Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   "Vlaanderen verstikt Wallonië" ??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95255)

Eddy B 22 september 2007 13:12

"Vlaanderen verstikt Wallonië" ???

'Vlaanderen verstikt Wallonië'

BRUSSEL - De minister-president van het Brussels hoofdstedelijk gewest, Charles Picqué (PS), vindt dat Vlaanderen Brussel verstikt als het over mobiliteit gaat. Volgens hem doet het Vlaamse gewest te weinig voor de verkeersassen waarlangs Franstaligen de hoofdstad in- en uitrijden.
Dat zei hij op de openbare omroep RTBF. Vlaams minister van Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) is bereid tot overleg.

'Ik vind het getuigen van surrealisme dat de rivaliteit tussen de politieke strategieën zo ver kan gaan dat ze de mobiliteit bijna verlamt. Enkele jaren geleden zou ik me zoiets niet hebben kunnen inbeelden. Maar nu merken we via bepaalde beslissingen of uitlatingen dat het perfect mogelijk is tegen de belangen van de Brusselaars in te gaan door middel van een mobiliteitsplan dat de hoofdstad omcirkelt en dat totaal niet is afgestemd op de Brusselse behoeften', aldus Picqué.

De Brusselse minister-president wees op een aantal problemen. Zo zouden er op de ring rond Brussel, op het gedeelde in het Vlaamse gewest, borden ontbreken die strategische plaatsen in Brussel aanduiden. Een deel van de Steenweg op Waterloo, een belangrijke invalsweg, zou op Vlaams grondgebied niet hersteld zijn.

De faciliteitengemeente Sint-Genesius-Rode zou voorgesteld hebben de herstelling op zich te nemen, maar dat werd door Vlaanderen geweigerd, aldus Picqué. Het Vlaamse gewest zou ook geweigerd hebben om de autosnelweg A8, die van Rijsel komt, in Halle rechtstreeks met de Brusselse ring te verbinden. Daardoor zijn er lange files aan verschillende rode lichten.

Volgens Crevits worden de genoemde wegen in dezelfde mate gebruikt door Vlamingen als door Franstaligen en zijn de verkeersproblemen niet beperkt tot het zuiden van Brussel. Ze is bereid met Picqué over de problemen te overleggen.
svh(DS)
Neeee, de Walen willen écht NIETS hoor! ;)

Kazan 22 september 2007 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2948881)
'Vlaanderen verstikt Wallonië'

BRUSSEL - De minister-president van het Brussels hoofdstedelijk gewest, Charles Picqué (PS), vindt dat Vlaanderen Brussel verstikt als het over mobiliteit gaat. Volgens hem doet het Vlaamse gewest te weinig voor de verkeersassen waarlangs Franstaligen de hoofdstad in- en uitrijden.
Dat zei hij op de openbare omroep RTBF. Vlaams minister van Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) is bereid tot overleg.

'Ik vind het getuigen van surrealisme dat de rivaliteit tussen de politieke strategieën zo ver kan gaan dat ze de mobiliteit bijna verlamt. Enkele jaren geleden zou ik me zoiets niet hebben kunnen inbeelden. Maar nu merken we via bepaalde beslissingen of uitlatingen dat het perfect mogelijk is tegen de belangen van de Brusselaars in te gaan door middel van een mobiliteitsplan dat de hoofdstad omcirkelt en dat totaal niet is afgestemd op de Brusselse behoeften', aldus Picqué.

De Brusselse minister-president wees op een aantal problemen. Zo zouden er op de ring rond Brussel, op het gedeelde in het Vlaamse gewest, borden ontbreken die strategische plaatsen in Brussel aanduiden. Een deel van de Steenweg op Waterloo, een belangrijke invalsweg, zou op Vlaams grondgebied niet hersteld zijn.

De faciliteitengemeente Sint-Genesius-Rode zou voorgesteld hebben de herstelling op zich te nemen, maar dat werd door Vlaanderen geweigerd, aldus Picqué. Het Vlaamse gewest zou ook geweigerd hebben om de autosnelweg A8, die van Rijsel komt, in Halle rechtstreeks met de Brusselse ring te verbinden. Daardoor zijn er lange files aan verschillende rode lichten.

Volgens Crevits worden de genoemde wegen in dezelfde mate gebruikt door Vlamingen als door Franstaligen en zijn de verkeersproblemen niet beperkt tot het zuiden van Brussel. Ze is bereid met Picqué over de problemen te overleggen.
svh(DS)

'Vlaanderen verstrikt Brussel' moet het zijn.

I amsterdam 22 september 2007 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 2948883)
'Vlaanderen verstrikt Brussel' moet het zijn.

Ze hebben zeker grond en geld van Vlaanderen nodig?

AdrianHealey 22 september 2007 13:23

Ik kan me niet inbeelden dat niet iédereen gebaat is bij een betere wegdekking, dus ik zie het probleem niet?

another brick 22 september 2007 13:38

Waar is zijn 'dank u wel' voor de 18 euro die hij vandaag van mijn gezin ontvangen heeft?

