![]() |
60.000 mensen worden naar jobbeurs gestuurd door VDAB
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=6281
60.000 Antwerpenaren moeten vreemd hebben opgekeken toen de VDAB hen een uitnodiging stuurde voor een jobbeurs. Niet zozeer de brief op zich was bizar, maar de namen die de geadresseerden meekregen wel. In het adressenbestand waren voornamen en familienamen door mekaar gehaald en zo kregen duizenden mensen plots een andere voornaam. De firma die instond voor de mailing moet er nu voor zorgen dat iedereen deze week een nieuwe brief in de bus krijgt met de juiste voornaam. Bron/ATV En dan maar zagen dat werklozen hun werk goed moeten doen :roll: |
Citaat:
Het wordt trouwens hoogtijd dat een groot gedeelte van de werkzoekenden ook eens naar werk gaat zoeken... :-P Maar bon, dat zal niet spa-rood zijn... |
Citaat:
Want Antwerpen is nu juist één van de regio's waar men de eisen aan de werknemers heel hoog steld, dit omdat men daar een enorme keuze aan werknemers heeft. Ook zit men in die regio juist met veel bedrijven die full-continu draaien en dus enkel mensen aannemen die in een 5 ploegensysteem kunnen en willen werken. En het is niet voor iedereen mogelijk om in dat systeem te werken, sommige mensen moeten namelijk nog steeds rekening houden met hun kinderen en daar wringt in Antwerpen nu juist het schoentje. Men kan 's nachts en in het weekend nergens op een kinderoppasdienst beroep doen. |
Citaat:
|
Inderdaad,...dit slaat alles.
Verkeerde voornamen laten uitprinten voor uitnodigingen voor een jobbeurs. Laatst is er bij de vdab nog tot ontslaan van een allochtoonse moeten overgegaan omdat zij de verkeerde brieven in de juiste adres-enveloppen stak en voor nog wat verder pietluttige redenen.. En nu dit weer. Kan zo niet verder. Vdab afschaffen en jobbeurs met 3 jaar uitstellen. In dit land leven wordt onmenselijk. |
Citaat:
Dat zou al een stap in de goede richting zijn hé,waarom eigenlijk VDAB,ik zie daar het nut niet van in ....... |
Citaat:
Nu zit ik wel thuis maar mijn loon loopt door. Eigenlijk ben ik nog leper dan een Turk.:-P Zonder de vdab dus een betere maatschappij? Verklaar ! |
Gewoon,wat is het nut nu juist van de VDAB,Helpen die werklozen of zo .......
|
Citaat:
Citaat:
Dus ja, om je vraag te beantwoorden, de VDAB heeft ons destijds perfect verder geholpen. |
Citaat:
Is ver van mijn bed-show. Je hebt bij de vdab allerlei functies. Maar de vdab is er al heel lang bij gratie van de regeringen allerhande. Duveltje staat dus tamelijk eenzaam te pleiten voor afschaffing. |
Jobbeurs, dat moet voor werklozen die niet willen werken iets verschrikkelijk zijn.
|
Die jobbeurs telt niet wegens procedurefouten.
|
Nochtans antwerpen heeft wel wat te bieden. Heb ooit eens bij BASF gewerkt nadat de boel daar was ontploft en heb er goed geld verdiend.
Als werkloze zou ik daar al lang gestaan hebben. |
Het wordt hoogtijd dat SP.a wat roder wordt, zodat werklozen naar jobbeurzen sturen ten strengste verboden wordt... ;-)
|
Hebben ze bussen ingezet ??? 60.000 werklustigen kan je moeilijk op het openbaar vervoer zetten hé ... (dat kost geld ):-P
Zijn er sancties voor degenen die NIET naar die beurs gaan ? Een beurs is mss een goed middel om meer te weten te komen over een eventuele verandering van sector ... Werk zal er wel genoeg zijn , 't is mss het veranderen van job dat sommigen afschrikt ... Hopelijk pakken ze zo'n beurs goed aan , zo zijn er bv. transporteurs die een financiele tussenkomst bij het behalen van het rijbewijs geven ... (een paar duizend chauffeurs zoeken ze nog ;-) ) |
Jobbeurzen... de schrik van sommige 'werkzoekenden'... ;-)
|
Citaat:
En veel mensen houden er volgens mij ook liever een gewoon ritme op na |
Behalve de blijkbaar kompleet verhaspelde mail-merge en de onzorgvuldige SQL-opdrachten (geven ze daar bij de VDAB geen cursussen over ? :oops: ) is het een van de jobs van de VDAB de mensen te wijzen op opportuniteiten.Tenslotte staan op die beurs VRAGENDE werkgevers.De arbeidsmarkt is trouwens langzaam maar zeker aan het veranderen in een VRAAG-markt.... ;-)
|
Btw, de VDAB zegt dat het door een informatica-fout ging: een leeg voornaam-veld zou ervoor gezorgd hebben dat alle voornamen een plaatsje opschoven.
|
Die informatici zullen waarschijnlijk een VDAB cursus gevolgd hebben...:-P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be