Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Alweer een jonge NL knul gesneuveld in Afghanistan: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95174)

Derk de Tweede 20 september 2007 20:43

Alweer een jonge NL knul gesneuveld in Afghanistan:

Weer militair gesneuveld in Uruzgan

Premier Balkenende heeft in de Tweede Kamer meegedeeld dat er in Uruzgan weer een Nederlandse militair is gesneuveld. Het is een 20-jarige soldaat eerste klasse. Hij kwam vanavond om bij een langdurig vuurgevecht ten noorden van de Nederlandse basis in Deh Rawod.

Hij is de elfde Nederlandse dode in Uruzgan en de zesde die sneuvelt. In de Kamer is vanmiddag lang over de missie gepraat. Balkenende wilde niet op een besluit over verlenging vooruitlopen.

NOS-nieuws:

Ik weet het, in een oorlog sneuvelen soldaten. Maar deze oorlog is een vieze oorlog, uitgelokt door cowboy Bush en zijn trawanten.
Hoog tijd dat het Nederlandse leger zich terugtrekt!

Voodoo Child 20 september 2007 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2945905)
Weer militair gesneuveld in Uruzgan

Premier Balkenende heeft in de Tweede Kamer meegedeeld dat er in Uruzgan weer een Nederlandse militair is gesneuveld. Het is een 20-jarige soldaat eerste klasse. Hij kwam vanavond om bij een langdurig vuurgevecht ten noorden van de Nederlandse basis in Deh Rawod.

Hij is de elfde Nederlandse dode in Uruzgan en de zesde die sneuvelt. In de Kamer is vanmiddag lang over de missie gepraat. Balkenende wilde niet op een besluit over verlenging vooruitlopen.

NOS-nieuws:

Ik weet het, in een oorlog sneuvelen soldaten. Maar deze oorlog is een vieze oorlog, uitgelokt door cowboy Bush en zijn trawanten.
Hoog tijd dat het Nederlandse leger zich terugtrekt!

Terugtrekken 8O
Afghanistan was en is nog steeds een noodzakelijke oorlog.
Het extremistische talibanregime en de aanwezigheid van trainingskampen was meer dan een geldige reden om dat land binnen te vallen.
Het is nu aan de internationale gemeenschap om dat land zo goed mogelijk te zuiveren van de extremistische haarden die er nog steeds zijn en zo goed mogelijk op de sporen te zetten.
Nederland doet daar hetgeen wat het doen, spijtig dat wij daar maar een beperkte delegatie zijn om het vliegveld te bewaken, maar ja de politieke wil om manschappen te sturen is na het congo 'drama' diep onder nul gezakt.

d24e 20 september 2007 23:48

Uitgelokt door Bush? De oorlog in Irak ja, maar die in Afghanistan heeft Bin Laden en de taliban zelf om gevraagd.

KrisKras 21 september 2007 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door d24e (Bericht 2946175)
Uitgelokt door Bush? De oorlog in Irak ja, maar die in Afghanistan heeft Bin Laden en de taliban zelf om gevraagd.

Inderdaad, hoe durfde die klootzakken zoveel geld te vragen voor een pijpleiding? Ongehoord.

d24e 21 september 2007 01:34

Had Bush niets gedaan als antwoord op 9/11 dan zou hij nooit herverkozen worden en door elke Amerikaan als lafaard beschouwd worden. Zelfs Al Gore had waarschijnlijk sterk gereageerd daarop. (en waarschijnlijk slimmer zodat Osama al lang gevangen was)

Derk de Tweede 21 september 2007 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child (Bericht 2946081)
Terugtrekken 8O
Het extremistische talibanregime en de aanwezigheid van trainingskampen was meer dan een geldige reden om dat land binnen te vallen.
Het is nu aan de internationale gemeenschap om dat land zo goed mogelijk te zuiveren van de extremistische haarden die er nog steeds zijn en zo goed mogelijk op de sporen te zetten.
Nederland doet daar hetgeen wat het doen, spijtig dat wij daar maar een beperkte delegatie zijn om het vliegveld te bewaken, maar ja de politieke wil om manschappen te sturen is na het congo 'drama' diep onder nul gezakt.

