Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hoe zou jij reageren op het einde van België? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94750)

Zwartengeel 13 september 2007 18:40

Hoe zou jij reageren op het einde van België?

Stel dat het op een mooie :mrgreen: dag dan toch zover is en België legt er het bijltje bij neer. Wat ga jij dan doen? Word je een trotse Vlaming die fier is op zijn nieuwe staat? Hou je het hier voor gezien en vertrek je naar het buitenland? Wil je kost wat kost België terug? Of gaat de Vlaamse onafhankelijkheid jou nog niet ver genoeg en streef je voortaan volop naar een hereniging met Nederland? Of lig je gewoon niet wakker van wat er zonet gebeurd is?

evilbu 13 september 2007 18:53

"Wat met Brussel" zou mijn allereerste reactie zijn.

robert t 13 september 2007 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2925871)
Stel dat het op een mooie :mrgreen: dag dan toch zover is en België legt er het bijltje bij neer. Wat ga jij dan doen? Word je een trotse Vlaming die fier is op zijn nieuwe staat? Hou je het hier voor gezien en vertrek je naar het buitenland? Wil je kost wat kost België terug? Of gaat de Vlaamse onafhankelijkheid jou nog niet ver genoeg en streef je voortaan volop naar een hereniging met Nederland? Of lig je gewoon niet wakker van wat er zonet gebeurd is?

Hereniging met ons Nederlands broedervolk uiteraard. Het zal geen makkie worden maar moeilijk gaat ook.

Anna List 13 september 2007 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2925926)
"Wat met Brussel" zou mijn allereerste reactie zijn.

als je in Brussel woont ... mag je kiezen
en anders : moei je niet

Hans1 13 september 2007 19:12

Waarom mogen alleen Brusselaars kiezen? Iets tegen democratie?

evilbu 13 september 2007 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2925972)

als we Brussel zouden verliezen zal iedereen het in elk geval wel voelen, en de vraag is "wat zouden mijn zaken dan zijn" maar "wat zou mijn reactie zijn"

DebianFox 13 september 2007 19:15

Als de Brusselaars slim zijn kiezen ze voor het rijke Vlaanderen i.p.v. het armtierige Wallonië, de tweetaligheid kan behouden blijven.

Nu ja zodra het echt gedaan is met België drink ik waarschijnlijk een Kwak ad fundum en surf ik vervolgens naar www.belgischeunie.vl :lol:

robert t 13 september 2007 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2925972)

Dus als er morgen iemand een draad opent over de Voerstreek mogen alleen de mensen die er woonachtig zijn hun opinie kenbaar maken. Merkwaardig standpunt!

Anna List 13 september 2007 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 2926002)
Dus als er morgen iemand een draad opent over de Voerstreek mogen alleen de mensen die er woonachtig zijn hun opinie kenbaar maken. Merkwaardig standpunt!

nee een democratisch standpunt ... de brusselaars, en alleen de brusselaars zullen over hun eigen toekomst beslissen.

baseballpolitieker 13 september 2007 19:23

Ik zou met een tevreden en voldaan hart het land verlaten!:-)

Anna List 13 september 2007 19:23

voor sommigen is blijkbaar de optie

"onmiddellijk compleet in paniek slaan" toch niet overbodig in deze enquete

Pluche 13 september 2007 19:30

Het zou de mooiste dag uit mijn leven zijn!

evilbu 13 september 2007 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2926017)
nee een democratisch standpunt ... de brusselaars, en alleen de brusselaars zullen over hun eigen toekomst beslissen.

Definieer "Brusselaar".

Citaat:

Nu ja zodra het echt gedaan is met België drink ik waarschijnlijk een Kwak ad fundum en surf ik vervolgens naar www.belgischeunie.vl :lol:
.be zal wel nog een tijdje blijven bestaan, er zijn nog altijd veel .yu sites!

AdrianHealey 13 september 2007 19:33

Ik verlaat dan België!
Keuze 2 dus.

baseballpolitieker 13 september 2007 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2926081)
Ik verlaat dan België!
Keuze 2 dus.

Ik wist niet dat jij een vlamingenhater was?

AdrianHealey 13 september 2007 19:35

Dat staat daar niet.

Maar ik leef dan toch niet meer in België? En ik wens niet geassocieerd te worden met België, dus dat verandert niet in een onafhankelijk Vlaanderen.

Of: hoe je antwoorden naar je eigen goeddunken kan interpreteren.

Zwartengeel 13 september 2007 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2925978)
als we Brussel zouden verliezen zal iedereen het in elk geval wel voelen, en de vraag is "wat zouden mijn zaken dan zijn" maar "wat zou mijn reactie zijn"

Om een Vlaamse staat een behoorlijke overlevingskans te geven, lijkt het me toch het best dat Brussel erbij komt of dat Vlaanderen op één of andere manier toch enige betrokkenheid in of invloed op Brussel blijft uitoefenen. In het andere geval lijkt het misschien toch eerder aangewezen dat er een hereniging met Nederland komt.

Anna List 13 september 2007 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2926081)
Ik verlaat dan België!
Keuze 2 dus.

dat doen we dan allemaal hé ... ook autistische aanleg ? ;-)

Anna List 13 september 2007 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2926072)
Definieer "Brusselaar".

meerderjarige inwoner met de Belgische nationaliteit van één van de negentien gemeenten die Brussel uitmaken en zes maanden voor bekendmaking van het referendum in één van die gemeenten ingeschreven is ... zoiets ?

Knuppel 13 september 2007 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2925871)

Ik trakteer dan, zoals al eerder beloofd, (nietwaar, Robert t?;-) ) al mijn Vlaamse vrienden en forumvrienden op champagne!

De Franstalige Vlaming, Kaal moet er ook bijzijn! En Hertog van Gelre, en Dimitri, en...ooooooooooooooooooooooooooooh, Superstaaf!

Wordt het geen tijd dat we zijn Good Morning Belgium-draad naar boven halen? :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be