Zwartengeel 22 september 2007 16:43

Zijn het anders niet de rijke Brusselse gemeenten in het zuiden van het gewest en Rode zelf die het indertijd voorgestelde sluitstuk van de ring rond Brussel altijd tegengehouden hebben omdat dit tracé toevallig op hun grondgebied zou komen te liggen?

straatrue 22 september 2007 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2949491)
Zijn het anders niet de rijke Brusselse gemeenten in het zuiden van het gewest en Rode zelf die het indertijd voorgestelde sluitstuk van de ring rond Brussel altijd tegengehouden hebben omdat dit tracé toevallig op hun grondgebied zou komen te liggen?

Ik heb het al gezegd dat men met opzet de A8 in Halle versmald heeft omdat het toch meestal Walen zijn die die weg gebruiken.

Of nee, dat kan niet, Vlamingen zijn breeddenkend en zouden er nooooooit aan denken om iemand te pesten. Dat kunnen enkel Franstaligen.

Fieseler 22 september 2007 16:58

BRUSSEL VERSTIKT ZAVENTEM...

dat is ten eerste juister en ten tweede meer aktueel...

Zwartengeel 22 september 2007 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 2949501)
Ik heb het al gezegd dat men met opzet de A8 in Halle versmald heeft omdat het toch meestal Walen zijn die die weg gebruiken.

Jij was er bij toen de plannen voor de weg getekend werden?

Mampie 22 september 2007 17:28

We verstikken ze eerder met al onze transfers waardoor ze in slaap zijn gewiegd.
En de opmerking dat de Brusselaars zaventem verstikken klopt ook , goed nabuurschap moet van twee kanten komen.

Eddy B 22 september 2007 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 2949501)

Of nee, dat kan niet, Vlamingen zijn breeddenkend en zouden er nooooooit aan denken om iemand te pesten. Dat kunnen enkel Franstaligen.

Juist, men moet dat centrum van Halle maar wegvagen om de Walen de grote intrede te kunnen geven :roll:

Zwartengeel 22 september 2007 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2949612)
Juist, men moet dat centrum van Halle maar wegvagen om de Walen de grote intrede te kunnen geven :roll:

Komt daar nog bij dat die versmalling juist het meeste verkeersoverlast geeft in Halle zelf, doordat de E429 daar een brede ringweg met verkeerslichten is. Dus volgens Straatrue gaat men enkel en alleen om de Walen wat te pesten met de leefbaarheid van een Vlaamse gemeente spelen...

Jaani_Dushman 22 september 2007 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2948897)
Ik kan me niet inbeelden dat niet iédereen gebaat is bij een betere wegdekking, dus ik zie het probleem niet?

Ach, Piquet wil hiermee Vlaanderen uitmaken voor een barbaars land. Een land dat nog enkel aarden wegeltjes kent. Vlaanderen, met zijn verkeer per oeros en kar is niet aangepast aan de Brusselse en Waalse technologie.

Jaani_Dushman 22 september 2007 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2948881)
BRUSSEL - De minister-president van het Brussels hoofdstedelijk gewest, Charles Picqué (PS), vindt dat Vlaanderen Brussel verstikt

Brussel verstikt zichzelf. Ze hebben zelf een carcan rond hun nek gelegd door een derde gewest te willen. Wij willen dat Brussels carcan losbreken door het Vlaamse en Brusselse gewest samen te voegen. Maar daar willen de massochistische Brusselaars klaarblijkelijk niets van weten.

Eddy B 22 september 2007 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2949824)
Ach, Piquet wil hiermee Vlaanderen uitmaken voor een barbaars land. Een land dat nog enkel aarden wegeltjes kent. Vlaanderen, met zijn verkeer per oeros en kar is niet aangepast aan de Brusselse en Waalse technologie.

Ze zouden beter hun waalse wegen eens bekijken...:roll:

Eddy B 22 september 2007 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2949829)
Brussel verstikt zichzelf. Ze hebben zelf een carcan rond hun nek gelegd door een derde gewest te willen. Wij willen dat Brussels carcan losbreken door het Vlaamse en Brusselse gewest samen te voegen. Maar daar willen de massochistische Brusselaars klaarblijkelijk niets van weten.

Tja, ze moeten weten wat ze willen he... uitbreiden met heel Vlaanderen, of verstikken...:roll:

Jaani_Dushman 22 september 2007 20:21

Er zijn zelfs beelden uitgebracht van een Franstalige Brusselaar die verplicht was om langs de Vlaamse verouderde wegen te rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=RC59ZhmGXaI

Pelgrim 24 september 2007 15:02

Dat het GEN maar niet van de grond komt is de schuld van Brussel, maar daar zwijgen de Picqués liever over.

Eddy B 24 september 2007 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2953455)
Dat het GEN maar niet van de grond komt is de schuld van Brussel, maar daar zwijgen de Picqués liever over.

Alleen het GEN? We worden op alle vlakken geblokkeerd door de Franstaligen!

Pelgrim 24 september 2007 17:33

Het GEN is broodnodig voor Brussel zelf. De Franstaligen blokkeren zichzelf!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be