![]() |
Rijdend Nederland: Stop Bos
Citaat:
Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7252 |
Ik vrees dat er een einde komt aan de mobiliteit in Nederland en vele andere landen.
Vooral het woon-werk-verkeer dient nu eens fors aangepakt te worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar gewoond wordt zal ook werk moeten zijn. Afstanden die per fiets kunnen worden afgelegd zouden ook echt per fiets moeten worden afgelegd. Zo kan het gewoon niet meer verder ![]() |
Wat Nederland nodig heeft: Dubbeldekkersnelwegen! :-D
Serieus. |
Citaat:
Leuke op- en afritten krijg je dan, en wat te doen in de vollopende steden en dorpen? |
Citaat:
|
Mensen moeten maar eens beginnen met te gaan wonen dicht bij hun werk. Het pendelen moet maar eens ontmoedigd worden.
|
Ik denk dat het geld "discreet" wegvloeit naar de oorlogsmachine.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is gewoon een lapsus dat men mensen op die manier weer eens een extra schuldgevoel in hun nek duwt. Jaren reed ik met de auto (10 minuten - 7km vogelvlucht) naar mijn werk: over polderbaantje, rechtdoor rechtaan. Als alleenstaande moeder : kinderen eerst naar school, rechtaan polderbaantje, werk, 's avonds: polderbaantje, kinderen oppikken, winkel en finally home! toen kwamen de groene mensen met een schitterend idee: het polderbaantje werd afgesloten en er werd een BRUG gelegd over de baan die ik gebruikte. No problem: via een ander polderbaantje geraakt ik dankzij de brug nog steeds in het industriegebied (zelfde weg), even lang. MAAR NEE! BRUG MOEST CONSTANT AFGESLOTEN BLIJVEN! anders wordt dat een SLUIPWEG!!! (naar waar? naar dat industriegebied waar vele mensen werkten die in mijn gemeente "A" woonden en daar speciaal waren komen wonen om dicht bij hun werk te zijn tiens). De groene oplossing: je kan ook via de autostrade (= geen sluipweg) eerst een uurtje in de file staan tussen de mensen die niét naar dat industrieterrein moeten - beetje solidariteit zullen we zeggen - en dan via de autostrade langs de andere kant terug naar je eigen gemeentelijk industrieterrein rijden. tijdsduur: hangt af van de file, verbruik viermaal zoveel of: je kan ook eerst via polderbaantjes naar gemeente Y rijden en dan via hùn brug naar je gemeente A en zo geraak je ook tot aan het industriegebied. tijdsduur een half uurtje, dubbel (driedubbel) zoveel naft of: je kan ook de kinderen eerst naar school brengen, terug naar huis om je fiets op de halen, dan met de fiets (over die afgesloten brug, dat mocht wel van de groenen) en zo drie km tegenwind in de blakke scheldewind naar je werk rijden, en 's avonds hetzelfde traject terug (met meewind), je auto ophalen, je kinderen ophalen, naar de winkel en terug naar huis . (tijdsduur: een uurtje! who cares! de groenen hebben tijd genoeg) Ik ben gestopt met werken! En nu de clue: waarom bouwde men die brug (die constant is afgesloten in één richting, in andere richting mag je erover)? Omdat er ooit een zware ontploffing was en de hulpdiensten a) niet wisten waar ze moesten zijn, en b) mee in de file stonden. Groene oplossing: we bouwen een brug en die is alléén toegankelijk als er een fabriek ontploft! |
Het zou al mooi zijn moesten de "fiskale vluchtelingen" die nu in Noordbelgië wonen en dagelijks naar de randstad pendelen terug dichter bij hun werk kunnen wonen. Ik geloof dat het in het buitenhof of zo ter sprake kwam nl. datmen in Nedrland het probleem eerder in "of" termen bekijkt : ofwel investeren in Openbaar vervoer ofwel in Wegen. Meer concentratie naar de steden toe vereist een grondige veiligheidsaanpak en ook ..meer veilig en betrouwbaar openbaar vervoer in die steden. Een samenwerking tussen de Spoorwegen en de stadsnetten kan hier rationalizerend werken (en beetje naar duits model) - een fusie tussen de netwerken in de Randstad zou bv. geen slecht idee zijn. Wat de wegen betreft zie ik het verbreden van bestaande wegen minder zitten dan wel het aanleggen van nieuwe wegen
en de klare aanduiding van alternatieve wegen. Een studie zou moeten uitwijzen of in aanvulling van de >HST verbinding Parijs/Amsterdam - ook andere HST verbindingen wenselijk zijn, ik zou me kunnen voorstellen dat een lijn Luik-Maastricht-Amsterdam of Nijmwegen-Randstad, Groningen-Amsterdam indien de tijdswinst voldoende groot is inderdaad een bepaald autoverkeer kunnen afremmen. In vlaanderen experimenteert men nu met spreiding van de laad- en lostijden ivm vrachtverkeer (flexibelere uren om in de antwerpse haven en de bedrijven). Als we de Benelux als een logistiek geheel betrachten kunnen waarschijnlijk ook ro/ro oplossingen per spoor en over de waterwegen soelaas brengen. Dat zijn "oplossingen" die nu reeds mondjesmaat gebeuren, na te gaan is hoe deze wegontlastingen meer toepassing kunnen vinden eventueel door financiële injecties. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken echt mensen die op 150 meter van mijn werk wonen, maar toch de auto pakken omdat het "not-done" is om op een fiets te rijden. Asfaltjunkies moet men echt een beetje sturen. En, ik heb zelf ook een auto, maar gebruik die nooit voor het woon-werk-verkeer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
AL mijn buren gingen vroeger met eigen vervoer naar het werk. Tot... we een tramlijnverbinding kregen. Niemand heeft ook maar énige moeite moeten doen om die mensen "te overtuigen" om hun auto thuis te laten staan. Iemand die dag in dag uit naar het werk moet rijden, daarbij uren verliest in de file, die gaat niet voor zijn pleziertje de auto instappen als hij andere mogelijkheden heeft. En d�*t wordt al te dikwijls vergeten. |
Als alles goed gaat heb ik vóór het weekend dit karretje nieuw (vracht-brommobiel, wel erg duur, klik foto's om te vergroten):
http://mega-vehicles.com/home.php?modele_id=32 |
Als je je job zo belangrijk vindt dat je elke week uren in de file wil staan, dan moet je het maar weten. Dat is zo al straf genoeg, daar hoeven geen taksen meer bovenop te komen.
Ikzelf ben al jaren geleden bij mijn verstand gekomen. Ik vertik het gewoon van een baan te nemen die verder dan 5 km van mijn voordeur ligt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be