![]() |
Volgens intruder een standpunt van het VB :
Citaat:
ps: AUB geen algemeenheden in de trant van "zich aan wetten en vlaamse gebruiken houden" |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Volgens jou is dus een autochtoon die zijn vrouw slaat en mee gaat betogen tegen de oorlog in iraq of de bezetting van west bank geen vlaming? |
Citaat:
Elders schrijft hij dat vreemdelingen 'gasten' zijn. Misschien dat FDW wel eens wil toelichten hoe lang iemand gast blijft, vooraleer hij/zij volwaardig deel kan uitmaken van de vlaamse gemeenschap, en niet langer voor 'gast' wordt versleten. Volgens mijn eerste vaststellingen overschrijd dit zeker 40 jaar, vermits de Marokkanen en Turken hier al zo lang zijn, en het voor hem nog steeds 'gasten' zijn. Ik heb veel vrienden/allochtonen, die daar graag een antwoord op willen krijgen. |
Citaat:
-is bereid om onze manier van leven tot de zijne of de hare te willen maken; -is bereid zijn lot te delen met dat van onze gemeenschap; -is bereid zich loyaal op te stellen en te gedragen ten aanzien van onze gemeenschap en dat ook plechtig te onderschrijven via het afleggen van een loyauteitsverklaring; -is bereid de veruitwendiging van zijn oorspronkelijke cultuur- en godsdienstbeleving in te perken; -is bereid het fundamentele waarden- en normenpatroon van onze Europese beschaving tot de zijne te maken (scheiding tussen kerk en staat, gelijkwaardigheid van man en vrouw, respect voor andermans fysieke integriteit, …); -beschikt over een normale kennis van onze taal, geschiedenis en cultuur. FDW |
Citaat:
Ps: ik vraag me af, hoeveel 'echte' vlamingen beantwoorden aan die eisen. Ik vrees het ergste :roll: |
Citaat:
EN iets eisen aan vreemdelingen dat de vlamingen zelf niet weten/zijn is dat iet hypocriet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ruwweg geschat komen zo'n 1 miljoen burgers in dit land in aanmerking voor dit oprotbeleid van het Blok. |
Citaat:
Integratie en assimilatie zijn niet hetzelfde. Bij integratie zorgen mensen ervoor dat zij het Nederlands degelijk beheersen, deel worden van de bredere maatschappij en dat zij de Belgische wetgeving en zeden respecteren en hun gewoonten aan die wetten aanpassen. Een democratische rechtstaat kan echter zich echter in de 21e eeuw niet bemoeien met de privé-sfeer van zijn inwoners. Welke taal ze spreken, welke gewoontes ze er thuis op nahouden enz, zolang de openbare orde er niet door in gedrang komt... Maar assimilatie houdt juist een bemoeienis in in die privé sfeer. Ik heb de vraag al eens gesteld: de Joden van Antwerpen zijn duidelijk 100% geïntegreerd, maar in geen geval geassimileerd, om FDW te parafrazeren, wander door de Joodse wijk en je pikt ze er zo uit. Zijn zij voor het Vlaams Blok nu Vlamingen of niet? |
Citaat:
Hier bewijst u zelf dat u antidemocratisch bent. .............. |
Citaat:
|
Citaat:
"Inperking van de godsdienstbeleving en oorspronkelijke cultuur" Hoe ziet u dat zelf? Dit is nogal breed te interpreteren. Met de overige punten ben ik het eens. |
K9,
Citaat:
EEN GEVOEL Dat je enkel hebt wanneer je als Vlaming bent opgegroeid en je als Vlaming voelt en je als Vlaming wilt leven. Dit gevoel hebben enkel de welpen van de Vlaamse leeuw. Getekend, Peace |
Leg me dat 'gevoel' eens uit, dan? Want dit is echt wel een argument dat iemand bovenhaalt als hij verder geen argumenten heeft.
Voor mij is een vlaming: iemand die een van de vlaamse dialecten spreekt als moedertaal, hier woont en werkt en hier familie heeft. De anderen zijn inwijkelingen. Die van mij mogen blijven als ze zich aan de regels houden. |
Citaat:
Ik heb negen jaar in het buitenland gewoond en heb mij daar ook als 'gast' gedragen. (Ik zou die nationaliteit ook zeker en vast niet gewild hebben) :D En één jaar in de Maghreblanden als hele stille 'gast', anders werd je gewoon de doos ingedraaid, je zou ervan versteld staan hoeveel 'geheime politie' er in die landen rondloopt. :lol: Jij hebt helemaal geen allochtone vrienden, behalve een paar Georgiërs. Ik heb wel allochtone vrienden, die allemaal de Belgische nationaliteit hebben en ondanks hun eigen cultuur, zich wonderwel hebben aangepast aan de onze. Zelfs mijn "kwaffeuze" is een Marokkaanse, en bovendien nog een hele knappe ook! :wink: Het zou dus jammer zijn haar mooie kopje weg te stoppen onder de schoteldoeken die een bepaalde onverdraagzame cultuur voorschrijft. :( |
Citaat:
En waar wij amper 50 jaar geleden een beetje begonnen om vanonder de Waalse heerschappij onderuit te kruipen, wordt alles waar ze toen voor gestreden hebben, nu terug op de helling gezet. De Vlamingen zijn een knechtjesvolk. Het zal wel altijd zo blijven, zeker? :cry: |
Korte nieuwsflash voor alle "gevoelsmensen" hier.
