![]() |
Waarom Brussel het best bij Vlaanderen hoort
Een Vlaamse visie op Brussel, uit de Standaard van vandaag:
Citaat:
|
Citaat:
|
Kijk, zelfs een uil weet dat een Wallobrux verhaal desastreus zal aflopen voor Brussel. Maar inderdaad, ook ik heb al zitten denken aan verregaande gemeentelijke autonomie voor Brussel. Zo wordt aan de nood van iedereen voldaan.
|
Citaat:
Zelfs het beeld van een groter stadsgewest "Bruxelles/Brussel" met ééntalige franse en vlaamse gebieden sluit hier in feite bij aan, ondanks het hoge surrealistische gehalte van zulk project - maar ja misschien is een realistisch Vlaanderen en een realistisch Wallonië met een surrealistisch Brussel een exemplarische oplossing voor de problemen. |
Citaat:
Dat volstaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Rond Brussel komt best een hoge muur
De ganse miserie van de huidge coalitievorming komt juist omdat men aan Vlaamse kant zeker wil zijn dat het gezwel Brussel stopt,en aan Franstalige kant men de kanker wil laten uitzaaien.... Die kolonialistische uitspraken van CdH en PS zijn leerzaam! |
Citaat:
|
Van Brussel gewoon een tweetalige gemeente binnen een unitair Vlaanderen maken. Dat is volgens mij perfect werkbaar.
|
Die frantalige brusselaars gaan dat nooit willen. Die verpauperen nog liever.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Leuke avatar, Flame, die sla ik op:thumbsup: |
Citaat:
Eerlijk blijven hé: In dezelfde krant stond een tegenovergesteld artikel met als titel: Los de wurggreep op Brussel |
Citaat:
Er werken veel vlamingen ja en dan, er werken ook veel vlamingen in frankrijk en nederland... Trouwens de grote groep zal trouwens weggaan uit Brussel naar een vlaams ambtenarenstelsel eh! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be