Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Corrupt "vlaanderen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95154)

Hans1 20 september 2007 11:41

Corrupt "vlaanderen"

OCMW Antwerpen geeft mogelijke fraude aan

do 20/09/07 - In Antwerpen is er mogelijke fraude ontdekt bij het OCMW. Het OCMW-bestuur heeft zelf aangifte gedaan van onregelmatigheden bij aankopen door de dienst technisch onderhoud.

Bij het OCMW Antwerpen worden jaarlijks 25 audits uitgevoerd om de goede werking van de organisatie te bewaken.

Bij een van die audits ontstonden vermoedens van onregelmatigheden bij de aankopen door de dienst technisch onderhoud en interventies.

Enkele personeelsleden zouden de voorbije jaren voor een bedrag van 50.000 euro gefraudeerd hebben.

Het OCMW heeft aangifte gedaan bij de procureur des konings. Er start mogelijk ook een tuchtonderzoek tegen de betrokkenen.

Na de onthullingen van Aernoudt over frauduleuze praktijken op het Vlaams ministerie van Economie mag de vraag stilaan gesteld worden.

Anna List 20 september 2007 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2944483)
...Na de onthullingen van Aernoudt over frauduleuze praktijken op het Vlaams ministerie van Economie mag de vraag stilaan gesteld worden.

stel dan ook een vraag hé pipo :roll:

Kortaf 20 september 2007 12:04

Citaat:

Het OCMW-bestuur heeft zelf aangifte gedaan

Mooi hé?

Vlaamse besturen reinigen zichzelf...

Hansken, Hansken, toch, kunt ge uw voorbeelden nu echt niet beter kiezen? :rofl: :rofl:

De Garde 20 september 2007 12:44

Alles kan een Belg gelukkig maken blijkbaar.

Libro 20 september 2007 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2944537)
Mooi hé?

Vlaamse besturen reinigen zichzelf...

Hansken, Hansken, toch, kunt ge uw voorbeelden nu echt niet beter kiezen? :rofl: :rofl:

Vergeef het hem, hij weet niet wat hij doet.

PS Ik betrap mij op mijn tweede persoonlijke aanval op Hans van vandaag. Dit is echt in strijd met mijn karakter maar sommige mensen brengen gewoon het slechtste in mij boven.:evil:

Anna List 20 september 2007 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 2944598)
Vergeef het hem, hij weet niet wat hij doet.

PS Ik betrap mij op mijn tweede persoonlijke aanval op Hans van vandaag. Dit is echt in strijd met mijn karakter maar sommige mensen brengen gewoon het slechtste in mij boven.:evil:

maar Hansl toch niet ?! ik wed dat er hier op t forum ettelijke forummers zijn die Hansl met zijn geneuzel zelf over de streep heeft getrokken naar separatisme !

Hansl for president ! ...shit da's republikeins ... Hansl pour Roi uiteraard 8-)

Infidel 20 september 2007 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 2944598)

PS Ik betrap mij op mijn tweede persoonlijke aanval op Hans van vandaag.

Zoek de subtiele sluikreclame. Hans zal blij zijn.

Libro 20 september 2007 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infidel (Bericht 2944906)
Zoek de subtiele sluikreclame. Hans zal blij zijn.

:oops: SORRY, dat was niet de bedoeling;-)

Eddy B 20 september 2007 15:13

Kunnen we de mods niet vragen om systematisch alle door Hans1 geopende items in K&K te zetten?

lantjes 20 september 2007 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2944936)
Kunnen we de mods niet vragen om systematisch alle door Hans1 geopende items in K&K te zetten?

Of in een nieuwe hoofding : BUB : Bullshit Uit België :-P

DannyS 21 september 2007 06:14

Citaat:

do 20/09/07 - In Antwerpen is er mogelijke fraude ontdekt bij het OCMW. Het OCMW-bestuur heeft zelf aangifte gedaan van onregelmatigheden bij aankopen door de dienst technisch onderhoud.

Bij het OCMW Antwerpen worden jaarlijks 25 audits uitgevoerd om de goede werking van de organisatie te bewaken.

Bij een van die audits ontstonden vermoedens van onregelmatigheden bij de aankopen door de dienst technisch onderhoud en interventies.

