![]() |
Egmont-Instituut: België geen thuishaven voor terroristen
Citaat:
Zij die voortdurend de zaak voorstellen alsof er achter elke hoek een bende jihadis klaarligt om Belgen af te slachten, zijn de echte terroristen. Er lopen er een paar rond op dit forum. |
Citaat:
|
Citaat:
Die mensen denken na vooraleer ze iets neerpennen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze denken vooral nogal "links". Alles behalve een neutraal raportje me dunkt. Egmont instituut... héél indrukwekkend. |
Citaat:
|
Kijk het is nogal simpel en logisch eh, hoe kan je bepalen of een land een bolwerk is van terroristen?
- Je kan afgaan op de arrestaties die reeds gebeurd zijn - Je kan afgaan op onderzoeken die lopend zijn - Je kan rondlopen en het aan die brave mensen vragen, of ze al dan niet boem gaan zeggen bij de eerst volgende cartoon. Wat Egmont doet is kijken naar het eerste, afgaan op het feit dat we er toch al enkele kunnen pakken hebben, en dat men tegenwoordig niet meer van netten spreekt, maar van cellen. Mijn eerste bedenking is dan, hoe kan men bepalen hoeveel cellen er in een land actief (kunnen) zijn? Men kan enkel afgaan op gegevens die gekend zijn, en aangezien die cellen alles doen wat ze kunnen om onder de radar te blijven..... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je al 8 grote netwerken hebt kunnen ontmantelen en er een nog ongekend aantal kleine groepen aktief zijn, dat, in een land dat maar enkele vierkante km groot is vergeleken met bv Frankrijk of Duitsland, kan je vrees ik niet ontkennen dat er ook hier een broeihaard aanwezig is van extremistische allah-vereerders die onze Westerse cultuur ten gronde willen richten. Maar steek gerust uw hoofd in het zand, of heb je er persoonlijk voordeel bij dat we wel eens aan de islam ten onder zouden kunnen gaan? Anders zou je die extremisten toch niet ten alle prijze blijven verdedigen...
|
Onze staatsveiligheid geeft toe dat ze van toeten noch blazen weten wat betreft mogelijke terroristen in belgique, maar Rik Coolsaet weet het beter... :?
|
Daarom dat ze zo weinig weten over die Marokkaanse terreurcellen in Brussel...
|
Citaat:
vertel! |
Citaat:
|
Citaat:
Een trouwe volgeling van Mr. Healey aan je antwoorden te zien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be