De Vlaming bestaat niet. Het graafschap Vlaanderen, waar jullie waarschijnlijk zullen naar verwijzen, komt langs geen kanten overeen met wat men nu Vlaanderen noemt. Anders zouden de inwoners van Rijsel meer Vlaams zijn dan de modale Brabander, Antwerpenaar of Limburger. Doorheen de geschiedenis is het lapje grond dat wij Vlaanderen noemen de woonplaats geweest van migrerende volkeren afkomstig uit heel Europa, Azië en Noord-Afrika. Zelfs in het DNA van FDW zijn daarvan de sporen terug te vinden. Nu de geschiedenis stilzetten, en beweren dat het altijd zo is geweest en altijd zo zal blijven is dan ook een regelrechte dwaasheid. Hoe ontstaan migratiegolven? Omdat grote groepen van mensen afspreken voor hun plezier eens een andere volksgemeenschap te gaan pesten? Omdat de mens graag reist? Omdat het gezellig is je familie en grond achter te laten? Omdat het vooruitzicht in een land te gaan wonen waar alleen al je donkere huid massa's deuren doet sluiten, en je het etiket "profiteur" of "crimineel" geeft zo aanlokkelijk is? Ik denk het niet. Migratie ontstaat alleen wanneer evenwichten dermate overhoop worden gehaald dat het verschil in levensstandaard niet meer overeenkomt met het verschil in behoeften. Anders gezegd: Onze voorouders waren tientallen/honderden/duizenden jaren geleden zelf migranten, die op een bepaald moment, door een speling van het lot/het simpelweg toeëigenen van bezit/het hard labeuren/het uitbuiten van kolonies/het simpelweg uitmoorden van de oorspronkelijke bevolking/een combinatie van deze, opeens een levensstandaard ontwikkelden die hen ertoe deed besluiten hier te blijven, en te doen alsof dat altijd zo is geweest, alsof de rijkdom die ze hebben verworven uitsluitend berustte op hun arbeid en verdienste. Aangezien elders op deze planeet mensen rondlopen met dezelfde noden en verwachtingen als onze voorouders, kunnen wij hen moeilijk kwalijk nemen hetzelfde na te streven. Indien we ervoor kiezen met hand en tand onze bezittingen te verdedigen, vrees ik terecht te komen in een spiraal van paranoia, bewapening, wederzijds wantrouwen, haat, onverdraagzaamheid, individualisme, oorlog etc... Er zijn echter andere manieren om ons plekje veilig te stellen: ervoor zorgen dat de onevenwichten die aan de oorsprong liggen van migratiestromingen op zijn minst minder scherp worden, en liefst verdwijnen. En dat kan alleen maar gebeuren door de grote kapitalisten te laten afdokken. Tijd om wat ze jarenlang van de werknemers hebben afgenomen nu eens te gebruiken om het leven voor die werknemers aangenamer te maken! Mijn eigen volk is niet die rijke stinker die geen poot hoeft uit te steken om de miljoenen op een hoopje te gooien, al is hij al 50 generaties "Vlaming"! Mijn eigen volk is wie werkt voor zijn geld, wie een goed leven wil voor zichzelf en zijn omgeving, zonder daarom decadent te willen zijn. En dan doet de kleur helemaal niets ter zake! Voor dit eigen volk zal ik strijden, niet voor diegenen die aan de touwtjes trekken van FDW en co: het grootkapitaal. |
Citaat:
De geschiedenis herschrijven deden ze na de tweede wereldoorlog ook. In Engeland werd er de spot gedreven met de linkse Belgen die zich in allerlei bochten wrongen om in de gunst te komen van de nazibezetter. :lol: :lol: Ze hebben één geluk gehad. De Duitsers moesten niks van hun achterbaksheid weten.... :lol: :lol: :lol: Desondanks waren er toch enkele vooraanstaande socialisten die Hitler zó progressief vonden, dat zij hem volgden. Hier een citaat: 1940: de voorzitter van de SP/PS stelt zich in dienst van de nazi's In de jaren 1935-1939 vormden Spaak en De Man een onafscheidelijk duo. In mei 1939 werd De Man tot voorzitter van de partij gekozen dankzij de steun van Spaak. Samen verdedigden zij hun programma van 'nationaal socialisme' dat "verkondigde dat het socialisme zich enkel inspireerde aan het gemeenschappelijk welzijn en het nationaal belang" en dat "alle productieve klassen op dezelfde voet plaatste". "In 1939, zegt De Man, eisten Spaak en ik een 'autoritaire democratie'. Wij stelden dat men er fout aan deed de 'fascistische' bewegingen te beschouwen als