![]() |
Dr Gerbert Bakx
De interessantse filosofen zijn niet de academici, zoals Vermeersch, maar net mensen die via andere paden tot de filosofie gekomen zijn en er hun levenswerk van maken.
Een van de markantste Vlamingen die in deze categorie valt, en jammer genoeg niet erg bekend, is Dr Gerbert Bakx, die van opleiding o.a. (!) psychiater is. Ik heb het genoegen gehad hem enkele keren te ontmoeten en zou hem hier graag 'introduceren'. Ik stel voor dat jullie een van zijn websites eens bekijken: http://www.gelukkigerleven.be Hij organiseert ook diverse seminaries. |
De website is een beetje sloeberig.
|
Geluk is een idioot woord...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Rare redenering! |
Citaat:
Hij zou de assistentie kunnen gebruiken van een webmaster én een goede linguïst (geen taalkenner maar een linguïstiek kenner!) Hij heeft een mooie boodschap, maar ik heb ze al lang geleden ontvangen via andere en betere weg (NLP) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het heeft een richting, een bezieling en ook zijn argumenten zijn subjectief. Academici hebben meestal andere objectieven dan zingeving, en dat spreekt me niet aan. Wie ook eens een boek over de taalanalytische filosofie - die veel furore heeft gemaakt o.a. in Oxford - weet waarover ik het heb. En Derrida is van hetzelfde laken een broek. Neen, dat is zo iemand als Bakx verfrissend en intellectueel stimulerend. |
Om nog een ander voorbeeld te geven, hier een link naar TED, een van mijn favoriete websites waar ik zowat alle filmpjes van heb bekeken: www.ted.com
Deze tekenen van menselijk vernuft, talent, vooruitgang en betrokkenheid zijn voor mijn part ook een bijdrage tot het levensbeschouwelijke en filosofische debat. Het is intellectueel zeer stimulerend en zet aan tot reflexie. |
geluk wordt zwaar overschat. net zoals pijpen.
stel: ik heb net gevochten en ik heb gewonnen. alles doet pijn en ik voel me geweldig door de rush. ik ben noch ongelukkig, nog gelukkig. een mens kan een heel spectrum van emoties ervaren; zich focussen op een zogenaamd extremum vind ik nogal jammer en beknottend. |
Citaat:
|
ik denk dat ik dat gestolen heb van Donnie Darko. mijn spectrum-zinnetje.
jammer, ik had het graag zelf uitgevonden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be