Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Enige nuance alstublieft, vlaamsnationalisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94648)

Tommm 11 september 2007 20:08

Enige nuance alstublieft, vlaamsnationalisten

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Figy (Bericht 2917690)
Schandalig is dit!

Onze eigen Belgen (Vlamingen) moeten het onderspit al delven voor Islamieten. De burgemeester van Brussel wil rellen met de Islambeweging voorkomen, maar schuuwt helemaal geen rellen met ons eigen volk.

De Islam is blijkbaar al heilig in België.

Wat me al eerder opgevallen is aan het taalgebruik van de flaminganten is het totaal ontbreken van enige nuance. Enige provocerende opmerkingen mogen om de discussie los te weken mag maar jullie overdrijven toch een tikkeltje. Het erge is dat ik eigenlijk vrees dat de helft van de vlaamsnationalisten het nog meent ook. Een opmerking als "het kalifaat in Brussel" zal wel een grapje zijn maar ik vrees dat bovenstaand tekstje(quote) echt gemeend is. Ook vrees ik dat de zinsnede "het rijke vlaanderen geeft geld aan wallonië om dat rijk te maken en zelf arm te worden" ook gemeend is.
Ik begrijp politieke frustratie, beste vlaamsnationalisten maar kunnen we eens een poging doen niet te klinken als een derderangs cafedemagoog. Kunnen jullie eens trachten in te gaan op argumenten en de paniekerige scheldtaal achterwege laten?

Jaani_Dushman 12 september 2007 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 2919396)
het taalgebruik van de flaminganten

En -hup- zonder enige vorm van nuance worden alle flaminganten op één hoop gegooid.
Ook flaminganten en Vlaams-nationalisten worden door elkaar gehaspeld.

Enige nuancering aljeblieft, Tommmisten.

Tommm 12 september 2007 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2920701)
En -hup- zonder enige vorm van nuance worden alle flaminganten op één hoop gegooid.
Ook flaminganten en Vlaams-nationalisten worden door elkaar gehaspeld.

Enige nuancering aljeblieft, Tommmisten.

Euh, leg eens voor een Belgicist het verschil uit. Dit is echt geen provocatie, maar een oprechte vraag. Flamingant en vlaamsnationalisten onderscheiden zich door hun onafhankelijkheidseis?

AdrianHealey 12 september 2007 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 2922333)
Euh, leg eens voor een Belgicist het verschil uit. Dit is echt geen provocatie, maar een oprechte vraag. Flamingant en vlaamsnationalisten onderscheiden zich door hun onafhankelijkheidseis?

Flamingant kan ook binnen een Belgische/federale context, zover ik weet.

Enfin, de meerderheid van de mensen is ongenuanceerd en de meerderheid van dit forum is Vlaams-Nationalist. Uit het een volgt het ander. Na een tijdje leer je dat wel.

Jaani is bijvoorbeeld waarmee je kan praten.

Jaani_Dushman 12 september 2007 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 2922333)
Euh, leg eens voor een Belgicist het verschil uit.

Een flamingant is een verdediger van de Nederlandse taal en de Vlaamse cultuur. Oorspronkelijk werd het woord "flamingant" door de Franstaligen als scheldwoord gebruikt (nu nog eigenlijk), hetgeen "Vlaamssprekend" betekende.
Een flamingant is niet noodzakelijk een nationalist. Hij wil gewoon dat de culturele rechten van de Vlamingen gerespecteerd worden.
Een Vlaams-nationalist daarentegen gaat ervan uit dat Vlaanderen een natie is, en zal het recht op Vlaamse zelfbeschikking verdedigen. Meestal wordt daaraan de eis voor een onafhankelijk Vlaanderen gekoppeld, of toch minstens zeer verregaande autonomie.

Kortaf 12 september 2007 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2924010)
Oorspronkelijk werd het woord "flamingant" door de Franstaligen als scheldwoord gebruikt (nu nog eigenlijk), hetgeen "Vlaamssprekend" betekende.

Flamingant is Frans voor "Vlaamsgezind". Zoals wallingant Waalsgezind betekent.

Jazeker 13 september 2007 01:24

Kunnen we politieke discussies niet voeren in de daarvoor bestemde subfora? Moet dat echt hier?

Tommm 13 september 2007 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2924109)
Kunnen we politieke discussies niet voeren in de daarvoor bestemde subfora? Moet dat echt hier?

Niet echt een politieke discussie maar een uitleg op een vraag. Bedankt trouwens aan iedereen voor de verduidelijkingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be