Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   kleuter krijgt kokend frituurvet over zich (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94872)

BadSanta 15 september 2007 22:24

kleuter krijgt kokend frituurvet over zich

Citaat:

Haaltertse kleuter krijgt kokend frituurvet over zich

In Haaltert is vrijdagnamiddag een friteuse over een kind van twee jaar getuimeld. Het kind is levensgevaarlijk gewond. Dat meldt het parket van Dendermonde zaterdag.

Voorlopig is onduidelijk hoe het frietvet op de kleuter belandde. Een wetsgeneesheer is aangesteld en het parket kwam ter plaatse. (belga/hln)
Echt afschuwelijk dit..

baseballpolitieker 15 september 2007 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSanta (Bericht 2932443)
Echt afschuwelijk dit..

Net zoals je avatar!

Vorenus 15 september 2007 22:26

Is die kleine met mayonaise?

manta 15 september 2007 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2932448)

:?
Nu ni echt een onderwerp om grapjes over te maken hé ... 't is een kind ook nog ...

baseballpolitieker 15 september 2007 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2932456)
:?
Nu ni echt een onderwerp om grapjes over te maken hé ... 't is een kind ook nog ...

Wat moeten we anders zeggen? OOOOh hoe erg... Ja tis erg ma da is toch vanzelfsprekend!

maddox 15 september 2007 22:40

Verbieden die frietketels, die zijn al even gevaarlijk als vlaams blokkers.

baseballpolitieker 15 september 2007 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 2932480)
Verbieden die frietketels, die zijn al even gevaarlijk als vlaams blokkers.

Verbieden? Cordon sanitaire rond eh!

the_dude 15 september 2007 22:46

weer een familiedrama om zich op te storten, leve het voyeurisme.

Nynorsk 15 september 2007 22:52

Ik had vroeger een vriendinnetje die dat ook is tegengekomen als kleuter. We zijn het contact verloren rond ons 12e, maar tot dan had ze al kweetniehoeveel operaties achter de rug en nog steeds ontzettend veel pijn. Ze moest ook een masker dragen, om haar huid vochtig te kunnen houden.
Afschuwelijk om mee te maken. En dan hebben we het nog niet over het continue gepest van mensen en zelfs mensen (ook volwassenen) die gewoon beginnen gillen. Mensen die 'protesteren' omdat je op restaurant gaat en ze dan niet meer 'smakelijk kunnen eten' enzo.

Als dat kindje dit overleeft, is het nog maar het begin van de hel.

Duupje 15 september 2007 22:53

:cry:
Verschrikkelijk gewoon zoiets.

C2C 15 september 2007 23:24

Als er al één ding echt Belgisch is, dan is het wel frituurvet.

We splitsen best zo snel mogelijk, dan is dit soort gruwel niet meer mogelijk.

Onafhankelijk vet, nu!

manta 15 september 2007 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2932597)
Als er al één ding echt Belgisch is, dan is het wel frituurvet. We splitsen best zo snel mogelijk, dan is dit soort gruwel niet meer mogelijk.

Onafhankelijk vet, nu!

Onbegrijpelijk ....
Humor is één .. maar deez ???? Nog lager vallen zal wel ni kunnen zeker ...
Ga in't brandwondencentrum anders eens rondvragen hoe het is hé ... :evil:
Laat me raden .. Je hebt geen kinderen ....

C2C 15 september 2007 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2932618)
Onbegrijpelijk ....
Humor is één .. maar deez ???? Nog lager vallen zal wel ni kunnen zeker ...
Ga in't brandwondencentrum anders eens rondvragen hoe het is hé ... :evil:
Laat me raden .. Je hebt geen kinderen ....

Mar mag ik vragen wat eigenlijk de relevantie is van deze thread? Ongelukken met frietuurvet gebeuren.

Zijn ze erg? Ja.
Moet er een maatschappelijk-politiek debat aan gewijd worden? Nee.

Er is echt nood aan een forum voor faits-divers. Ik vind niet dat een ongeluk met frituurvet op dit forum thuishoort. Sorry.

duncan 16 september 2007 00:30

Zelf ooit eens een peutertje gered door een collega stagair in opleiding die toezicht had in de kleuken....al goe dat mijn been er was anders was het voor rekening van het +-1 jarig peutertje .

