Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hoe ziet u de toekomst van Vlaanderen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95356)

I amsterdam 25 september 2007 07:23

Hoe ziet u de toekomst van Vlaanderen?

Montalcino 25 september 2007 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2954602)

In een glazen bol

I amsterdam 25 september 2007 07:30

Mijn droom is een hereniging van Vlaanderen met Nederland in een eenheidsstaat.
Via de weg van een onafhankelijk Vlaanderen en daarna en intensieve samenwerking Nederland-Vlaanderen ,zal misschien een federatie mogelijk zijn.
Een confederatie vind ik overbodig, omdat we dat al in de EU hebben.

I amsterdam 25 september 2007 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 2954606)
In een glazen bol

U heeft geen mening:roll:

vlijmscherp 25 september 2007 08:31

onderdeel van een confederale Verenigde Staten van Europa.

hurycane 25 september 2007 08:34

Als de heren hun zin krijgen is de toekomst van Vlaanderen het verleden van Vlaanderen waar de kloof tussen arm en rijk weer volop zal bestaan en waar van enige levenskwaliteit voor de modale mens geen sprake meer is.

Montalcino 25 september 2007 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurycane (Bericht 2954671)
Als de heren hun zin krijgen is de toekomst van Vlaanderen het verleden van Vlaanderen waar de kloof tussen arm en rijk weer volop zal bestaan en waar van enige levenskwaliteit voor de modale mens geen sprake meer is.

Dat lijkt me een hele hoop speculatie bij elkaar. Stel (stel! want voorlopig ziet het er niet zo uit) dat Vlaanderen onafhankelijk wordt en de cijfertjes die de Vlaams-nationalisten aanhalen correct blijken, dan ga jij zwaar op je bek (maar dan zien we u hoogstwaarschijnlijk niet meer). En u stelt het zo grotesk voor dat het niet anders dan foutief kan zijn. De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen: tussen de totale chaos en het opperste paradijs in.

Laat ons beperken tot de feiten.

Feit 1: we hebben het behoorlijk goed.
Feit 2: buiten N-VA en VB is er niemand die macht heeft die België wil splitsen.
Feit 3: niemand weet wat morgen brengt

Het kan zijn dat een onafhankelijk Vlaanderen welvaart brengt en eerlijk gezegd vind ik dat veel logischer klinken dan uw onheilsorakel, maar dat weet je niet. Net zo min als de mogelijkheid dat het allemaal mis loopt.

Tot er duidelijkheid is over hoe en wat zullen de meeste mensen argwanend staan tegenover een splitsing. Maar vind je dat niet denigrerend voor België? Dat je het land bij elkaar moet houden met pure angst en terreur? Zou je het niet beter vinden dat België bij elkaar blijft uit voordeligheid voor zowel Vlaanderen als Wallonië?

evilbu 25 september 2007 11:16

Citaat:

:| Wens of toekomstbeeld?
Groot verschil.

I amsterdam 25 september 2007 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2955108)
:| Wens of toekomstbeeld?
Groot verschil.

De vraag is als wens bedoeld en in de toelichting kun je de haalbaarheid toelichten;-)

Garry 25 september 2007 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2954611)
Mijn droom is een hereniging van Vlaanderen met Nederland in een eenheidsstaat.
Via de weg van een onafhankelijk Vlaanderen en daarna en intensieve samenwerking Nederland-Vlaanderen ,zal misschien een federatie mogelijk zijn.
Een confederatie vind ik overbodig, omdat we dat al in de EU hebben.

He, stop die onzin toch eens. Als we scheiden van de walen is het omdat ze door de jaren heen veel te dominant zijn geweest, dan gaan we toch niet huwen met een andere partner die zowaar nog veel dominanter is dan de walen zeker. Of het nu België noemt of Nederland, maakt geen verschil uit. Ze zijn groter dan Vlaanderen op zijn ééntje maar ze hebben eveneens geen bal te betekenen binnen Europa. Zelfs de nederlandse taal is binnen ons fantastische europa nieteens erkend. Dus, doet het helemaal niets terzake dat Vlaanderen op zich maar zo klein is. We redden ons wel. Daar hebben we echt geen frit met zoete mayonaise voor nodig!

liberalist_NL 25 september 2007 21:55

Citaat:

Kijk eens wat ik gestemd heb... ;-)

Tenminste, dit oog ik het meest realistische.

Hertog van Gelre 25 september 2007 21:55

Fijne draad, dit.
Het goede antwoord staat er niet bij, juf!

straatrue 25 september 2007 21:55

Er zijn nog wel andere mogelijkheden te bedenken hé.

liberalist_NL 25 september 2007 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 2956738)

Geen serieuze voorstellen, althans.

Bovenbuur 25 september 2007 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2956741)
Geen serieuze voorstellen, althans.

Een EU-staat, een VlaWaNe of VlaWaBruNe zonder Lux, opsplitsen in stadstaatjes, al dan niet binnen een confederaal Vlaanderen/Nederland/Europa, aansluiting bij Frankrijk (speciaal voor C2C), misschien geen opties waar veel mensen iets in zien, maar wel opties. Misschien een knopje "anders"?

I amsterdam 26 september 2007 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2956736)
Kijk eens wat ik gestemd heb... ;-)

Tenminste, dit oog ik het meest realistische.

Je bent geweldig Liberalist;-)

I amsterdam 26 september 2007 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 2956738)

Vertel ,waar droom je van?:roll:
De gedachten en reacties zijn hier vrij.

I amsterdam 26 september 2007 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2956737)
Fijne draad, dit.
Het goede antwoord staat er niet bij, juf!

Is de geloofsbeleidenis die jullie alle maanden ,regelmatig op het forum zetten,soms een bewijs van goed gedrag en een argument om de reacties van de individuele leden van het genootschap niet meer serieus te nemen?:roll:

Kazan 26 september 2007 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurycane (Bericht 2954671)

Jij zou wat minder naar blokwatch moeten surfen.

Johan217 26 september 2007 15:32

Persoonlijk zie ik wel wat in een "Confederatie der Lage Landen", met daarin het huidige België, Nederland en Luxemburg in de vorm van regio's of provincies: bv. regio Vlaanderen (Oost-West-Zeeuws), Limburg (NL+BE), Luxemburg (BE+L)...

Een idee dat bij de meesten waarschijnlijk niet onmiddellijk aanslaat, maar 'n mens mag toch dromen :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be