Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binnenkort hoofddoeken in Vlaams Parlement? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95090)

circe 19 september 2007 13:36

Binnenkort hoofddoeken in Vlaams Parlement?

Onthaalpersoneel Vlaams parlement krijgt modieus kostuum

document.write('');

BRUSSEL - De veertig onthaalmedewerkers van het Vlaams parlement krijgen bij de start van het nieuwe parlementaire jaar een nieuw en modieus uniform. De outfit is ontworpen door Tim Van Steenbergen, een dertigjarige Vlaamse modeontwerper die internationaal furore maakt.
De bodes van het Vlaams parlement waren aan een nieuw uniform toe. Vooral onder impuls van Veerle Heeren, secretaris van het Vlaams parlement, is gekozen voor een modern maar functioneel pak. Voor het ontwerp ging het Vlaams parlement op zoek naar jong Vlaams talent en uiteindelijk kwam het terecht bij Tim Van Steenbergen.

Deze dertigjarige ontwerper studeerde aan de Antwerpse Modeacademie en kleedt internationale sterren als Jennifer Lopez en Cameron Diaz. Van Steenbergen maakte nu een wintermodel, later volgt voor het onthaalpersoneel ook nog een zomermodel.

Bij het grijze uniform hoort ook een opvallende sjaal voor de vrouwen en een das voor de mannen. Die zullen misschien ook in een ander kleur gemaakt worden en te koop worden aangeboden in de shop van het Vlaams parlement.
svh
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF19092007_056

--------------------------------------------------------------
Nu ben ik eens curieus.... of zou zo'n uniformsjaal van het Vlaams parlement niet tellen voor Allah?

Rudy 19 september 2007 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2942066)
.... of zou zo'n uniformsjaal van het Vlaams parlement niet tellen voor Allah?

Ik denk het niet. Ik vermoed dat het om een sjaal gaat die rond de hals wordt gedragen. Geen hoofdbedekking dus.

Beauris 19 september 2007 14:33

Citaat:

document.write('');

BRUSSEL - De veertig onthaalmedewerkers van het Vlaams parlement krijgen bij de start van het nieuwe parlementaire jaar een nieuw en modieus uniform. De outfit is ontworpen door Tim Van Steenbergen, een dertigjarige Vlaamse modeontwerper die internationaal furore maakt.
De bodes van het Vlaams parlement waren aan een nieuw uniform toe. Vooral onder impuls van Veerle Heeren, secretaris van het Vlaams parlement, is gekozen voor een modern maar functioneel pak. Voor het ontwerp ging het Vlaams parlement op zoek naar jong Vlaams talent en uiteindelijk kwam het terecht bij Tim Van Steenbergen.

Deze dertigjarige ontwerper studeerde aan de Antwerpse Modeacademie en kleedt internationale sterren als Jennifer Lopez en Cameron Diaz. Van Steenbergen maakte nu een wintermodel, later volgt voor het onthaalpersoneel ook nog een zomermodel.

Bij het grijze uniform hoort ook een opvallende sjaal voor de vrouwen en een das voor de mannen. Die zullen misschien ook in een ander kleur gemaakt worden en te koop worden aangeboden in de shop van het Vlaams parlement.
svh

Nu ben ik eens curieus.... of zou zo'n uniformsjaal van het Vlaams parlement niet tellen voor Allah?

Ben jij niet een klein tikkeltje obsessief als het over islam en hoofddoeken gaat?

Baghtru 19 september 2007 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 2942140)
Ik denk het niet. Ik vermoed dat het om een sjaal gaat die rond de hals wordt gedragen. Geen hoofdbedekking dus.

Ik ben zeker van wel. Mits die als hoofddoek gebruikt wordt, en niet als sjaal.

solidarnosc 19 september 2007 14:39

In plaats van te zeveren over die sjaal zouden we niet beter neuten over de kleur. Djeezes. In een doorsnee slotklooster loopt men tegenwoordig modieuser gekleed.

Hans1 19 september 2007 15:12

Ik heb veel meer respect voor slotkloosters. Daar leven ze tenminste met hun eigen geld.

De Garde 19 september 2007 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2942392)
Ik heb veel meer respect voor slotkloosters. Daar leven ze tenminste met hun eigen geld.

echt géén transfers tussen de Vlaamse en Waalse slotkloosters?

