![]() |
De EU heeft een voertaal/tussentaal nodig.
Om de communicatie in de EU te verbeteren ,moet er een voertaal/tussentaal afgesproken worden, die in alle EU landen een verplicht vak op school wordt.
|
binnen twintig jaar zal ieder europees kind engels leren op school, dat is meer en meer een economische noodzaak. Zelfs in het Oostblok (waar tot voor kort Duits de tweede was) hebben ze dat begrepen. Nu de walen nog overtuigen :-P
|
Citaat:
Met het Engels als tussentaal zal de zakelijke en persoonlijke contacten een stuk verbeteren en het besef van Europese samenwerking groeien. |
Citaat:
De Walen en andere landen die niet meedoen zakken vanzelf weg als achterstandsgebieden. |
Citaat:
In ieder geval, zou ik wel pleiten voor 2 of 3 gangbare talen, dat maakt de speelruimte voor politici e.d. wat groter. |
Dat moet het Russisch worden uiteraard!
Kunnen we meteen de naam van de EU veranderen in EUSSR. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk zoals het nu al is in Nederland Engels lijkt me praktischer, omdat je ook buiten de EU in heel de wereld met Engels je kunt redden. Bovendien voor ons Nederlanders is Duits niet zo moeilijk ,maar in het algemeen genomen is het geen makkelijke taal met die naamvallen. Misschien een referendum houden in alle EU landen om een keuze te bepalen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind ook dat de macht van de EU nog te groot is en dat de invloed via de vertegenwoordigers van nationale parlementen moet verlopen. Wat stelt een EU parlement nu voor? Welke belangen worden door hun behartigd. Belgie is het duidelijkste voorbeeld dat het idee van politieke families niet werkt. Als puntje bij paaltje komt heeft een federaal parlement of iets dergelijks geen achterban en in Belgie heb je nog maar 2 of 3 deelstaten ,laat staan in de EU. |
Citaat:
-EU symbolen zijn in de prullenbak gegooid (nog wel acceptabel) -Het heet geen grondwet meer (nog wel acceptabel) -Polen krijgt een bevoordeelde positie (hoogst onacceptabel) -Groot-Britannië hoeft het het Handvest van de Rechten niet te accepteren (hoogst onacceptabel) |
Citaat:
Bovendien is mijn ervaring dat ze vaak onvriendelijk worden als je Duits spreekt daarom begin ik altijd in het Engels en spreek pas Duits als het nodig is. |
Citaat:
|
Citaat:
Het blijft een onduidelijk compromis tussen federalisten en confederalisten. |
Citaat:
Tsjechie ,Slovakije ,Hongarije ,Polen ,Servie, Estland, Letland, Lithouwen. |
Citaat:
Maar zoals jij altijd zegt: We moeten naar de toekomst kijken! ;-) |
Citaat:
|
Dan maar 16-e eeuws Nederland!
"Ghy sotten" Historische Nederlandstalige volksmuziek ontleend aan het groot Geuzenliederenboek, het Antwerps Liedboek en het Haerlems Liedboek Kattendans - Isabelle myn dochterken - Den droogen haring - Doen Hanselyn over de heyde reed - Hennen blyff-t'huys - Hout uw canneken vast - Contradans - Het beste van de wyne - Ik zou er van deze avond - Stort tranen uyt - Bezemdans - Thyske van dee Schilde - Te Haerlem in den houte - Ghy sotten ende sottinnekens |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be