Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   koud (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95113)

MaGNiFiCaT 19 september 2007 18:31

koud

Koud, ik heb het zó koud. En dat voor in de ZOMER.:? Hebben jullie er ook zoveel last van? Ik vrees al voor de winter.:?

Trouwens, nog iets: Gisteren wandelde ik even in de tuin en wat zag ik plotseling?:-o Noten, de okkernoten lagen al op de grond.8O En dat terwijl ik vorig jaar heb moeten wachten tot begin oktober!8O Nochtans was het vorige zomer veel warmer.
Nog iets: dit jaar heb ik iedere week het gras moeten afrijden, terwijl dit vorig jaar absolut niet het geval was.
Toch raar, ik heb de indruk dat de planten dit jaar veel sneller groeiden dan vorig jaar, toen het warmer was. Het zou eerder omgekeerd moeten zijn. Verklaring?

Mitgard 19 september 2007 18:33

fijn zo.
ik hou van koud en grijs weer.

berre 19 september 2007 18:33

ja awel ik heb dit ook. de bladeren zijn echt al met bossen van de bomen aan het vallen...

Dronkoers 19 september 2007 18:35

Eind september noem ik geen zomer meer, maar 't is niet erg, we hebben ook nog geen winter gehad

Bovenbuur 19 september 2007 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2943064)
Koud, ik heb het zó koud. En dat voor in de ZOMER.:? Hebben jullie er ook zoveel last van? Ik vrees al voor de winter.:?

Trouwens, nog iets: Gisteren wandelde ik even in de tuin en wat zag ik plotseling?:-o Noten, de okkernoten lagen al op de grond.8O En dat terwijl ik vorig jaar heb moeten wachten tot begin oktober!8O Nochtans was het vorige zomer veel warmer.
Nog iets: dit jaar heb ik iedere week het gras moeten afrijden, terwijl dit vorig jaar absolut niet het geval was.
Toch raar, ik heb de indruk dat de planten dit jaar veel sneller groeiden dan vorig jaar, toen het warmer was. Het zou eerder omgekeerd moeten zijn. Verklaring?

Hele warme lente en eigenlijk geen echte droogte dit jaar.

Knuppel 19 september 2007 18:51

De lente kwam zeer vroeg en was uitzonderlijk warm. Er was daarna ook geen vorst meer aan de grond waardoor de groei en bloei zich ongehinderd kon verderzetten.

Vanaf 12 graden gaat het gras groeien. Zon is daar niet voor nodig. Water wel, en dat was er meer dan voldoende.

Ik verwacht niet echt een strenge winter maar juist daarom wel veel sneeuw.

MaGNiFiCaT 19 september 2007 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2943071)
fijn zo.
ik hou van koud en grijs weer.

Ik ook wel, maar in de winterperiode.

MaGNiFiCaT 19 september 2007 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2943077)
Eind september noem ik geen zomer meer, maar 't is niet erg, we hebben ook nog geen winter gehad

19 september is zomer, de 21ste pas herfst. Dus zomer, correct zijn.;-)

MaGNiFiCaT 19 september 2007 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2943109)
De lente kwam zeer vroeg en was uitzonderlijk warm. Er was daarna ook geen vorst meer aan de grond waardoor de groei en bloei zich ongehinderd kon verderzetten.

Vanaf 12 graden gaat het gras groeien. Zon is daar niet voor nodig. Water wel, en dat was er meer dan voldoende.

Ik verwacht niet echt een strenge winter maar juist daarom wel veel sneeuw.

Mja, warmte is ook nodig, maar je hebt gelijk dat we een uitzonderlijke lente hadden, en dat zal wel de oorzaak zijn van de snelle groei vd planten.

Trajanu$ 19 september 2007 19:09

Citaat:

Ik vind dat ook heel vervelend.

Als ik 's nachts vergeet mijn airco uit te schakelen is het zo koud 's ochtends... :-(

Zwartengeel 19 september 2007 19:50

Ik heb zonet zowaar voor de eerste keer mijn verwarming eventjes aangezet.

't Is weer voorbij die mooie zomer...

Tavek 19 september 2007 20:25

Chauffage op 3 gesmeten....

dramatisch

Hawkeye 19 september 2007 20:30

Allez mannekes. En dan op een ander topic gaan klagen over energieverspilling zeker. ;-)
Ik verwarm me aan mijn deken en ik ben van nature al wat warmbloediger. :-D

manta 19 september 2007 20:33

:?
'k Heb toch ook den boiler gaan aansteken ... Normaal doe ik dat pas eind oktober ... Brrrrrr...

baseballpolitieker 19 september 2007 20:34

Citaat:

Mietje... 8-) ;-)

Dronkoers 19 september 2007 22:16

Radiator staat alleen aan als ik niet thuis ben

Dronkoers 19 september 2007 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2943121)
19 september is zomer, de 21ste pas herfst. Dus zomer, correct zijn.;-)

Muggezifter ;-)

Desiderius 19 september 2007 22:19

Yup, de aarde warmt langzaam maar zeker op.

Andro 19 september 2007 22:25

Armand Pien heeft het nog kouder.

Dronkoers 19 september 2007 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 2943710)
Armand Pien heeft het nog kouder.

...maar is hoedanook gelukkig ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be