![]() |
Leterme wil staatshervorming 'afkopen'...?
Leterme wil extra geld voor Franstalig onderwijs
CD&V-kopstuk en kandidaat-premier Yves Leterme ziet extra geld voor het Franstalig onderwijs als een mogelijk middel om de Franstaligen verdere stappen in de staatshervorming te doen goedkeuren. "Er zijn heel wat vragen van de Franstaligen. Maar er zijn dingen die we willen doen en er zijn ook dingen die we niet willen doen. Wat we bijvoorbeeld kunnen doen, is ervoor zorgen dat ze goedkoper scholen kunnen bouwen. Dat is ook goed voor de leerlingen in Wallonië en Brussel. Misschien als we het daarover eens zijn, dat de Franstaligen ook bereid zijn om over onze vragen te spreken", aldus Leterme. (belga/hln) Bron: hln.be |
Op zich nog niet zo'n slecht idee van die scholen.
Een lager of geen btw tarief voor het bouwen van scholen. Heel goed idee zelf als je weet welke plannen de vlaamse regering heeft. |
tja, als dat de enige prijs is, kan ik er wel mee leven. We zullen het sowieso niet cadeau krijgen.
|
Als dat waar is doet Leterme dus identiek hetzelfde als waar Verhofstadt zijn premierszetel mee 'verdiende'.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, diene vlieger kan echt niet opgaan... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook transparantie over wat er exact met het geld gebeurt lijkt me een absolute must! De minister van onderwijs in Wallonië is madame 'is-m'n-kabinet-nog-niet-versleten'-Marie-Arena... Rechterhand van Elio. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het wordt nu alweer ontkend door de woordvoerster.... vanavond met z'n allen Ketnet kijken?? :-D
Toegeving Bij Karrewiet en de VRT-nieuwsdienst luidt het dat "Leterme de Franstaligen over de brug wil laten komen door extra geld vrij te maken oor het Franstalig onderwijs". Hij hoopt dat de Franstaligen dan op hun beurt een toegeving doen in de gesprekken over de staatshervorming", luidt het vandaag in een persbericht van Karrewiet-VRT-nieuwsdienst. Maar volgens de woordvoerster van Leterme wilde de gewezen formateur daarmee helemaal geen nieuwe piste lanceren en moet van de uitspraak "niet meer gemaakt worden dan het is". "Het gaat om een verwijzing naar Lambermont en de BTW-verlaging op scholenbouw naar zes procent. Het gaat trouwens om een federale maatregelen die ook goed zou zijn voor Vlaanderen", klinkt het. (belga/hln) </STRONG></U></I></B></EM> |
't Is te hopen dat door deze zet van den Yves de Franstaligen zich niet alweer in het kruis getast voelen...scholen bouwen (en Nederlands leren?) impliceert wel wat dat ze daar nu niet van de slimste zijn hé.
Dat is zoals zeep aan uw schoonmoedr geven (was u eens!!!) |
Citaat:
Ik herinner het mij maar al te goed. Het gebeurde met de steun van twee ex.voorzitters van de VU: Patrick van Krunkelsven én Bert Anciaux. Op het hoofdkwartier van de toenmalige VU ving ik later op dat deze Verhofstadt 's 'koopje' welbewust verzwegen voor hun eigen partij. Toen al werd, als gevolg van de nieuwste, door Verhofstadt geregelde miljardentransfer, het huidige 'NON' van de Franstaligen voorspeld. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be