![]() |
Mathias Storme heeft 100% gelijk
Juist het debat "Mise au point" op de RTBF gezien. Het ging over de toekomst van België. Een van de gasten was Mathias Storme - niet zo bekend op de Franstalige kant - met wie ik 100% akkoord was. Hij zei dat als Franstaligen over België spreken, spreken ze over een iets die niet België is maar wel over een Franstalige België. Hij nam als voorbeeld de Franstalige vrouw - ook aanwezig in de uitzending - die de petitie over de eenheid van het land gecreeërd heeft. Haar website was op het begin.....................eentalig. Later werd die site in de andere landstalen vertaald.
Ik moet toegeven dat ik bijna niets over die Mathias Storme kent. Ze hebben wel op de RTBF gezegd dat hij een professeur van de KUL is en dat hij Vlaams-Nationalist is. Maar voor de rest weet ik niets over die man. Zelfs als hij Vlaams-Nationalist is, vind ik hem toch zeer interessant. Het lijkt een mens te zijn met wie men kan spreken zelfs als men niet dezelfde standpunten deelt. Is die man zeer bekend in Vlaanderen? |
Nee.
|
De repliek van Armand de Decker was ontluisterend voor de Franstaligen, want het toonde net aan wat Storme wou vertellen.
|
Valt nog wel mee, maar je kan hem moeilijk een BV noemen ;-)
|
Citaat:
Hoe verliep het debat verder? |
Dat wordt vanavond nog herhaald op La Une hoor.:-o
In Vlaamsnationalistische kringen is hij toch redelijk bekend? |
toch redelijk bekend. Is hij trouwens nog lid van nva?
|
Citaat:
De repliek van De Decker: (Storme), jij bent nog zo'n taalnationalist? Storme: Nee. De Decker: jawel, want je moet toch aanvaarden dat het Frans een grotere taal is, dat het Frans al eeuwen een deel is van Vlaanderen... |
Citaat:
Hier vind je zijn website: http://webh01.ua.ac.be/storme/index.html Tussen haakjes, Matthias Storme is ook al jaren de (gratis werkende) advocaat van Doel 2020 en haalde in die hoedanigheid vorig week een schitterende overwinning op de Vlaamse regering, waarbij die laatste verbod kreeg van de rechter om nog illegaal huizen af te breken in Doel. |
:lol: Dat moet ik vanavond dan zien.
Is iets om -ondertiteld-op youtube te zetten.;-) :-( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik ga proberen te kijken vanavond maar dat zal moeilijk worden. |
|
Storme is vooral bij intellectueel Vlaanderen bekend.
Op dit forum zullen er dan toch ook wrslk wel een paar mensen, met wat goed geluk, zijn die hem kennen. Dat kortaf hem kent, verbaast me dan ook niks. |
Citaat:
|
Citaat:
Ook zijn mening over de anti-discriminatiewetgeving deel ik volledig. Intelligente man die nogal goed is in idiote argumentaties te doorprikken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be