Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Filip Dewinter schaamt zich voor het Vlaams (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94607)

Moby 11 september 2007 00:39

Filip Dewinter schaamt zich voor het Vlaams

Het valt mij op dat hij in zijn speeches graag gebruik maakt van Engelse termen, zoals in zijn laatste "Het is tijd voor de de drie b's: Bye Bye Belgium". Voor een extreme voorvechter van het Vlaams pakt hij het wel verkeerd aan. Wat vinden de Vlaams Belangers hiervan?

AdrianHealey 11 september 2007 00:40

Ik vind jou een van de meest gefrustreerde en zieligste personen van heel dit forum.

Gun 11 september 2007 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moby (Bericht 2916790)
Het valt mij op dat hij in zijn speeches graag gebruik maakt van Engelse termen, zoals in zijn laatste "Het is tijd voor de de drie b's: Bye Bye Belgium". Voor een extreme voorvechter van het Vlaams pakt hij het wel verkeerd aan. Wat vinden de Vlaams Belangers hiervan?

De reportage "Bye Bye Belgium" u onbekend?

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Moby 11 september 2007 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2916792)
Ik vind jou een van de meest gefrustreerde en zieligste personen van heel dit forum.

Dank je. En nu graag ontopic...

Gun 11 september 2007 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moby (Bericht 2916796)

Juist

AdrianHealey 11 september 2007 00:44

Overigens.

Dewinter zijn Engels is echt wel slecht.

Moby 11 september 2007 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 2916794)

Daar gaat het niet om. Het is niet de eerste keer dat Filip Engels gebruikt in zijn speeches en gesprekken met journalisten (o.a. tijdens de verkiezingen). en ook nog die Lord of The Rings verwijzing met Engelstalige citaten. Wil hij daarmee zeggen dat Vlamingen geen inspiratiebron kunnen zijn? Ik vind het schandalig, vooral voor iemand waarvan de aanhangers je bijna lynchen als je ook maar iets zegt over de Vlaams taal.

Gun 11 september 2007 00:52

Citaat:

Het valt mij op dat hij in zijn speeches graag gebruik maakt van Engelse termen, zoals in zijn laatste "Het is tijd voor de de drie b's: "Bye Bye Belgium". Voor een extreme voorvechter van het Vlaams pakt hij het wel verkeerd aan. Wat vinden de Vlaams Belangers hiervan?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 2916794)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moby (Bericht 2916803)
Daar gaat het niet om.

In de leer geweest bij parcifal?

Duvelke 11 september 2007 00:55

Gun, uw avatar, is dat uw oor?

Gun 11 september 2007 01:07

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2916822)
Gun, uw avatar, is dat uw oor?

Nope, de affiche van een film van george lucas uit 1971 ... THX1138DCSE

Citaat:

Set in the 25th century, the story centers around a man and a woman who rebel against their rigidly controlled society
WIKI

born2bewild 11 september 2007 06:25

Citaat:

moh vent toch!
ge meent het

Bhairav 11 september 2007 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 2916830)
Nope, de affiche van een film van george lucas uit 1971 ... THX1138DCSE

WIKI

Waartegen rebeleert u dan? Tegen de "vrijheden" van tegenwoordig?

Zwartengeel 11 september 2007 08:08

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moby (Bericht 2916803)
Daar gaat het niet om. Het is niet de eerste keer dat Filip Engels gebruikt in zijn speeches en gesprekken met journalisten (o.a. tijdens de verkiezingen). en ook nog die Lord of The Rings verwijzing met Engelstalige citaten. Wil hij daarmee zeggen dat Vlamingen geen inspiratiebron kunnen zijn? Ik vind het schandalig, vooral voor iemand waarvan de aanhangers je bijna lynchen als je ook maar iets zegt over de Vlaams taal.

Bijlage 25158

Eddy B 11 september 2007 08:32

Kijk eens manneke, ik ben zeker fier op mijn Vlaming zijn. Flupke zeker ook. Vlamingen zijn géén racisten of cultuurbarbaren. Eén van de mooiste dingen in ons dagelijks taalgebruik, is dat we spreekwijzen en citaten uit diverse andere talen gebruiken. Wij zijn nu eenmaal meertalig, en soms klinken sommige dingen beter in een andere taal, of zijn ze een mogelijke vormverbetering. Daar is toch niks mis mee?
Trouwens, waarom zou een Vlaming FIER moeten zijn op het Nederlands, een taal die hij moet AANLEREN, en van nature NIET spreekt? Ik begrijp je standpunt wel een beetje, maar ik vrees dat jij jezelf wil opstellen zoals de Franstaligen : oogkleppen en enkel eigen taal... Wil jij van de Vlaming dan een dommerik gaan maken?
Neen, dank u!

PS : wat ik wél erg vind is het schabouwelijk nederlands dat hij spreekt...

Lord Snooty 11 september 2007 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2916800)
Overigens.

Over jou nederlands hebben we het al eens gehad, niet ?

Mitgard 11 september 2007 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2916800)
Overigens.

zijn west-vlaams daarentegen is uitstekend.
toch ook een wereldtaal?

AdrianHealey 11 september 2007 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2917348)
zijn west-vlaams daarentegen is uitstekend.
toch ook een wereldtaal?

Zover ik weet is zijn W-Vlaams idd vrij goed.

Duym 11 september 2007 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moby (Bericht 2916796)

Filip Dewinter gebruikt de term Bye Bye Belgium, omdat zwakbegaafden zoals Moby hem beter zou onthouden. Er zitten drie b's in. Al opgemerkt? Lees eens hardop. Ja, goed zo, en nu een bank vooruit en een kus van de juf.;-)

De Garde 11 september 2007 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2917394)
Zover ik weet is zijn W-Vlaams idd vrij goed.

Soms wat Antwerpse klanken tussen, dat wel.

Jazeker 11 september 2007 13:39

Citaat:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be