![]() |
De verdeling van Belgie
De beste verdeling van Belgie is ....
|
Citaat:
|
Vlaanderen: onafhankelijk of bij Nederland
Oostkantons: onafhankelijk, of bij Duitsland of bij Luxembourg Brussel: bij Vlaanderen/Nederland of bij Wallonie/Frankrijk of Bruxelles DC Wallonie: onafhankelijk of Frankrijk? provincie Namen en Luxembourg: G-D Luxembourg of Frankrijk? |
Citaat:
Oostkantons bij Duitsland. Henegouwen, Waals-Brabant, Luik en Namen bij Frankrijk. Luxemburg bij het Groot-Hertogdom. |
Mijn beste verdeling:
Vlaanderen: onafhankelijk Wallonie: Frankrijk Cantons de l'Est: Duitsland Brussel: europees district |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Opties: 1) Naar Vlaanderen 2) samen met Wallonie naar Frankrijk 3) Brussels DC |
Citaat:
1) naar Vlaanderen (met garanties voor franstalige Brusselaars) 2) naar Wallonië (met garanties voor nederlandstalige Brusselaars) 3) zelfstandig Brussel (DC daar zal je de EU eerst van moeten overtuigen) elke meerderjarige Belg die in Brussel gedomicilieerd is mag stemmen. feit dat je Franstaligen uiteenspeelt met de keuze tussen 1, maar vooral 2 en 3 bevalt me wel ;-) |
Even ernstig : Nederland en Frankrijk zullen zelf de eerste tien jaar na die splitsing niets willen doen, dus in dat referendum al over aanhechting bij Frankrijk spreken is wel erg voorbarig.
Bovendien is "EU-district" wel erg vaag. Graag wat concreter? Welk statuut is dat? Welke talen zijn er officieel? Hoe zit het met de belastingen? Vanwaar krijgt die stad dan geld? Wie bestuurt er die stad? Een typisch Belgische paradox is dat Brussel misschien wel een internationale stad, maar daarom nog niet een Europees-internationale stad. Veel inwoners zijn naast niet-Belgisch ook niet-Europees. |
Citaat:
Citaat:
Daarnaast is de eis dat men vanaf een bepaalde datum (bv de datum dat het referendum is aangekondigd) in Brussel moet wonen ook wenselijk om fraude te voorkomen. |
Citaat:
Citaat:
(Dan zou ik voor Vlaanderen kiezen en als tweede voor DC natuurlijk ;-) ) |
![]() Dietse dictatuur in de Zeventien Provinciën! Geen verdeling van de Nederlanden, maar vervolging van alle Waalse rattachisten! :-D |
Verdeling van mijn keuze: alles samen met Nederland en Luxemburg :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een dictatuur zou ons natuurlijk wel verlossen van vervelende zaken als dat Brussels gewest en Franstalige partijen.
|
Eerlijk gezegd vrees ik zelf ook wat voor Brussel. Bij een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel zouden enorm veel Vlamingen werken in het 'buitenland' waardoor de Vlaamse staat veel inkomsten niet zou kunnen verwerven. Brussel mag nooit losgelaten worden.
|
Citaat:
daar staan er veel van in Diegem ... Vlaanderen uiteraard zal Vlaanderen bij een 'foute keuze' door brussel al de Vlaamse ambtenaren terugtrekken en sowieso 60% vd federale ambtenaren ... brussel zou binnen de kortste keren een provinciestadje worden indien het niet voor Vlaanderen of Brussels DC kiest ... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be