Collega kreeg een uitbrander van men bazin en van mij beetje ondersteuning maar ik zei wel ....ik kende iemand die nen baby had laten vallen & toen zag ze wa wittekes .

Ik kan ook wel is behoorlijk afgeleid zijn maar mé kinderen....zijn men 4 ogen nog te weinig :-S

Ik spreek dan ook uit beroeps halve maar als ik bak en ZEKER mé olie....geen kids in men buurt aub ofze nu groot of klein zen mokt mij even ni uit maar meehelpen mag uiteraard ;-)

Frituur ketels heb ik het niet zo voor ik bak men fritten in de pot ( oude manier ) want 1 ontplofte ketel zien en ééntje die bijna weg smolt is genoeg & al goed was het niet op mijn eigendom .

Wel vraag ik me af waar de ouders waren?!
boekske ont lezen , pint ont pakken ofzo ?

Mambo 16 september 2007 08:46

Achteloze ouders idd.
Bij ons mogen kinderen niet in de keuken als we frieten bakken. Gewoon vaste regel. Al zagen ze het plafond naar beneden..ze komen er niet in. En bovendien zorgen wij nog eens dat het ding niet kan vallen of afgetrokken worden.
Wij weten immers dat kinderen overal aan prutsen.

Hopelijk vliegen de ouders lang in het gevang wegens slagen en verwondingen.

Raven 16 september 2007 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2932448)

Ga je het hier opeten of is't voor mee te nemen?

Dit is zo'n typisch voorval van de melk bij de kat te zetten. Een geladen pistool laat je evenmin rondslingeren als een kokende pot frituurvet. Mogen de ouders vergeven worden door dat kind voor hun nonchalante levenswijze

Den Ardennees 16 september 2007 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 2932507)
Ik had vroeger een vriendinnetje die dat ook is tegengekomen als kleuter. We zijn het contact verloren rond ons 12e, maar tot dan had ze al kweetniehoeveel operaties achter de rug en nog steeds ontzettend veel pijn. Ze moest ook een masker dragen, om haar huid vochtig te kunnen houden.
Afschuwelijk om mee te maken. En dan hebben we het nog niet over het continue gepest van mensen en zelfs mensen (ook volwassenen) die gewoon beginnen gillen. Mensen die 'protesteren' omdat je op restaurant gaat en ze dan niet meer 'smakelijk kunnen eten' enzo.

Als dat kindje dit overleeft, is het nog maar het begin van de hel.

ja, brandwonden in het gezicht zijn altijd gruwelijk.

Ik denk soms dat het minder erg is om een arm of been te verliezen, dan zo zwaar verminkt te worden in het gezicht. Ik wens het niemand toe.

Vorenus 16 september 2007 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2932920)
Ga je het hier opeten of is't voor mee te nemen?

Dit is zo'n typisch voorval van de melk bij de kat te zetten. Een geladen pistool laat je evenmin rondslingeren als een kokende pot frituurvet. Mogen de ouders vergeven worden door dat kind voor hun nonchalante levenswijze

Shit happens.

Men kan niet alles op de ouders steken. Geen enkele ouder is perfect. Men kan enkel de risico's beperken.

Jantje 16 september 2007 10:37

Thuis gebeuren de meeste ongevallen en dit zijn dan vaak nog de ongevallen met de meeste en ernstigste gevolgen en littekens.

Ken zelfs een veiligheidverantwoordelijke die zijn eigen vingers heeft algemaaid met zijn grasmaaier, was messen aan het vrijmaken zonder motor uit te schakelen.

Veel mensen zijn nu eenmaal zeer onvoorzichtig eens ze thuis met iets bezig zijn.

Het idee dat ongevallen enkel bij andere gebeuren en dat we zelf wel veilig bezig zijn, is dan ook sterk ingebakken bij ons.

Gisteren nog een ongeval hier met een auto en brommer, de bestuurder van de auto dacht ook dat hij veilig en goed kon rijden en hij dus best sneller kon rijden dan de maximum toegestane snelheid binnen een bebouwde kom.

Gelukkig geen gewonden, enkel grote materiele schade.

Jantje 16 september 2007 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2933163)
Shit happens.

Men kan niet alles op de ouders steken. Geen enkele ouder is perfect. Men kan enkel de risico's beperken.

Een fritketel die omvalt is enkel aan de ouders te verwijten.
Als zij alle nodige voorzorgen hadden genomen, dan had dit niet kunnen gebeuren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be