Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "Vlaanderen" wordt goed bestuurd ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94892)

Hans1 16 september 2007 11:20

"Vlaanderen" wordt goed bestuurd !

We worden goed bestuurd door de "Vlaamse" overheid. We krijgen direct wat recht op onverstaanbare teksten en verkavelingsnederlands. Wat maakt de Vlaemsche autonomie ons blij !:-D

Kortbestek van de Vlaamse overheid van vrijdag 14 september 2007

(16/09/2007) Beslissingen van de Vlaamse Regering
Op voorstel van minister-president Kris Peeters

In uitvoering van een aantal Europese verordeningen wijzigt de Vlaamse Regering, na advies van de Raad van State, definitief het besluit tot instelling van een bedrijfstoeslagregeling, tot vaststelling van bepaalde steunregelingen en tot toepassing van de randvoorwaarden. Het gewijzigde besluit machtigt de bevoegde minister om in uitzonderlijke omstandigheden toestemming te geven aan landbouwers om gedurende het jaar waarop de verzamelaanvraag betrekking heeft als braakgelegd aangegeven grond te gebruiken voor veevoederdoeleinden. Een nieuwe mogelijkheid is de tijdelijke overdracht tussen landbouwers van de instandhoudingsplicht blijvend grasland. Daarnaast volstaat een weide onderaan een sterk erosiegevoelig perceel met erosiegevoelige teelt als erosiebestrijdende maatregel.

Oh yeah.:roll:

vlijmscherp 16 september 2007 11:21

en wat heeft dit juist met goed bestuur te maken?

Eddy B 16 september 2007 11:24

Wat is het probleem? Waarschijnlijk begrijp je de tekst niet.:roll:

andev 16 september 2007 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2933308)
We worden goed bestuurd door de "Vlaamse" overheid. We krijgen direct wat recht op onverstaanbare teksten en verkavelingsnederlands. Wat maakt de Vlaemsche autonomie ons blij !:-D

In uitvoering van een aantal Europese verordeningen wijzigt de Vlaamse Regering, na advies van de Raad van State, definitief het besluit tot instelling van een bedrijfstoeslagregeling, tot vaststelling van bepaalde steunregelingen en tot toepassing van de randvoorwaarden. Het gewijzigde besluit machtigt de bevoegde minister om in uitzonderlijke omstandigheden toestemming te geven aan landbouwers om gedurende het jaar waarop de verzamelaanvraag betrekking heeft als braakgelegd aangegeven grond te gebruiken voor veevoederdoeleinden. Een nieuwe mogelijkheid is de tijdelijke overdracht tussen landbouwers van de instandhoudingsplicht blijvend grasland. Daarnaast volstaat een weide onderaan een sterk erosiegevoelig perceel met erosiegevoelige teelt als erosiebestrijdende maatregel.

Hou toch op met de onnozelaar uit te hangen! Indien "jouw België" er helemaal als Vlaanderen zou bijliggen, op alle gebieden, zaten we met héél wat minder problemen... Een paar "onverstaanbare zinnen "meer of minder veranderen daar niets aan.

Raven 16 september 2007 11:40

Hans, de grapjas.

Komt even voorstellen het incompetente Vlaamse bestuur in te ruilen voor het nog veel incompetentere & omslachtige Belgische bestuur.

Laat mij alvast even een flinke "NON" daarop zeggen

Tommm 16 september 2007 11:41

Citaat:

Het geeft dus meer mogelijheden aan de boeren. Hulp, Vlamingen willen terug naar een boerengemeenschap. Mijn vooroordelen worden bevestigd:lol:

Den Ardennees 16 september 2007 12:07

Misschien moet Hans toch maar es een boekje lezen "hoe lever ik een goede argumentatie voor mijn standpunten"

Totoff 16 september 2007 12:14

Nieuwe partners in overleg

Nieuwe partners worden vanaf maandag a.s. opgeroepen om deel uit te maken van de coalitiebesprekingen.
ahum www.totoffclowns.be

Metternich 16 september 2007 12:21

Wat is er moeilijk aan die tekst...?

Eddy B 16 september 2007 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2933463)
Wat is er moeilijk aan die tekst...?