pogingen tot restauratie door de reactie terwijl zij in werkelijkheid een revolutionaire rol speelden." Toen Hitler België bezette, publiceerde Hendrik De Man, de voorzitter van de SP/PS, in naam van zijn partij een Manifest: "Ziehier wat ik u vraag te doen. Geloof niet dat er weerstand moet geboden worden aan de bezetter. Aanvaard eerder het feit van zijn overwinning en probeer er lessen uit te trekken. Voor de werkende klassen en voor het socialisme is deze ineenstorting van een vermolmde wereld verre van een ramp te zijn een bevrijding. De weg ligt open voor de twee doelstellingen die de verzuchtingen van het volk samenvatten: de Europese vrede en de sociale rechtvaardigheid." Men zegt ons dat de Partij van de Arbeid 'het spel van extreem-rechts speelt' door de kapitalistische en imperialistische politiek van de leiders van SP en PS te kritiseren en te bekampen. Dat is eenvoudig intoxicatie. Al in 1939 waren de twee denkers van de SP/PS, Spaak en De Man, al zo hardnekkige verdedigers van het kapitalisme en het imperialisme geworden, dat ze de 'revolutionaire rol' van de fascistische partijen begroetten! In 1940 was de socialistische partij zo ontaard dat ze zich verbond met het Hitler-fascisme. De 23ste augustus 1940 ondertekende Achiel Van Acker, die later eerste-minister werd van een 'democratische' regering, het Manifest van De Man en hij sprak zich uit 'ten gunste van de nieuwe orde'. Eenmaal dat de oorlog voorbij was en het fascisme vernietigd dankzij de onmenselijke inspanningen van het sovjetvolk en het Rode Leger, werden Spaak en Van Acker, de twee oude sympathisanten van het fascisme, eersterangs figuren in het 'nieuwe' democratische België. Uit vrees voor de ontwikkeling van een revolutionaire beweging, verklaarde eerste-minister Van Acker op 19 mei 1945: "Agitatoren die onze democratische instellingen willen vernietigen voeren in het hele land propaganda om de economische herneming te stoppen. De Belgische regering heeft beslist dat drie dagen lang iedere staking verboden is. Vanaf morgen zullen alle provocateurs en alle agenten van de vijfde colonne aangehouden worden." (138) In 1950 is de oude 'revolutionair' Spaak nauw verbonden met het Amerikaans imperialisme, de enige macht die het Europees kapitalisme en imperialisme terug op gang kon trekken. De strijd in de Derde Wereld tegen het kolonialisme en de strijd die de arbeidersklasse voor de revolutie voerde, bedreigden de macht van de burgerij. Spaak zei toen: "Het Europa waar wij over praten is een Europa waar zowel Azië als Afrika tegen revolteren, een Europa dat sinds vijf jaar in angst leeft voor de Russen." (139) In 1956 bieden de Amerikanen Spaak de post aan van secretaris-generaal van de Navo. Een vertrouwenspost. Hij maakt er zich nuttig door de anti-communistische haat te mobiliseren tegen de contrarevolutionaire opstand in Hongarije. De SP/PS bleef trouw aan de Belgische kolonisatie van Kongo, van de eerste tot de laatste dag! Zo kon men tijdens een debat in de Kamer in 1960 volgende woorden horen, uitgesproken door de toenmalige voorzitter Collard: "Als mijnheer Lahaye (een liberaal) zegt dat wij, de Socialistische Partij, al jarenlang de Kongolezen aanzetten tot onafhankelijkheid, dan wil ik hier toch wel benadrukken dat dat precies het tegenovergestelde is van de waarheid. (Heel goed!, op de socialistische banken.) Op geen enkel ogenblik en evenmin 'sinds jaren' hebben wij de Kongolezen ertoe aangezet de onafhankelijkheid te vragen. Wij hebben in Kongo nooit campagnes, bewegingen of organisaties opgezet die op open of clandestiene wijze het Kongolese volk ertoe aanzetten de onafhankelijkheid te vragen." In 1964 speelt Spaak opnieuw als minister van Buitenlandse Zaken een doorslaggevende rol in het op poten zetten van een internationale interventiemacht in Kongo. Die interventiemacht was samengesteld uit Zuid-Afrikaanse, Rhodesische en Europese huurlingen, Katangese gendarmes, Belgische soldaten en Amerikaanse piloten. Die troepenmacht smoorde de volksopstand die door Pierre Mulele geleid werd in het bloed. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be