Alle gekheid: die sjaaltjes da's tegenwoordig weer in blijkbaar. Ook bij mannen zie je dat tegenwoordig af en toe. De eerste boerka moet nog wel gesignaleerd worden in 't Vlaams Parlement. Ook in de Kamer of de Senaat overigens.

circe 19 september 2007 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beauris (Bericht 2942234)
Ben jij niet een klein tikkeltje obsessief als het over islam en hoofddoeken gaat?

ik denk vooral dat het artikeltje duidelijk stelt dat er iets aan de hand is met die sjaal.
Airhostessen en andere hostessen hebben altijd een foulard als deel van hun uniform gehad. Niemand heeft daar ooit bij stilgestaan. Zo'n accessoire maakt een dikwijls zeer saai uniform helemaal �*f.

Maar als ze specifiek stellen:
Bij het grijze uniform hoort ook een opvallende sjaal voor de vrouwen

dan ruik ik inderdaad onmiddellijk onraad.

Bovendien heb ik een aantal weken geleden zèlf nog een oplossing voor het hoofddoekprobleem naar voor gebracht waarin ik stel dat ze misschien beter hoofddoekjes kunnen dragen in de kleuren van de Stad Antwerpen, en/of eventueel in de Vlaamse kleuren.

Ze gaan toch niet gedacht hebben dat ik dat méénde hé?

Jazeker 19 september 2007 15:35

Ik denk dat hier hoofddoeken ruiken een beetje kort door de bocht is. Het zijn een soort hostessen en check er de luchthavens maar op na... die arme vrouwen moeten dus ook van die sjaaltjes dragen. Niet om aan te zien, maar blijkbaar is het een ongeschreven regel.

filosoof 19 september 2007 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2942450)

Ze gaan toch niet gedacht hebben dat ik dat méénde hé?

?Nee:lol: :lol: :lol: :lol:

driewerf 19 september 2007 15:44

Citaat:

document.write('');

svh

Eindelijk goed nieuws! Dit kan er niet snel genoeg doorkomen. Onze Marokkaanse gasten en vrienden zullen zich er des te sneller thuis voelen in Vlaanderen. En geef toe wij moeten toch alles doen om het hen naar de zin te maken. Jaja, er mieten hoofddoeken komen! En misschien kunnen we al die stomme schilderijen die er hangen wegdoen, en de muren bedekken met Koranverzen. De moslims zullen dat prachtig vinden. Koranverzen zijn natuurlijk ook veel mooier dan eender wat dat gemaakt is door blanken (die per slot van rekening handen aan hun bloed hebben van eeuwen kolonialisme, godsdienstoorlogen, kruisvaart en de Holocaust). We kunnen beter elk spoor van de blanken uitwissen en vragen of de moslims alle plaatsen in het parlement willen innemen. Dan kunnen ze vlotter wetten stemmen die hen aanstaan.

Den Ardennees 19 september 2007 16:38

En hoeveel heeft deze overbodige grap eigenlijk gekost?

circe 19 september 2007 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2942716)
En hoeveel heeft deze overbodige grap eigenlijk gekost?

gij doet altijd moeilijk gij!

ze moeten toch normaal af en toe een nieuw uniform krijgen, dat zal de kost niet uitmaken.

Den Ardennees 19 september 2007 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2942724)
gij doet altijd moeilijk gij!

ze moeten toch normaal af en toe een nieuw uniform krijgen, dat zal de kost niet uitmaken.

Dat zijn overbodige kosten.

Hans1 19 september 2007 17:10

Inderdaad, zoals heel het Vlaemsch parlement.:-)

circe 19 september 2007 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2942839)
Inderdaad, zoals heel het Vlaemsch parlement.:-)

Allez en waarom vindt ge het Waals Parlement én de Franstalige gemeenschap dan geen overbodige kost Hansje? Of ben je vergeten dat zij dubbel zoveel uitgeven?

jOOSt 19 september 2007 17:44

Sjonge, jonge...is dit modieus? Het lijkt wel of die dame haar pyama aan heeft!

C uit W 19 september 2007 17:47

En dan te zeggen dat Vlaanderen gekend is om haar topontwerpers. Ze zaten allemaal in het buitenland zeker?

Dronkoers 19 september 2007 18:00

Is een T-shirt en jeans soms ook niet goed?

jOOSt 19 september 2007 18:02

Ze hadden beter wat gevraagd aan Bikkembergs.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be