Het is zijn manier om aan HET item van de Vlaamse regering voorbij te gaan : iedere Vlaamse arbeider 200 euro rijker! DAT is beter bestuur dan dat van België... (hoewel ik dat geld liever naar de schuld van Vlaanderen zie gaan)

Hans1 16 september 2007 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2933430)
Misschien moet Hans toch maar es een boekje lezen "hoe lever ik een goede argumentatie voor mijn standpunten"

Laat ons zeggen dat de Zonnekoning, Kris Peeters, ze aanlevert want goed bestuur begint bij goede communicatie.

Terloops gevraagd, begrijpt u het bericht of doet u liever alsof? Zo ja, leg het dan eens uit.

Raven 16 september 2007 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2933494)
.. de Zonnekoning ...

onze koninklijke familie niet betrekken hé... Nu weet ik wel dat zowel Filip als Laurent dan wel 2 zonnekinderen zijn...

reden te meer om er niet mee te lachen :-)

Hans1 16 september 2007 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 2933313)
en wat heeft dit juist met goed bestuur te maken?

Dat vraag ik me ook af !:lol: :lol: :lol:

Eddy B 16 september 2007 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2933494)
Terloops gevraagd, begrijpt u het bericht of doet u liever alsof? Zo ja, leg het dan eens uit.

Wat valt daar aan uit te leggen? Het is toch duidelijk! Of beheers je de Nederlandse taal dan toch niet zo goed?:roll:

Hans1 16 september 2007 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2933517)
Wat valt daar aan uit te leggen? Het is toch duidelijk! Of beheers je de Nederlandse taal dan toch niet zo goed?:roll:

Ik wacht op de uitleg. Allez, manneke, toon eens wat een Vlaeminck allemaal weet.:lol:

Eddy B 16 september 2007 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2933522)
Ik wacht op de uitleg. Allez, manneke, toon eens wat een Vlaeminck allemaal weet.:lol:

De Vlaeminck was een wielrenner, niet?:lol:

Tommm 16 september 2007 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2933539)
De Vlaeminck was een wielrenner, niet?:lol:

Maar ondertussen antwoord je wel niet, he...

predator 16 september 2007 12:59

Hans1 aan Eddy B :

Citaat:

Ik wacht op de uitleg. Allez, manneke, toon eens wat een Vlaeminck allemaal weet
Allez Hans ! Zo je die tekst 5 * leest dan begrijp je hem ...

zéér zéker wanneer je de oorsponkelijk in het frans gesteld tekst bij de hand hebt ! ! ! ...

Die Raad van State toch, én :

vooral

de nadelen van als "Antwaaaarpse thuistaal" frans te hebben ...

Eddy B 16 september 2007 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 2933559)
Maar ondertussen antwoord je wel niet, he...

Ik zou wel antwoorden als het een serieuze vraag was. Die tekst is echt niet zo moeilijk. Hans echter speelt een spelletje, en ik speel mee ;)

Metternich 16 september 2007 13:13

Citaat:

In uitvoering van een aantal Europese verordeningen wijzigt de Vlaamse Regering, na advies van de Raad van State, definitief het besluit tot instelling van een bedrijfstoeslagregeling, tot vaststelling van bepaalde steunregelingen en tot toepassing van de randvoorwaarden.

Niet veel moeilijks aan. De Vlaamse Regering wijzigt een besluit dat ze genomen hadden. Dit besluit had betrekking tot het instellen van een regeling met betrekking tot bedrijfstoeslagen, het vaststellen van bepaalde steunregelingen. De randvoorwaarden hebben dan weer betrekking tot het recht hebben op voornoemde zaken.
Citaat:

Een nieuwe mogelijkheid is de tijdelijke overdracht tussen landbouwers van de instandhoudingsplicht blijvend grasland. Daarnaast volstaat een weide onderaan een sterk erosiegevoelig perceel met erosiegevoelige teelt als erosiebestrijdende maatregel.
Landbouwers worden betaald om een gedeelte van hun gronden braak te laten liggen. Dit om de grote overschotten die elk jaar in Europa worden geproduceerd te verminderen. Die gronden moeten dus blijven als grasland worden in stand gehouden (instandhoudingsplicht). Verdere maatregelen dienen om de verdere erosie tegen te gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be