Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Krantenpeilingen Vals? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95028)

Hans1 18 september 2007 14:54

Krantenpeilingen Vals?

De verschillen met de peilingen van maart (in niet-verdachte periode) zijn enorm. Te enorm.

Zijn die peilingen wel echt? Of dienen ze gewoon om de krantenverkoop te stimuleren?

Bovendien zijn de vragen heel raar: "Moeten de "Vlamingen" toegevingen doen?

Ik zou nooit antwoorden op zo'n idiote en tendentieuze vragen.

Is er meer info over de manier waarop die peilingen worden gevoerd of is dat even geheim als de communautaire onderhandelingen?

Bometal 18 september 2007 14:57

Misschien is de publieke opinie veranderd sinds maart ? Zou dat niet kunnen ? :p

Het is maar een suggestie hé ;)

Pietje 18 september 2007 14:58

Die peilingen zijn evenveel waard als de peilingen hier op dit Internet-forum.

Eddy B 18 september 2007 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2939040)
De verschillen met de peilingen van maart (in niet-verdachte periode) zijn enorm. Te enorm.

Zijn die peilingen wel echt? Of dienen ze gewoon om de krantenverkoop te stimuleren?

Is er meer info over de manier waarop die peilingen worden gevoerd of is dat even geheim als de communautaire onderhandelingen?

Twee oorzaken :

Alle dagen sterven er belgicisten
Alle dagen worden er nieuwe separatisten geboren... aan weerszijde van de taalgrens!!

Anna List 18 september 2007 15:01

Citaat:

hoor ik daar een pleidooi om het Belgische wettelijk verbod op referenda af te schaffen en een referendum te houden over de wenselijkheid van Vlaamse onafhankelijkheid ?

eindelijk tot de jaren van verstand gekomen, Hansl ? :lol: awel, zoveel democratische ingesteldheid siert u, echt !

Knuppel 18 september 2007 15:01

Sinds wanneer zijn DE peilingen niet langer de beste en meest zuivere graadmeter, Hans?

Toch niet toevallig sinds ze hoe langer hoe minder in jouw unitaire kraam passen?

Weet je wat? We nemen dan politieke samenkomsten als graadmeter. 500 betogers pro Belgique in hartje Franstalig Belgique tegenover ruim tienmaal meer uitstervende Vlaams-nationalisten op een weide in een niet bestaande Vlaemsche uithoek.

Knuppel 18 september 2007 15:04

Citaat:

Dat lijkt me logisch voor wie er als vanzelfsprekend van uitgaat d�*t het de Vlamingen zijn die toegevingen moeten doen.

Knuppel 18 september 2007 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2939051)

Behalve als ze uit Le Swaar of La libre Belgique komen, natuurlijk....

Kortaf 18 september 2007 15:10

Citaat:

Zijn die peilingen wel echt?

Volgens is hier iemand vertwijfeld aan 't raken...

Comment est-ce possible, n'est-ce pas? Honteux, ces boches du Nord!

Zwartengeel 18 september 2007 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2939051)

Dat ze niet in jouw kraam passen is één zaak.

Je kunt echter niet eeuwig het licht van de zon blijven ontkennen door het stijgende aandeel van de stemmen pro-separatisme in die peilingen te negeren.

Pluche 18 september 2007 15:13

Ja Hans1 Vlaams nationalisme is de toekomst of je dat nu wil of niet.

en het is vooral de schuld van u waalse vriendjes van het FDF, MR, CDH en PS dat de ogen van de vlamingen eindelijk open gaan!

Hans1 18 september 2007 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2939055)
Twee oorzaken :

Alle dagen sterven er belgicisten
Alle dagen worden er nieuwe separatisten geboren... aan weerszijde van de taalgrens!!

Ik heb eerder de indruk dat er elke dag een paar bedriegers bijkomen die niet tegen hun verlies kunnen.:-)

Bometal 18 september 2007 15:15

hmmmz, waar heb ik dit eerder gezien ?

België zal niet splitsen ... Er zijn geen separatisten ...

Wat baten kaars en bril etc :p

Baghtru 18 september 2007 15:16

Citaat:

Wat is er onverdachter aan Maart? Toen was de verkiezingsaanloop toch ook al volop bezig?

Ik durf ervan uit gaan dat de krant via enquête bureaus hun peilingen doen zoals gewoonlijk.

En waar heb jij die vragenlijst gevonden?

Overigens bemerk ik ook alleen in mijn omgeving, toch bij de Vlamingen, meer en meer mensen die gewonnen zijn voor een splitsing (waar die dat vroeger niet waren) en mensen die er misschien niet voor zijn maar ervan overtuigd zijn dat het er ooit wel van komt... Dat die peiling die indruk die ik sowieso heb steunt lijkt me dus niet zooo verrassend.

B.

Eddy B 18 september 2007 15:16

Waar zou Hans gaan wonen binnenkort? Zou hij het wel uithouden in Vlaanderen? En welke partij zou hij gaan stichten? VU? (Vlaanderen Unitair)
Of RAB? (Retour A Belgique)
We vragen het ons af...

Eddy B 18 september 2007 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2939113)
Ik heb eerder de indruk dat er elke dag een paar bedriegers bijkomen die niet tegen hun verlies kunnen.:-)

Ahh? Nieuwe leden gekregen? :lol:

Jong N-VA'er 18 september 2007 15:17

Citaat:

Begint het te steken, Hans?!:lol:

Jong N-VA'er 18 september 2007 15:18

46,1 % is PRO! Dat getal blijft maar stijgen...:p

Pietje 18 september 2007 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2939101)
Dat ze niet in jouw kraam passen is één zaak.

Je kunt echter niet eeuwig het licht van de zon blijven ontkennen door het stijgende aandeel van de stemmen pro-separatisme in die peilingen te negeren.

Hangt er maar vanaf wie aan zo'n peilingen deelneemt.

Jazeker 18 september 2007 15:21

Citaat:

Er begint er ene stilaan in een depressie te sukkelen. :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be