Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   'Franstaligen ongerust over eenheid Vlamingen' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95301)

Eddy B 23 september 2007 18:58

'Franstaligen ongerust over eenheid Vlamingen'

'Franstaligen ongerust over eenheid Vlamingen'

BRUSSEL - 'De Franstaligen beginnen zich ongerust te maken over de eenheid bij de Vlaamse onderhandelaars', aldus CD&V-fractieleider in de Kamer, Pieter De Crem, zondag in De Zevende Dag (Eén).
Hij herhaalde dat het kartel CD&V/N-VA niet in een regering zal stappen zonder een oplossing voor Brussel-Halle-Vilvoorde (BHV). Woensdag start alvast de bespreking van de wetsvoorstellen terzake in de commissie Binnenlandse Zaken.

De Crem, die de commissie voorzit, ontkende met klem dat er vertragingsmaneuvers uitgevoerd worden inzake BHV. 'De tandpasta is uit de tube', antwoordde hij op de vraag naar de Franstalige pogingen om zoveel mogelijk op de rem te gaan staan bij de bespreking.

FDF-voorzitter Olivier Maingain zegt nu dat de bespreking zes maanden kan aanslepen, maar de Franstaligen maakten zich een tijd geleden nog sterk dat er in commissie nooit over de wetsvoorstellen van BHV gestemd zal worden, aldus nog De Crem, die ontkende dat de CD&V een bocht aan het maken is. 'Er is geen bocht, maar wel een bochtig parcours naar een oranje-blauwe regering', verzekerde hij.

Wat de staatshervorming zelf betreft, wees Pieter De Crem erop dat heel wat kan gerealiseerd worden zonder een tweederdemeerderheid. Een tripartite met de PS ziet hij niet zo zitten: 'Geen kat bij het kartel denkt dat ons justitieprogramma met de PS kan gerealiseerd worden', luidde het.
svh (belga)

straatrue 23 september 2007 19:00

Titel moet zijn: we denken dat de Franstaligen ongerust zijn over eenheid Vlamingen

Nooit je wensen voor werkelijkheid nemen meneer De Crem.

baseballpolitieker 23 september 2007 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 2951815)
Titel moet zijn: we denken dat de Franstaligen ongerust zijn over eenheid Vlamingen

Ik hoop het ook, laat de Walen maar gerust voortd wat ze gaan zeggen als er OPEENS een Vlaamse Onafhankelijk is!:-D

straatrue 23 september 2007 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2951822)
Ik hoop het ook, laat de Walen maar gerust voortd wat ze gaan zeggen als er OPEENS een Vlaamse Onafhankelijk is!:-D

Maar dan helaas zonder Brussel, een avontuur waar ik niet aan zou beginnen.

baseballpolitieker 23 september 2007 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 2951825)

Brussel de stad van de 20% werklozen!:lol:

Jan van den Berghe 23 september 2007 19:07

Citaat:

Ik denk dat Leterme die in het federaal parlement zetelt en dus omgaat met Franstaligen, wel ietsje beter weet wat er bij de Franstalige politici leeft dan u.

Jan van den Berghe 23 september 2007 19:08

Citaat:

Helaas? In de ogen van heel veel Vlamingen is er geen "helaas" als het zonder Brussel moet. Eerder een grote opluchting dat we er van af zijn.

straatrue 23 september 2007 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2951840)
Helaas? In de ogen van heel veel Vlamingen is er geen "helaas" als het zonder Brussel moet. Eerder een grote opluchting dat we er van af zijn.

Dat zou me niet verwonderen want veel Vlamingen komen nooit in Brussel, weten vaak niet eens of Brussel boven, op of onder de taalgrens ligt.

Brussel laten vallen, kan alleen als je die stad niet goed kent.

Zoals Van Istendael schreef: Brussel aan Wallonië laten wordt de transfer van de eeuw!

baseballpolitieker 23 september 2007 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 2951846)
Dat zou me niet verwonderen want veel Vlamingen komen nooit in Brussel, weten vaak niet eens of Brussel boven, op of onder de taalgrens ligt.

Brussel laten vallen, kan alleen als je die stad niet goed kent.

Zoals Van Istendael schreef: Brussel aan Wallonië laten wordt de transfer van de eeuw!

Idd 20% werklozen...:lol:

straatrue 23 september 2007 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2951837)
Ik denk dat Leterme die in het federaal parlement zetelt en dus omgaat met Franstaligen, wel ietsje beter weet wat er bij de Franstalige politici leeft dan u.

Gezien zijn flaters zou je het omgekeerde denken.

Nu ja, boekhouders hebben vaak weinig verstand van emoties.

Eddy B 23 september 2007 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2951827)
Brussel de stad van de 20% werklozen!:lol:

en 50+% immigranten... Dat gaat daar rapper vernederlandst zijn dan dat ze "protest" kunnen zeggen ! :lol:

Knuppel 23 september 2007 20:07

Citaat:

Ik heb de indruk dat jij je eigen wensen voor werkelijkheid neemt. Als je voor een keertje eens voor jezelf nadacht wéét je dat de franstaligen zich zorgen beginnen te maken over de ongewone standvastigheid van de Vlamingen tot nu toe. Dit hebben ze immers nooit eerder meegemaakt.

Knuppel 23 september 2007 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2951863)
en 50+% immigranten...

Als ik de reportagemakers van Canvas mag geloven loeren er nog hopen Turken op een kans om ook in Brussel te geraken, mét de bijbehorende familie. En zij niet alleen veronderstel ik.

straatrue 23 september 2007 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2951998)
Ik heb de indruk dat jij je eigen wensen voor werkelijkheid neemt. Als je voor een keertje eens voor jezelf nadacht wéét je dat de franstaligen zich zorgen beginnen te maken over de ongewone standvastigheid van de Vlamingen tot nu toe. Dit hebben ze immers nooit eerder meegemaakt.

Ja, de Vlaamse politici schrikken er zelf van. Ze weten echt niet meer hoe ze nu moeten reageren.
Ze laten HVR maar rondjes draaien.

Jaani_Dushman 23 september 2007 20:33

Citaat:

Maar dan helaas zonder Brussel

Nooit je wensen voor werkelijkheid nemen meneer straatreu.

straatrue 23 september 2007 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2952076)
Nooit je wensen voor werkelijkheid nemen meneer straatreu.

Splitseuh die handel = zonder Brussel

Jaani_Dushman 23 september 2007 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 2952083)

Dat is een leuke slogan, mijnheer Maingain, maar spijtig genoeg voor u totaal onrealistisch.

Jaani_Dushman 23 september 2007 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 2952083)

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=106

Knuppel 23 september 2007 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 2952062)
Ja, de Vlaamse politici schrikken er zelf van. Ze weten echt niet meer hoe ze nu moeten reageren.
Ze laten HVR maar rondjes draaien.

Niemand weet nog goed hoe het nu verder moet, maar dat wil niet zeggen dat de Vlaamse politici zelf schrikken van hun eigen standvastigheid. Als dat wel het geval was begonnen ze morgen niet de besprekingen voor de splitsing van BHV.

HAMC 23 september 2007 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue
Het is daarom dat u alles vanop de zijlijn zal meemaken. Hoe jammer toch dat uw plaat blijft hangen, zonder brussel. Zonder Brussel. Zonder brussel.

Dat gelooft u toch zelf niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be