Nederland heeft natuurlijk ook een drama te verwerken gehad:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Val_van_Srebrenica
En ik heb het idee dat in Uruzgan Nederland min of meer als loophondje wordt gebruikt voor Bush.
Wat ik ook niet begrijp is dat Bin Laden nooit is opgepakt, het lijkt erop of de Amerikanen hem juist nodig hebben als excuus.

jevaly 21 september 2007 09:33

Citaat:

Terugtrekken 8O

²
+de Belgische troepen zijn te veel gespreid. We zouden wel een grotere rol kunnen spelen in Afghanistan (De Crem wou dat ook, dacht ik?) als we troepen terugtrekken uit Libanon, Benin, Congo en god weet waar ze nog zitten.

tomm 21 september 2007 10:53

Citaat:

Terugtrekken 8O

Moesten de VS nooit een onnodige oorlog begonnen zijn om olie en gebaseerd op leugens, hadden ze manschappen genoeg om de taliban en al-quaida de baas te kunnen in Afghanitan. Trouwens nog een ander probleem is dat de Taliban en Al-Quaida bescherming krijgen van Pakistan, een Amerikaanse bondgenoot met kernwapens. Na hun debacle in Irak hebben de VS noch genoeg manschappen noch het morele gezag om het terrorisme in Afghanistan op te lossen.
Misschien kunnen ze Iran binnenvallen, dan hebben ze nog veel minder manschappen om afghanistan te behoeden tegen de terroristen en dan kunnen die Afghaanse terroristen ook nieuw terrein veroveren, net zoals ze deden na de Amerikaanse inval in Irak. Ik ben er zeker van dat Bin Laden dat een prachtig idee vindt.

tomm 21 september 2007 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevaly (Bericht 2946586)
²
+de Belgische troepen zijn te veel gespreid. We zouden wel een grotere rol kunnen spelen in Afghanistan (De Crem wou dat ook, dacht ik?) als we troepen terugtrekken uit Libanon, Benin, Congo en god weet waar ze nog zitten.

Congo is veel noodzakelijker dan Afghanistan, zonder buitenlandse troepen gaat de genocide die reeds aan 2 miljoen Congolezen het leven gekost heeft opnieuw door. En Libanon is ook belangrijk, zonder buitenlandse troepen begint de oorlog tussen de Hesbollah en Israel gewoon opnieuw.

Chipie 21 september 2007 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 2946740)
Congo is veel noodzakelijker dan Afghanistan, zonder buitenlandse troepen gaat de genocide die reeds aan 2 miljoen Congolezen het leven gekost heeft opnieuw door. En Libanon is ook belangrijk, zonder buitenlandse troepen begint de oorlog tussen de Hesbollah en Israel gewoon opnieuw.

En als de Hezbollah beslist om een oorlog uit te lokken, wie gaat die tegenhouden?;-)

Het zou wel eens kunnen zijn dat die buitenlandse troepen de herbewapening op een veilige en snelle manier mogelijk maakt...
Maar daar bent U wsl niet opgekomen... :-D

alharb 21 september 2007 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 2946725)
Moesten de VS nooit een onnodige oorlog begonnen zijn om olie en gebaseerd op leugens, hadden ze manschappen genoeg om de taliban en al-quaida de baas te kunnen in Afghanitan. Trouwens nog een ander probleem is dat de Taliban en Al-Quaida bescherming krijgen van Pakistan, een Amerikaanse bondgenoot met kernwapens. Na hun debacle in Irak hebben de VS noch genoeg manschappen noch het morele gezag om het terrorisme in Afghanistan op te lossen.
Misschien kunnen ze Iran binnenvallen, dan hebben ze nog veel minder manschappen om afghanistan te behoeden tegen de terroristen en dan kunnen die Afghaanse terroristen ook nieuw terrein veroveren, net zoals ze deden na de Amerikaanse inval in Irak. Ik ben er zeker van dat Bin Laden dat een prachtig idee vindt.

De andere westerse landen moeten de VS steunen in hun strijd in Afghanistan, aangezien die terroristen, als ze daar ooit de kans toekrijgen, iedere niet-moslim willen doden. Dat er westerse landen (zoals België) zijn die geen inspanning willen leveren, is pure lafheid. Ik ben het dus volledig eens met Voodoo Child.
De oorlog in Irak is inderdaad een ander paar mouwen. De reden om deze te starten, was een leugen en die imperialistische politiek is een democratie onwaardig. Anderzijds begin ik meer en meer te denken dat wij allen later nog gaan profiteren van een lapje grond in het Midden - Oosten dat stampvol olie zit - ook de communisten onder ons, die ook hun huizen moeten verwarmen en die gelukkig voor hen al betere verwarmingsinstallaties hebben dan deze tijdens de heerschappij van Stalin.

