Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bart De Wever, een onconsequent conservatief. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95502)

jamás será vencido 27 september 2007 12:36

Bart De Wever, een onconsequent conservatief.

Bart De Wever beweert zowel bij hoog als bij laag een conservatief te zijn in hard en nieren en daar trots op te zijn. Zijn politiek is mee dan conservatief, zijn kinderen zijn gedoopt en gaan naar een katholieke school MAAR Bart De Wever is niet getrouwd. Voor een zo zelfvoldaan conservatief komt dit voor mij erg onbegrijpelijk over...

(informatie uit Knack)

Anna List 27 september 2007 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 2960128)
Bart De Wever beweert zowel bij hoog als bij laag een conservatief te zijn in hard en nieren en daar trots op te zijn. Zijn politiek is mee dan conservatief, zijn kinderen zijn gedoopt en gaan naar een katholieke school MAAR Bart De Wever is niet getrouwd. Voor een zo zelfvoldaan conservatief komt dit voor mij erg onbegrijpelijk over...

(informatie uit Knack)

prrrrt ... de man ... geen bal in de buurt ...

C uit W 27 september 2007 12:39

Wat een schande zeg...:roll:

Eddy B 27 september 2007 13:08

Mij valt op hoeveel draden worden opgestart ZONDER inhoud, en met enkel en alleen de bedoeling om Bartje in een slecht daglicht te stellen... Argumenten hebben de Belgicisten NOG ALTIJD NIET gevonden... De enige logische conclusie is een ONAFHANKELIJK Vlaanderen, nietwaar?

Mitgard 27 september 2007 13:13

ik begrijp wel waarom sommigen met fiere borst hun label 'conservatief' dragen.
conservatisme = domheid en bekrompenheid op een intellectuele manier trachten te verdedigen.
dat is best een uitdaging.

Anna List 27 september 2007 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2960211)
conservatisme = domheid en bekrompenheid op een intellectuele manier trachten te verdedigen.

conservatisme is bvb vasthouden aan een vastgeroeste belgische structuur ... uit angst voor vooruitgang en nieuwe structuren :lol:

De Garde 27 september 2007 13:16

Citaat:

(informatie uit Knack)

Het gezin is de hoeksteen van de samenleving, niet het trouwboekje.

De Garde 27 september 2007 13:16

Citaat:

progressisme: gooi alles weg wat je niet aanstaat maar geef vooral niks in de plaats.

Anna List 27 september 2007 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2960197)
Mij valt op hoeveel draden worden opgestart ZONDER inhoud, en met enkel en alleen de bedoeling om Bartje in een slecht daglicht te stellen... Argumenten hebben de Belgicisten NOG ALTIJD NIET gevonden... De enige logische conclusie is een ONAFHANKELIJK Vlaanderen, nietwaar?

wil je een lijstje ? ;-) ... maar laat me hem het voordeel van de twijfel nog gunnen hé ... ik bezorg het je na de ontoelaatbare toegevingen ok ?

Jazeker 27 september 2007 13:17

Citaat:

(informatie uit Knack)

:-o

Aan de galg met die man!!! Hoe is het mogelijk dat hij zelfs maar een partijlidkaart MAG kopen??? HONTEUX HONTEUX!!!!!!

Den Ardennees 27 september 2007 13:19

zijn broer Bruno Dewever, waarvan ondergetekende nog les heeft gehad, kun je alleszins niet beschuldigen van rechts-conservatief te zijn.

Calle 27 september 2007 13:19

Citaat:

Een belgische vlag kapotknippen is niet echt conservatief te noemen, en toch ben je ertegen.

Niet echt consequent Mitgard.

Anna List 27 september 2007 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calle (Bericht 2960234)
Een belgische vlag kapotknippen is niet echt conservatief te noemen, en toch ben je ertegen.

Niet echt consequent Mitgard.

'niet echt' in twee zinnen achtereen ... te mijden hoor zulke zaken ...

Mitgard 27 september 2007 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2960216)
conservatisme is bvb vasthouden aan een vastgeroeste belgische structuur ... uit angst voor vooruitgang en nieuwe structuren :lol:

de vooruitgang zien progressieven als het slopen van muren en grenzen over oude vastgeroeste structuren heen. de eenmaking van europa, het vrije verkeer tussen landen onderling etc, zijn daar voorbeelden van.
jullie rechts-conservatieven, willen opnieuw muren optrekken rond kleine gemeenschapjes. vasthouden aan structuren die teruggaan op middeleeuwse entiteiten en volstrekt achterhaald zijn.
dat is het verschil.

Anna List 27 september 2007 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2960250)
de vooruitgang zien progressieven als het slopen van muren en grenzen over oude vastgeroeste structuren heen. de eenmaking van europa, het vrije verkeer tussen landen onderling etc, zijn daar voorbeelden van.
jullie rechts-conservatieven, willen opnieuw muren optrekken rond kleine gemeenschapjes. vasthouden aan structuren die teruggaan op middeleeuwse entiteiten en volstrekt achterhaald zijn.
dat is het verschil.

misschien is het concept staat (Vlaams dan wel Belgisch) wel de conservatieve gedachte en een combinatie van een Europese struktuur boven 'middeleeuws aandoende' entiteiten als onafhankelijke steden en streken wel veel progressiever !

wellicht waren er zonder dat zeven/achttiende eeuwse statenconcept zelfs geen wereldoorlogen geweest ...

Zwartengeel 27 september 2007 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2960250)
dat is het verschil.

Vanzelfsprekend. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, komt er prikkeldraad op de grens en worden er weer paspoortcontroles op de trein gehouden.

HAMC 27 september 2007 13:33

Die durft wel zeg, dat Bartje, niet getrouwd. Wat gaan we nu nog allemaal horen.

Ik heb ook wel kinderen en ben niet getrouwd, ben dus een conservatief nazibeest zoals BDW.

Montalcino 27 september 2007 13:35

Citaat:

(informatie uit Knack)

Als je nu nog had gezegd dat BDW België niet wil conserveren, had ik dacht prachtig en politiek verantwoord gevonden. Nu vind ik het flauw en een zwaktebod.

Anna List 27 september 2007 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2960265)
Die durft wel zeg, dat Bartje, niet getrouwd. Wat gaan we nu nog allemaal horen.

Ik heb ook wel kinderen en ben niet getrouwd, ben dus een conservatief nazibeest zoals BDW.

gij waarlijken duvel !!! God beware ons !

Anna List 27 september 2007 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 2960271)
Als je nu nog had gezegd dat BDW België niet wil conserveren, had ik dacht prachtig en politiek verantwoord gevonden. Nu vind ik het flauw en een zwaktebod.

wacht tot ie zijn pact met Milquet consumeert ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be