Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   5.000 Euro Boete Voor Wie Les Weigert (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94867)

duveltje382 15 september 2007 20:29

5.000 Euro Boete Voor Wie Les Weigert

5.000 EURO BOETE VOOR WIE LES WEIGERT
Buitenlanders die in Vlaanderen komen
wonen en weigeren om een inburgerings-
cursus te volgen, kunnen een boete
krijgen die kan oplopen tot 5.000 euro.

De regeling gaat in vanaf volgend
voorjaar, zegt Vlaams Minister van
Inburgering Marino Keulen (Open VLD).

"De meeste mensen zijn heel gretig om
naar de cursus te gaan, het gaat eigen-
lijk om enkele hardnekkige weigeraars",
zegt Keulen. "De boete is bewust zo
hoog om te vermijden dat mensen ze
gebruiken als afkoopsom."

Tot nu toe kon het gerecht een boete
van 125 euro opleggen, maar dat
gebeurde niet.
Bron/VRT TELETEKST

Wat kunnen we hier weer van geloven hé ...:?

Ik word die leugens soms ferm beu ...:evil:

baseballpolitieker 15 september 2007 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2932060)
5.000 EURO BOETE VOOR WIE LES WEIGERT
Buitenlanders die in Vlaanderen komen
wonen en weigeren om een inburgerings-
cursus te volgen, kunnen een boete
krijgen die kan oplopen tot 5.000 euro.

De regeling gaat in vanaf volgend
voorjaar, zegt Vlaams Minister van
Inburgering Marino Keulen (Open VLD).

"De meeste mensen zijn heel gretig om
naar de cursus te gaan, het gaat eigen-
lijk om enkele hardnekkige weigeraars",
zegt Keulen. "De boete is bewust zo
hoog om te vermijden dat mensen ze
gebruiken als afkoopsom."

Tot nu toe kon het gerecht een boete
van 125 euro opleggen, maar dat
gebeurde niet.
Bron/VRT TELETEKST

Wat kunnen we hier weer van geloven hé ...:?

Ik word die leugens soms ferm beu ...:evil:

Amaai nu gaan ze wel heel ver...:? 5000 euro aan wie niet wil worden ingepeperd dat het Vlaams Belang vuile racisten zijn. Ze worden heeeel hopeloos.:-D

AdrianHealey 15 september 2007 22:12

Beetje ridicuul, maar in de hedendaagse maatschappij zijn mensen wrslk nog voorstander van zo'n zaken;

groene flamingant 15 september 2007 22:21

In De Morgen stond vandaag: "Boetes van 50 tot 5000 euro." (5000 euro is dus niet de vaste boete maar het maximumtarief).
Bijgevoegde commentaar van de minister: "Het gaat ons niet om geld. Het is trouwens hooguit een minderheid die problemen maakt. De meesten zijn heel gretig om de inburgeringscursus te volgen."

M.a.w.: Veel heisa voor niks. In de praktijk zal die zwaarste boete waarschijnlijk zelden of nooit worden toegepast.

Laya 16 september 2007 08:36

De boete zou aangepast worden aan het inkomen hoorde ik op het radionieuws... hoeveel cursisten zouden een hoog inkomen hebben? Hoeveel zouden een inkomen hebben door werk tout court?
Een betere maatregel zou zijn: niet deelnemen aan de cursus, ticketje retour naar waar je vandaan komt.

Raven 16 september 2007 08:37

Daar lach ik eens mee.

Wie gaat die 5000 euro betalen denk je? Het OCMW natuurlijk

Raven 16 september 2007 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2932889)
niet deelnemen aan de cursus, ticketje retour naar waar je vandaan komt.

Ja, zo kennen we de belgen natuurlijk.

Multicultureel voor de schijn, maar racist in hart & nieren.

duveltje382 16 september 2007 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2932890)
Daar lach ik eens mee.

Idd,daar denk ik ok zo over,of ze kunnen het betalen met hun drugsgeld,want deze handel groei met de dag in mijn buurt ....

Laya 16 september 2007 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2932893)
Ja, zo kennen we de belgen natuurlijk.

Multicultureel voor de schijn, maar racist in hart & nieren.

