Spliff |
14 september 2007 11:18 |
De lift
Horrorlift beangstigt reizigers
APELDOORN - In Apeldoorn spookt het in het pas gerestaureerde NS-station. De treinreizigers worden er al wekenlang geterroriseerd door de lift. "Ik ga voortaan met de trap," zegt de 23-jarige Anita Machielsen, "die schuifdeuren knijpen je tot moes." Al meer dan vijf mensen zijn gewond geraakt door de ondeugdelijke lift. Deze vertoont gelijkenis met de Nederlandse speelfilm De Lift uit 1983. Mensen raken al een paar weken beklemd in de splinternieuwe NS-lift. "We staan voor een raadsel," zegt ProRail-woordvoerder Marije Keizer. "De liftleverancier kan niets ontdekken." Ook gisteren gebeurde het weer en opnieuw rukten monteurs uit naar het station. Het begon allemaal op 20 augustus, toen een vrouw van 54 met haar hoofd klem kwam te zitten. Sindsdien zit ze ziek thuis. De weken daarop sloeg de lift meerdere malen toe. Hoeveel 'slachtoffers' er inmiddels zijn is niet bekend, want niet iedere gedupeerde heeft zich gemeld. ProRail zit flink met de zaak in de maag. "We hebben de lift uitgebreid getest en er is geen oorzaak te vinden. Natuurlijk zoeken we door, dit is allemaal heel vervelend." Net als in de populaire rolprent De Lift is het steeds de vraag wanneer de deuren open- of dichtgaan. Macabere voorvallen als in de film zijn nog achterwege gebleven. "Het is hier wel het gesprek van de dag", zegt student Teun (18). Treinreizigers proberen intussen het hoofd koel te houden. Zo ook de 71-jarige mevrouw E. Koevoet. "Ik vind er niets engs aan hoor, ik durf de lift wel te gebruiken." Haar vriendin T. Wernars, van 74: "Dat ding doet het nu toch gewoon."
bron: raar maar waar krant
|