![]() |
bloedworst
Wie eet graag bloedworst, wie niet, en waarom?
Ik hou van bloedworst, zowel rauw, met boterhammen, als gebakken, met bijv appelmoes. Vele mensen walgen bij het zien van bloedworst. Het is nogthans nogal lekker. |
Ge moet u echt wel HEEL hard vervelen volgens mij. :lol:
|
1 Bijlage(n)
Morcilla de Burgos is anders ook heel lekker. :-P
|
Citaat:
Kan het nog gezelliger dan dat? :-P |
Niks boven een reuzegrote bloedworst, wat appelmoes en nen boterham!
|
Bloewuste zijn de max! (mee andjuun, nie mee rozijnen!)
|
:cheer:Beuling ... :cheer:
't Zou een verplicht vak op school moeten zijn 8-) |
Is dat gemaakt van zielige paarden? 8O
|
Ik heb er nog 3 liggen in mijne vriezer. :thumbsup:
|
Smerig
|
Ik krijg het gewoon niet binnen! Heb er van mijn leven zelfs nog niet van geproeft, het is sterker dan mezelf :-(
Lang leve witte trippen met rode kool en worst met appelmoes ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor de rest: liever een stukje koud bij een Breughelmaal, samen met de witte pens en allerlei andere toestanden (zolang het maar eindigt met liefst nog wat lauwe rijstpap met bruine suiker).
|
Citaat:
Ik heb als kind van een jaar of 8 nog geholpen bij een thuisslachting van een varken : Met een moker werd dat beest geveld en daarna werd de slagader in de hals doorgesneden. Ik mocht dan met een voorpoot 'pompen' terwijl het gutsende bloed werd opgevangen in een emmer. Als je dan nadien van die bloedworst eet, smaakt het toch net iets lekkerder. ;-) Een redelijk impressionante ervaring als kind, kan ik je vertellen. Nu zouden ze daar moord en brand over schreeuwen en zou zo'n kind een levensgroot trauma opgedrongen krijgen door psychologen, opvoeders en andere 'welzijns'werkers. |
Citaat:
Een vroegere buur slachte ook konijnen en in de Gentse vismijn werd de paling levend gestroopt. Die beesten kronkelden na een half uur nog in de zak. |
Citaat:
Nog zoiets, mijn grootmoeder hield konijnen en een witte met rode ogen was 'het mijne'. Op een dag kwam haar broer er eentje halen om te slachten en pakte hij toch wel het mijne zeker! Mijn grootmoeder vroeg hem een ander te nemen maar hij wou dat konijn... ik wenen en wat kon het die vent schelen, hij hing het beest levend met zijn poten aan de waslijn en gaf het met de zijkant van zijn hand een slag in de nek en begon het te villen. Gelukkig zag ik die vent niet te veel maar ik heb er geen woord meer tegen gezegd! Tja, in een andere draad zou ik er nog iets bijzeggen maar we zijn hier in k&k he, niet in vreemdelingen en integratie. |
Citaat:
|
iets anders?
|
in de zin van: ik steek bloedworst in mijn reet?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be