![]() |
Politieke Wetenschappen, UA of VUB?
Allez bon, ten einde raad toch hier eens mijn licht opsteken, je weet maar nooit..
Ik heb moeilijkheden met kiezen tussen de VUB en de UA voor de richting Politieke Wetenschappen. Alle tips, meningen, ervaringsverslagen, etc zijn welkom. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
En KUL
|
Citaat:
:| Duurt wel langer met de trein, vermoed ik. |
Citaat:
Nope, 20 min met de trein. |
Citaat:
|
Ik amuseer met toch rot aan de pol-soc vakken aan de UA. Vooral politicologie wordt vrij goed gegeven.
Maar ik ben van nature uit een filosoof in opleiding. Die vakken waren maar keuzevakken. |
Citaat:
Als ik de cursussen van mijn opleiding (Germaanse) in Gent vergelijk met die van vrienden aan de KUL zie ik geen grote verschillen. Daarna heb ik nog een extra jaar in Leuven gedaan en ik vond het daar allesbehalve moeilijker (maar een bijkomend jaar kan je moeilijk vergelijken). Het enige wat me wél opviel was dat er aan de KUL een aantal mensen (docenten maar ook studenten) rondliepen die nogal neerbuigend deden over andere opleidingen, zeker als het ging om hogescholen :| |
Citaat:
als je een diploma wil waar nogsteeds naar opgekeken wordt moet je leuven kiezen antwerpen is ook goed maar ... brussel is beduidend makkelijker (dus te verkiezen als je slechts zwak of middelmatig scholier was) ... het diploma mag dan wel iets minder reputatie hebben, je haalt er wel je universitair diploma, wat veruit t belangrijkste is voor je verdere leven, en de rest kan je waarmaken in je carrière, daar moet iedereen het uiteindelijk doen ... maar pol en soc jong, zou je toch niet nog een echte richting kiezen ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat ging ik ook zeggen eigenlijk. |
De mythe van de KUL is nog levendig, blijkbaar. Haar goede tijden zijn voorbij, echter. Dat is zo, zeer zeker.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, dank u vriendelijk. Trouwens, de UCL en de FUNDP zijn veel pseudo-intellectueler, als je het dan toch in de pseudo-chiqué wil zoeken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be