Kieken, ik ben uit racistische overwegingen met een moslim getrouwd verzekerst :roll:
Onder het motto (hoe zeggen ze dat) hou je vrienden close maar je vijand nog closer? Kruip er dan maar meteen mee in bed? :roll:

Raven 16 september 2007 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2932921)
Kieken, ik ben uit racistische overwegingen met een moslim getrouwd verzekerst :roll:
Onder het motto (hoe zeggen ze dat) hou je vrienden close maar je vijand nog closer? Kruip er dan maar meteen mee in bed? :roll:

Hij heeft nog werk, zie ik.

Cynicus 16 september 2007 08:56

Citaat:

De boete zou aangepast worden aan het inkomen hoorde ik op het radionieuws... hoeveel cursisten zouden een hoog inkomen hebben? Hoeveel zouden een inkomen hebben door werk tout court?
Een betere maatregel zou zijn: niet deelnemen aan de cursus, ticketje retour naar waar je vandaan komt.

Een nog betere maatregel zou zijn : een zeer strikte immigratiestop. Vlaanderen is vol, en vol is vol.

Laya 16 september 2007 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 2932938)
Een nog betere maatregel zou zijn : een zeer strikte immigratiestop. Vlaanderen is vol, en vol is vol.

Als we het kaf van het koren scheiden is er weer plaats... voor koren welteverstaan.

Eddy B 16 september 2007 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2932940)
Als we het kaf van het koren scheiden is er weer plaats... voor koren welteverstaan.

Inderdaad. Ik ben zeker dat er tussen dat kaf, nog wel wat koren zit!

abi 16 september 2007 17:20

Citaat:

Volledig mee eens !!!

Ambiorix 16 september 2007 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2932890)
Daar lach ik eens mee.

inkomen van het ocmw, kieken.

Dus weigeraars krijgen bijvoorbeeld maar éen derde van een normale uitkering. Da's waarschijnlijk net niet genoeg om van te leven, dus dat zijn meteen leuke incentieven om het toch maar te doen:-D

En tegelijkertijd zou het ook de Amerikaanse managers en euro-ambtenaren met bakken geld aanzetten tot integratie en Nederlands te leren, als het inkomensgerelateerd is tenminste!:twisted:

illwill 17 september 2007 11:10

Dergelijke boetes komen er nooit!!!!!

Lord Snooty 17 september 2007 13:02

Citaat:

Staat er in die cursus dan dat het dragen van een burka geen probleem mag zijn ?? (toch jou stelling een tijdje geleden :? ).
Voor de rest heb je nu wel gelijk (als het goed is zeggen we het ook:-o ).

Laya 18 september 2007 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Snooty (Bericht 2936067)
Staat er in die cursus dan dat het dragen van een burka geen probleem mag zijn ?? (toch jou stelling een tijdje geleden :? ).
Voor de rest heb je nu wel gelijk (als het goed is zeggen we het ook:-o ).

Is mijn stelling dat een burka geen probleem mag zijn? Ik moet toen geleden hebben aan tijdelijke waanzin medunkt:roll:

Wat ik me wel herinner gezegd te hebben is dat ik het overdreven vind als een grootvader hier stelt dat heel zijn daguitstap-met-de-kleinzoon naar de vaantjes was omdat hij een burka gezien had in Walibi.

See the difference? Maar ik weet het Snooty, begrijpend lezen was niet je sterkste vak.

Online 18 september 2007 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2934264)
inkomen van het ocmw, kieken.

Dus weigeraars krijgen bijvoorbeeld maar éen derde van een normale uitkering. Da's waarschijnlijk net niet genoeg om van te leven, dus dat zijn meteen leuke incentieven om het toch maar te doen:-D

En tegelijkertijd zou het ook de Amerikaanse managers en euro-ambtenaren met bakken geld aanzetten tot integratie en Nederlands te leren, als het inkomensgerelateerd is tenminste!:twisted:

Ik heb een Finse vriendin die zich een paar maand geleden in Tervuren vestigde. Zij gaat sinds begin september naar de inburgeringscursus. Eerst was ze verontwaardigd door het verplichte karakter en door het feit dat een boete zou kunnen volgen indien ze zich niet inschreef of vroegtijdig zou afhaken. (Haar gemeente zette alvast duidelijk de puntjes op de i wat de sancties betreft).
Sinds ze de eerste NL taallessen volgde is ze één en al enthousiasme en vindt ze het een goede zaak.

delcom 18 september 2007 09:45

Citaat:

volledig mee eens, net zoals ze dat ticketje zouden mogen geven aan degene die weigeren te werken na hun curcus

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be