Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   zowel links als rechts slaat er totaal naast (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94703)

King of beggars and fleas 12 september 2007 18:27

zowel links als rechts slaat er totaal naast

De rechtsen zijn geneigd om de zwakkeren altijd ongelijk te geven en dit louter omdat ze zwak zijn.
Want ze vinden zwak zijn over t algemeen maar verdacht. En er moet tenslotte wel iets zijn dat die persoon zichzelf heeft aangedaan waardoor ie zwak is geworden.

De linksen zijn dan weer geneigd om de zwakkeren altijd gelijk te geven en dit ook louter omdat ze zwak zijn.
Want deze vinden sterk zijn over t algemeen dan weer maar verdacht. En er moet tenslotte toch iets zijn dat die persoon anderen heeft aangedaan waardoor ie sterk is geworden.

Het spreekt vanzelf dat zowel het rechtse cultureel fascisme als het linkse cultureel marxisme verwerpelijk is.

Mensen moeten geen gelijk of ongelijk krijgen louter omdat ze zwak zijn noch louter omdat ze sterk zijn doch louter omdat ze nu eenmaal gelijk of ongelijk hebben.

liberalist_NL 12 september 2007 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2922951)
De rechtsen zijn geneigd om de zwakkeren altijd ongelijk te geven en dit louter omdat ze zwak zijn.
Want ze vinden zwak zijn over t algemeen maar verdacht. En er moet tenslotte wel iets zijn dat die persoon zichzelf heeft aangedaan waardoor ie zwak is geworden.

De linksen zijn dan weer geneigd om de zwakkeren altijd gelijk te geven en dit ook louter omdat ze zwak zijn.
Want deze vinden sterk zijn over t algemeen dan weer maar verdacht. En er moet tenslotte toch iets zijn dat die persoon anderen heeft aangedaan waardoor ie sterk is geworden.

Het spreekt vanzelf dat zowel het rechtse cultureel fascisme als het linkse cultureel marxisme verwerpelijk is.

Mensen moeten geen gelijk of ongelijk krijgen louter omdat ze zwak zijn noch louter omdat ze sterk zijn doch louter omdat ze nu eenmaal gelijk of ongelijk hebben.

Links en rechts zijn wel hele vage begrippen om je standpunten op te baseren. Ik sta inzake armoedebestrijding e.d. achter het liberalisme. Als de maatschappij werkelijk zoveel geeft om de zwakkeren (en dus geneigd is links te stemmen), is het veel beter als de mensen het onderling te regelen, want dat zorgt voor keuzevrijheid en minder administratie en alles wat daarbij komt kijken. Dus, als je uitgaat van een maatschappij die solidair is, hoef je niet via de staat iets te regelen.

Metternich 12 september 2007 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2922951)

Dat is niet waar...

King of beggars and fleas 12 september 2007 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2923288)
Dat is niet waar...

ik weet wel wat je bedoelt maar er is dan weer zoiets als sociaal rechts en neoliberaal rechts he. En ik had al begrepen dat jij bij de sociaal rechtsen behoort. dus dat zijn dan eigenlijk rechtsen die alle zwakkeren ook verdacht vinden behalve dan het eigen zwakke volk

jullie vinden bovendien toch ook alle andere volkeren zwak en inferieur en gebruiken ook hun zwakheid als argument om hun onderdrukking ideologische te legitimeren ?

correct me if i am wrong

guerin 12 september 2007 20:42

[quote=King of beggars and fleas;2922951]
Citaat:

Het neo-liberaal project is een jacht op werklozen begon om ze te activeren omdat die liberalen vinden dat de zwakken niet voor hun eigen kunnen opkomen binnen het contekst van arbeid en kapitaal.
Activeren is in één richting duwen om van die armen goede werkezels te maken.
Het utra-rechts project is een militarisering van het voetvolk.
Citaat:

De sociaal-democraten hebben dezelfde visie als de neo-liberalen
de marxiens willen dat de armen graag naar hun werk gaan.
De anarchisten willen het volk emanciperen van het juk van de verplichte arbeid.

Citaat:

Het spreekt vanzelf dat zowel het rechtse cultureel fascisme als het linkse cultureel marxisme verwerpelijk is. Mensen moeten geen gelijk of ongelijk krijgen louter omdat ze zwak zijn noch louter omdat ze sterk zijn doch louter omdat ze nu eenmaal gelijk of ongelijk hebben.
Niet alles is te verklaren door het zwart-wit denken.

forumspook 12 september 2007 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2923282)
Links en rechts zijn wel hele vage begrippen om je standpunten op te baseren. Ik sta inzake armoedebestrijding e.d. achter het liberalisme. Als de maatschappij werkelijk zoveel geeft om de zwakkeren (en dus geneigd is links te stemmen), is het veel beter als de mensen het onderling te regelen, want dat zorgt voor keuzevrijheid en minder administratie en alles wat daarbij komt kijken. Dus, als je uitgaat van een maatschappij die solidair is, hoef je niet via de staat iets te regelen.

Bekende liberalen: Maggie Thatcher, Bush, Sarkozy...

AdrianHealey 12 september 2007 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 2923936)
Bekende liberalen: Maggie Thatcher, Bush, Sarkozy...

Oké.
Voor alles is een eerste keer:

:lolabove:

Ik weet niet wie u dat heeft wijsgemaakt, maar serieus, gebruik hem nooit of te nooit meer als bron.
Ook over het liberale gehalte van Thatcher en Sarkozy wil ik het wel eens hebben, maar serieus. Bush een liberaal noemen.

Metternich 13 september 2007 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2923325)
jullie vinden bovendien toch ook alle andere volkeren zwak en inferieur en gebruiken ook hun zwakheid als argument om hun onderdrukking ideologische te legitimeren ?

Volkeren zijn gelijkwaardig, maar behoren op hun eigen grondgebied te blijven. Als volksnationalist verwerp ik elke vorm van kolonialisme, of het nu militair, economisch, cultureel of wat dan ook is.

liberalist_NL 13 september 2007 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2924572)
Volkeren zijn gelijkwaardig, maar behoren op hun eigen grondgebied te blijven. Als volksnationalist verwerp ik elke vorm van kolonialisme, of het nu militair, economisch, cultureel of wat dan ook is.

Ik verwerp dat niet. Bij gebrek aan beter kan een ander bestuur (uitheems dus) voor een beter leven van de inwoners zorgen. Kijk naar Suriname: Die wilden überhaupt niet eens onafhankelijk worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be