![]() |
De wet is de wet (als het ons goed uitkomt)
Wat me opvalt is dat sommige personen niet erg consequent zijn.
Bij sommige topics zoals de verboden betoging in Brussel. Staan ze luidkeels te roepen " Ja maar die betoging is verboden! " En eisen ze een strikte naleving van de wet. Waarbij het (gewelddadig )politieoptreden wordt goedgepraat. En aan de andere kant schreeuwen ze moord en brand indien er illegalen worden opgepakt. En de politie hen manu militari meeneemt naar 127 bis. Dan plotseling is de wet de wet niet meer maar moet er gedoogd worden. Moest Angelica en haar moeder zo worden afgevoerd gelijk Filip Dewinter. Het kot was te klein. Telt de wet alleen maar als het in ons kraam past ? |
Citaat:
Natuurlijk is dat zo. En het meest democratische aan dit gegeven is dat het door elk facet van het politieke spectrum zo toegepast wordt. |
zeer goede opmerking...
wederom blijkt de hypocrisie van dit land |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Telt de wet alleen maar als het in ons begroting past ? |
Citaat:
maar die andere was beter. |
Citaat:
|
Eén groot gemanipuleer via media waar ik niet intrap.
|
Citaat:
Met toevoeging dat ze hun eigen (hopelijk) ideologieen volgen... |
Citaat:
Lillian Hellman |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:roll::? Had er zelf nog niet aan gedacht om de 2 situaties te vergelijken, maar toont toch maar weer mooi aan hoe er altijd met 2 maten en gewichten wordt berechtigd. Ik was er daarstraks zelf bij op het Schumanplein en ik heb nog nooit zoveel politie tegelijkertijd gezien. Het plein was afgezet door zwaar uitgerustte politiemannen met anti-riot schilden en honden en er waren tientallen pansterswagens met waterkanon, voor ochottekes 150 betogers. Maar als de migratiewetgeving wordt nageleefd en er zouden 5 agenten een willekeurige, door de media in slachtofferrol geduwd, illegaal het land uitwijzen... PANIEK! En als je dan zegt dat ze gewoon het land uitmoeten, ben je racist of extreem-rechts. Altijd fijn wat een beetje media aandacht kan doen eigenlijk... |
Citaat:
|
Citaat:
Punt is wel dat de politie daar preventief optreed, door de supporters van de uitspelende club te begeleiden in en uit het stadion. Als er geweld optreedt, dan grijpen ze echt in met de zware middelen. Op zo'n risicomatch zal er toch wel een opkomst zijn van een 10000 man? Vandaag zie ik echter 150 mensen, die helemaal niet gewelddadig waren, in mekaar geranseld/geboeid worden alsof ze een zwaar misdrijf gepleegd haden. Hier moest er niet gerekend worden op een begeleiding, hier is preventief opkomen iedereen gelijk oppakken. Zullen we het voortaan bij risicomatchen ook zo doen? Stel je voor dat de uitsupporters "haatverspreidende" spreekkoren starten 8O |
Citaat:
Daarnaast, ik zou hetgeen u zegt evengoed kunnen omdraaien... |
Telt de wet alleen als er illegale asielzoekers worden opgepakt maar niet als een betoging wordt verboden?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be