![]() |
Kerk boos om spotje over Jezus
Citaat:
|
Ze worden ook graag uitgelachen. Het einde lijkt dan dichterbij te komen...
|
Tijd voor massale betogingen, auto's in de fik, vandalisme en ineengeslagen cameraploegen!
Zo moeten we dat toch doen dacht ik? |
Ja, inderdaad. Waar zijn de afgebrande huizen der diplomaten?
Het filmpje is wel erg lelijk, én onnozel. Alleen al dat 'Jezuz' een gouden kruis om zijn nek draagt is ongelooflijk kitsch. |
Och ja, ze hebben daar nu zo'n Ethische Raad, laat ze dan toch gerust klagen.
Bij de reacties op het bericht op de site van de Gazet van Antwerpen staat iets waar ik volledig achter sta: Wie werkelijk vertrouwt op Jezus en zich aan Hem toevertrouwt, kan alleen bedroefd zijn als anderen Hem bespotten of laten bespotten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er stelt zich alleen een probleem: wat is bespotten en wat niet. Dat is nogal subjectief. Bij de ene is bespotten slechts humor, een andere voelt zich bij dezelfde humor gekwetst in zijn geloof en in 'zijn ziel'. Moeilijk een duidelijke lijn in te trekken. |
Extreme types die hun hele hebben en houden hebben opgehangen aan een opperwezen, geloof of ideologie staan bekend om hun beperkte incasseringsvermogen, moeite met relativering, gebrek aan gevoel voor humor, gebrekkige assertiviteit, en nog meer eigenschappen die doen denken aan bekende persoonlijkheidsstoornissen.
|
Citaat:
Maar waar ik absoluut geen respect voor heb zijn mensen die zeggen dat ze "zijn beledigd" omdat je hun "profeet" belachelijk maakt. Er zijn ook mensen waar ik naar opkijk (Randi, Dawkins, Hitchens, Einstein, Da Vinci, Newton, ...) Als iemand hen uitlacht, dan ben ik toch niet beledigd? Waarom zou ik me beledigd moeten voelen? Die mensen kunnen beledigd zijn, maar ik toch niet? |
Citaat:
Jammer genoeg zijn deze echt overtuigde gelovigen erg, maar dan ook erg zeldzaam. In de parochie waar ik woon ken ik er... geen. En al zeker niet onder de kerkgangers. |
Citaat:
|
Och, het is niet het enige waar ze nu weer over vallen :
Citaat:
|
Yup, ik heb gisteren heel de avond lang molotov-cocktails zitten afvullen in de garage. Ge zult wel zien; morgen staat hier heel de buurt in lichterlaaie. En die tekenaars / regisseurs / beelekesmakers hebben in no time een fatwah aan hunne rekker !
|
Citaat:
|
Ridiculiseren blijft beste verweer tegen religie.
|
Citaat:
Ik kan er niet altijd een lijn in zien. Maar u misschien wel. Verlicht onze geest. |
[quote]
Citaat:
|
Eén van de tekenen van verdere islamizering van Europa is dat - en ik kan ze geen ongelijk geven - de christenen (katholieken, protestanten, noem maar op) DOOR die ongenaakbare houding van de islamieten, uiteraard ook zelf meer op hun strepen gaan staan.
Nochtans hadden we daar net die barrière doorbroken (The life of Brian?) en nu kunnen we lekker met z'n allen weer terug achteruitboeren. En dat er nu géén enkele slinxe multiculler commentaar heeft op de commentaar over dat spotje! Of we gaan fatwa's over de makers uitspreken! |
Alle, dat was toch een grappig filmke. Negeer Jesus en de kerk wordt kwaad, gebruik hem en het is heiligschennis.
Mensen monotheïsten hebben toch het monopolie van azijnpissers te zijn. Een ander mogen ze met hun gewassen brein wel afbreken, maar oei, trap eens niet op HUN teen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be