![]() |
Ten huize van...Karel De Gucht
Zit ik net nog even te zappen, kom ik terecht in een uitzending bij Karel De Gucht thuis. Op een gegeven moment vraagt de interviewer dat een rechtlijnig politicus zoals hij in Nederland meer waardering zou krijgen. Waarop De Gucht antwoordt dat hij Nederlanders "zeurpieten" en "ongezellige mensen" vindt, en dat hij "geen Ollander" is.
Waarom hebben jullie 'Belgen' dit toch steeds nodig? Nou ben ik iemand die sympathie wil hebben voor Vlamingen. Maar keer op keer word je als Nederlander geconfronteerd met dit soort gedrag. En niet alleen door politici. Ik word er zo onderhand strontziek van. Mischien is het maar goed dat de gemiddelde Nederlander niet veel weet over Vlaanderen en de Vlamingen. Volgens mij zou het anders snel gedaan zijn met de Nederlandse sympathie voor Vlaanderen. De redenen voor dat kinderachtige gedrag ken ik. Maar als je wordt geslagen door iemand, sla je dan terug, of informeer je eerst of diegene een moeilijke jeugd heeft gehad? Alleen de Vlamingen slagen erin om mij ze soms hartgrondig te doen haten. Maar dat ligt zeker aan mij, en niet aan de emmers stront die wij soms vanuit Vlaanderen over ons heen krijgen? |
De Gucht gaat als politieker natuurlijk over de lijn.
Als mens zegt men dat wel vaker, maar men méént dat niet in die mate. Jij doet trouwens exact hetzelfde door de Vlamingen ook over 1 lijn te scharen. |
Citaat:
|
De Gucht is gewoon een arrogante blaaskaak, niets nieuws onder de zon.
|
Citaat:
|
Bereid u dan maar voor op nog eens 4 jaar als minister.
Nuja, ik zie niet echt betere alternatieven. Dat is het 'leuke' aan politiek. Je ziet altijd dezelfde terug. |
Ik stel voor dat zijn zoon de volgende keer opkomt met 'Qu'ils mangent de la brioche'.
|
Citaat:
|
Citaat:
Een schofterige smerige achterbakse leugenaar is heel dat ventje. :boo: |
Citaat:
(Enfin; laten we hier géén religieuze discussie van maken. :p) |
Citaat:
|
Ach, softie's moeten er ook zijn.
Zolang je maar een hardliner bent in je veroordeling van machthebbers. |
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar mag dit niet gezegd worden. Het is me al jaren opgevallen dat Nederlanders veel vriendelijker over Vlamingen praten dan Vlamingen overt Nederlanders. Natuurlijk zijn er gunstige uitzonderingen zoals jij en anderen hier. Je lost problemen niet op door ze te verdoezelen. |
Citaat:
Ik vind het voor de rest erg raar dat de Gucht dat altijd maar doet :? want hij is toch geen dom man. |
Citaat:
|
Een zéér eerbaar man.
|
Kan hij eigenlijk niet aangeklaagd worden voor racisme?
|
Citaat:
|
Citaat:
Degene die mij als Vlaming op één lijn zet met een door de Vlaams-nationalisten verachte klootzak zoals De Gucht kan ik echter evenmin waarderen. Geef mij dan maar Hertog en Dimitri. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be