aan. Samen uit en samen thuis bv.

Dan kunnen ze evengoed festivals afschuimen. Dat is nog eens plezant ook.

Mambo 8 september 2007 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2911496)

Soldaten gaan ook wel eens naar een festival.
t' is hier de gaza strook niet hoor. t' is vredevol belgië waar een soldaat de wacht slaat al liggend onder een boom met een grasprietje tussen de lippen.

manta 8 september 2007 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2911496)

't Bier is/was goedkoper in 't leger :lol: ...

Mambo 8 september 2007 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2911506)

En gratis kost en inwoon. Waar krijg je dat nog? :lol:

franke fritz 8 september 2007 18:41

het leger bestaat bij mijn weten nog. Enfin, toch iets dat daar voor moet doorgaan...

Bhairav 8 september 2007 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2911506)

Maar daar zagen ze als ge een joint opsteekt of een pijpke rookt.
Ze associeren dat daar nog met de jaren 70...

Mambo 8 september 2007 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2911516)
Maar daar zagen ze als ge een joint opsteekt of een pijpke rookt.
Ze associeren dat daar nog met de jaren 70...

Welnee dat is allemaal van horen zeggen.
Smoren en drinken is daar verplicht zelfs.

Bhairav 8 september 2007 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2911520)

Is dat schuld van de Walen?

manta 8 september 2007 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2911520)

Klopt ...
En om van de rest nog maar te zwijgen ...
Aan elke kazerne vind je wel enkele bordelen ...:-D
Die waar ik gekazerneerd was toch ...(ook van horen zeggen zenne...:oops: )

migrantenjong 8 september 2007 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2911437)
Ach, dat is dikke zever van mensen die zijn blijven steken in de jaren 60 van vorige eeuw.
Ze hebben wel gelijk, maar dan voor bij wijze van spreken één of twee persentjes.
Er loopt natuurlijk, volgens mij persoonlijk, wel iets mis met de opvoeding van een aantal van onze kinderen, maar die stelling zal wel van alle tijden zijn. Kinderen hebben nood, wat zeg ik, hebben recht op een zeer duidelijk kader, waar onder andere toe behoort dat er soms regels zijn die, als je ze overtreedt, je er spijt van zal krijgen.

Laat die drill-aanbidders en leger-adoreerders dus maar gerust hun zegje doen, ergens in een stil hoekje waar ze niemand hinderen.
Ik mag verhopen dat ook het leger bestendig mee-geëvolueerd is met zijn tijd.

Het is zo dat een professioneel leger veel effectiever is voor een land dat in een militair blok zit en geen voorbereidingen maakt op een totale oorlog.

Trouwens, het leger is niet altijd een oplossing voor jeugddiscipline. Zie maar Rusland.

Hoewel met een goed officierskorps dit anders zou kunnen gaan. Leger schept een band met mensen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be