![]() |
De geschorste Antwerpse politie-
commissaris Bart De Bie gaat voor het Vlaams Blok werken. De Bie neemt ontslag uit de Antwerpse politie. Hij is geschorst omdat hij een Turkse familie te hard zou hebben aangepakt. Volgens De Bie zijn veel Antwerpse agenten en mensen van het parket lid van het Vlaams Blok. Burgemeester Patrick Janssens ontkent dat niet maar zegt dat het Blok geen verboden beweging is. Politiemannen mogen lid zijn van partijen zolang hun politieke overtuiging de uitoefening van hun ambt niet belemmert. ... Een radio journaliste van de VRT ging nog verder: Die vroeg zich af of men bij de aanstelling van een Agent men niet beter eerst controleert of deze blok symphatieen heeft. 8O 8O |
Objectieve journalistiek noemen ze dit ongetwijfeld... :?
|
Politieagenten horen - net zoals alle ambtenaren - a-politiek te zijn. Als ze al een politieke voorkeur hebben, horen ze die voor zich te houden. Dat geldt niet alleen voor Zwart Bloksympathisanten, maar voor ALLE politieke strekkingen (ik zal het er maar meteen bijzeggen).
|
Citaat:
|
Akkoord. Politieagenten moeten doorsnee van bevolking vormen. Vandaar dat ze ook voor wat mij betreft mogen behoren tot deze of gene politieke partij. Voorwaarde is wel dat ze blijven elke burger gelijk behandelen en onpartijdig blijven. Aangezien het belangrijk is ook subjectieve onpartijdigheid te behouden in ogen van de bevolking lijkt het me redelijk evident dat politieagent toch politiek niet echt actief is (bv. het hebben van een partijkaart of zo stoort me niet anders is het actief van promoten).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom vraagt men zich eigenlijk niet eens af wat de reden mag zijn dat er zoveel mensen uit het gerechtelijk milieu Blok-sympathiën hebben?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Journalisten die bij een openbare instelling als de VRT werken zouden zich ook neutraal moeten opstellen en dat is helemaal niet het geval.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar ze moetsen eens Bloksympathieën laten blijken....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be