Enkele personeelsleden zouden de voorbije jaren voor een bedrag van 50.000 euro gefraudeerd hebben.

Het OCMW heeft aangifte gedaan bij de procureur des konings. Er start mogelijk ook een tuchtonderzoek tegen de betrokkenen.

Na de onthullingen van Aernoudt over frauduleuze praktijken op het Vlaams ministerie van Economie mag de vraag stilaan gesteld worden.

Wat heeft Antwerpen met Vlaanderen te maken?

maddox 21 september 2007 06:17

Niemand hier gaat met dat soort van machtsmisbruik akkoord. (tenzij het in eigen handen terecht komt)

Da's wat anders dan de goedkeurende monkellachjes uit Wallonië ten voordele van eigen fraudeurs.

ancapa 21 september 2007 07:41

Citaat:

Claude Despiegeleer
Echevin des Bâtiments et des Sports.
Dossier: "La Carolorégienne
André Liesse
Echevin du Commerce Dosier "la carolorégienne" Inc
Serge Van Bergen
Echevin du Logement, président de "Charleroi Infra
Francis Poty ancien sénateur Dossier "La Carolorégienne" Inculp
Luc Frère Directeur gérant de "La Carolorégienne" et comptable
Patrick HensevalChef de cabinet de Jacques Van Gompel et président
Jeanine Button Gestionnaire du "Parc des Sports", Dossier "La Carolo Philippe Gillet Administrateur de la Régie foncière et directeur
Claude Rokens Trésorier de la Régie foncière et de la Régie communale
Patrick Roeland Directeur adjoint des Bâtiments faisant fonction.
Jean-Pol Insecca Responsable du secteur "Economies d'énergie" de Charlerloi
Jacques Van Gompel Bourgmestre de Charleroi Dossier "Les marchés publics
Eric Lecomte Secrétaire communal Dossier "Les marchés publics"

Pierre Oversteyns Receveur communal Dossier "Les marchés publics"
Lucien Cariat Echevin de l'Environnement, président du conseil
Christian Blondeel Directeur financier de l'ICDI, Dossier "ICDI" Inculpé Claude Piraux Responsable des parcs �* conteneurs de l'ICDI
Henri Lemarque Echevin de Châtelet Dossier "ICDI" Inculpé d'abus
Jean-Pol Demacq bourgmestre faisant fonction de Charlero Dossier
Claude Bael Echevin des Finances Dossier "faux procès-verbaux
Gérard Monseux Echevin de l’Aménagement Dossier "faux procès-verbaux
Christian Renard Echevin de la Culture Dossier "faux procès-verbaux
Léon Cassaert
Bourgmestre de Charleroi Dossier "faux procès-verbaux
Marc Parmentier Echevin et président du CPAS Dossier "faux procès
Evelyne Druart Echevine Dossier "faux procès-verbaux" Inculpé
Serge Beghin Echevin Dossier "faux procès-verbaux" Inculpé
Vivianne Vanacker Echevine Dossier "faux procès-verbaux" Inculpé
Bernard Van Dijck Echevin Dossier "faux procès-verbaux" Inculpé

bk232214 21 september 2007 15:15

paar

Citaat:

Binnen een paar dagen wordt er niet meer over gesproken er zitten er te veel mee tussen .8-)

neetro 21 september 2007 17:16

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dit ene incident dan voor heel Vlaanderen spreekt? zoiets gebeurt overal.

Het waren Vlamingen die fraudeerden ja, maar iedere Vlaming is ook een Belg

Hans, ik vind deze topic redelijk nutteloos...
en gezien de reacties deze kan oproepen vraag ik dan ook een mod om een slotje :(

Kazan 21 september 2007 17:27

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DannyS (Bericht 2946324)
Wat heeft Antwerpen met Vlaanderen te maken?

Goede vraag Danny. Hans, je zegt toch altijd dat Vlaanderen enkel de provincies Oost- en West-Vlaanderen. Waarom is Antwerpen plots Vlaams?
Omdat het in je kraam past?

En uiteraard is er ook fraude in Vlaanderen. Waar macht en geld is, is fraude.
Dat is overal ter wereld zo.

Truder 21 september 2007 23:45

Citaat:

Welke partij levert er nu weer de voorzitter van het OCMW? :mrgreen:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be