Derk de Tweede 21 september 2007 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2946744)
En als de Hezbollah beslist om een oorlog uit te lokken, wie gaat die tegenhouden?;-)

Het zou wel eens kunnen zijn dat die buitenlandse troepen de herbewapening op een veilige en snelle manier mogelijk maakt...
Maar daar bent U wsl niet opgekomen... :-D

Hezbollah kan een oorlog beginnen, maar dan wel binnen eigen gelederen.

Gun 21 september 2007 15:31

Citaat:

Terugtrekken 8O

Volledig (HELEMAAL) gebrainwashed:?

Gun 21 september 2007 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door d24e (Bericht 2946175)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door d24e (Bericht 2946280)
Had Bush niets gedaan als antwoord op 9/11 dan zou hij nooit herverkozen worden en door elke Amerikaan als lafaard beschouwd worden. Zelfs Al Gore had waarschijnlijk sterk gereageerd daarop. (en waarschijnlijk slimmer zodat Osama al lang gevangen was)

n° 2, volledig (HELEMAAL) gebrainwashed.

Hoe hebben ze er dan wel om gevraagd?

alharb 22 september 2007 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 2947362)
Volledig (HELEMAAL) gebrainwashed:?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 2947364)
n° 2, volledig (HELEMAAL) gebrainwashed.

Hoe hebben ze er dan wel om gevraagd?

SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM

Ga uw nwo zever verkopen in de daartoe bestemde draad aub.
Dank bij voorbaad.

Boadicea 22 september 2007 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 2946725)

Moest ik Bush zijn, dan stuurde ik geen manschappen, maar zware nucleaire kernbommen naar Iran, om hun wapens daar onschadelijk te maken en er zoveel mogelijk mensen en middelen in met zo weinig mogelijk bommen uit te schakelen.
Daarnaast zou ik mijn mannen terugtrekken uit Irak. Blijkbaar vind de bevolking daar, dat nu ze van Saddam verlost zijn, ze elkaar en Westerlingen moeten terroriseren, dus ... laat daar maar doen. De Irakezen moeten het daar zelf maar uitvechten.

Dan is er plots wel tijd, middelen en geld genoeg om op de taliban te gaan jagen. Trouwens: bepaalde delen van Afghanistan kan men ook beter met zware bommen dan met grondtroepen uitschakelen.

Ramón Gitannes 22 september 2007 18:09

Citaat:

Terugtrekken 8O

Dreigen met persoonlijk geweld is niet toegestaan op een internetforum, maar de vernietiging van hele volkeren promoten is dat wel, dus Voodoo Child, ik pleit bij deze dan voor de vernietiging van uw volk.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2948899)
Daarnaast zou ik mijn mannen terugtrekken uit Irak. Blijkbaar vind de bevolking daar, dat nu ze van Saddam verlost zijn, ze elkaar en Westerlingen moeten terroriseren, dus ... laat daar maar doen. De Irakezen moeten het daar zelf maar uitvechten.

Het was nooit de bedoeling om vrede in Irak te brengen, de westerse soldaten zijn net ginder om de chaos te verzekeren.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/mid...st/4264614.stm

http://www.globalresearch.ca/index.p...xt=va&aid=1100

tomm 22 september 2007 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alharb (Bericht 2946901)
De andere westerse landen moeten de VS steunen in hun strijd in Afghanistan, aangezien die terroristen, als ze daar ooit de kans toekrijgen, iedere niet-moslim willen doden. Dat er westerse landen (zoals België) zijn die geen inspanning willen leveren, is pure lafheid. Ik ben het dus volledig eens met Voodoo Child.
De oorlog in Irak is inderdaad een ander paar mouwen. De reden om deze te starten, was een leugen en die imperialistische politiek is een democratie onwaardig. Anderzijds begin ik meer en meer te denken dat wij allen later nog gaan profiteren van een lapje grond in het Midden - Oosten dat stampvol olie zit - ook de communisten onder ons, die ook hun huizen moeten verwarmen en die gelukkig voor hen al betere verwarmingsinstallaties hebben dan deze tijdens de heerschappij van Stalin.

Soviet-appartementen zijn veel comfortabeler dan men hier denkt. En welk lapje grond? Het Midden-oosten is niet van ons, en er zijn nog andere oliebronnen, zoals de voormalige Sovjet-Unie.

Citaat:

Soviet-appartementen zijn veel comfortabeler dan men hier denkt. En welk lapje grond? Het Midden-oosten is niet van ons, en er zijn nog andere oliebronnen, zoals de voormalige Sovjet-Unie.

Citaat:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be