Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   VVB: Gevels Vlaamse Volksbeweging beklad (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95513)

Politics.be 27 september 2007 17:40

VVB: Gevels Vlaamse Volksbeweging beklad

In de nacht van donderdag op vrijdag 21 september werden de gevels van het secretariaat van de Vlaamse Volksbeweging (VVB,Passendalestraat Berchem) door onbekenden beklad en beschadigd.

Lees verder...

djimi 27 september 2007 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be (Bericht 2960781)
In de nacht van donderdag op vrijdag 21 september werden de gevels van het secretariaat van de Vlaamse Volksbeweging (VVB,Passendalestraat Berchem) door onbekenden beklad en beschadigd.

Lees verder...

Uit de persmededeling :

<< De Vlaamse Volksbeweging betreurt dat de jongste weken meer en meer wordt vastgesteld dat het communautaire debat niet met argumenten wordt gevoerd. >>

Hoe kan iemand nu betreuren dat iets wordt vastgesteld ??? Wellicht bedoelden ze daar bij het VVB : we stellen vast èn betreuren dat ...

Zou het VVB niet eens een cursus 'Nederlands Voor Gevorderden' moeten organiseren ?

Geldt dat voor �*lle deelnemers aan dat communautaire debat, of enkel voor de 'anti-separatisten' ?

Jazeker 27 september 2007 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 2960828)
Uit de persmededeling :

<< De Vlaamse Volksbeweging betreurt dat de jongste weken meer en meer wordt vastgesteld dat het communautaire debat niet met argumenten wordt gevoerd. >>

Hoe kan iemand nu betreuren dat iets wordt vastgesteld ??? Wellicht bedoelden ze daar bij het VVB : we stellen vast èn betreuren dat ...

Zou het VVB niet eens een cursus 'Nederlands Voor Gevorderden' moeten organiseren ?

Geldt dat voor �*lle deelnemers aan dat communautaire debat, of enkel voor de 'anti-separatisten' ?

Spijkers op laag water aan het zoeken?

Anna List 27 september 2007 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2960843)

komkom Jazeker,

ok, iedereen heeft dat wel eens meegemaakt , in word beetje knippen en plakken in je tekst ... en de verkeerde zin blijft staan

maar voor een persmededeling lees je (of nog liever laat je) je definitieve tekst toch eens nalezen hé ...

alsof ze zelf niet weten dat er bij hun politieke tegenstanders nitwits zitten die spijkers op laag water zullen zoeken :roll:

Zwartengeel 27 september 2007 18:23

Ik vraag me af wat de reactie van de spijkerzoekers hier geweest zou zijn indien de kop van het artikel had geluid: "Secretariaat B-Plus door onbekenden beklad"?

jevaly 27 september 2007 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2960924)
Ik vraag me af wat de reactie van de spijkerzoekers hier geweest zou zijn indien de kop van het artikel had geluid: "Secretariaat B-Plus door onbekenden beklad"?

B-plus heeft geen secretariaat?

Zwartengeel 27 september 2007 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevaly (Bericht 2960942)

Citaat:

evilbu 27 september 2007 19:09

Citaat:

8-)

Kim 27 september 2007 20:12

Citaat:

We hebben er zelfs meerdere.

Kim 27 september 2007 20:13

On topic: ik snap niet waarom sommigen hun heil zoeken in het vernielen/bekladden van andermans eigendom?

Is het nu zo moeilijk om daar met je fikken af te blijven?

Knuppel 28 september 2007 05:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2961258)
On topic: ik snap niet waarom sommigen hun heil zoeken in het vernielen/bekladden van andermans eigendom?

Is het nu zo moeilijk om daar met je fikken af te blijven?

Dat is idd de kern van de zaak.
En ja, het lijkt me voor bepaalde vaderlandslievenden onmogelijk te zijn om de hond NIET te slaan als ze zich erdoor bedreigd voelen, of als de remmen het onder abnormale druk begeven. Al goed dat het kantoor van de VVB maar een gewoon gebouw is en geen IJzertoren.

Herr Oberst 28 september 2007 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 2960828)

Die zin is inhoudelijk en grammaticaal perfect in orde. Men kan wel degelijk iets betreuren dat wordt vastgesteld. U zou beter wat meer aandacht besteden aan uw Nederlandse taal, Dhimmie.

djimi 28 september 2007 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2963672)
Die zin is inhoudelijk en grammaticaal perfect in orde. Men kan wel degelijk iets betreuren dat wordt vastgesteld. U zou beter wat meer aandacht besteden aan uw Nederlandse taal, Dhimmie.

Als iemand betreurt dat iets wordt vastgesteld, betekent dat dat die iemand liever zou zien dat iets niet wordt vastgesteld, dat m.a.w. niemand te weten komt wat nu precies wordt vastgesteld.

Ik ken mijn Nederlandse taal beter dan u denkt,

en het is djimi, zelfs voor u, Herr Oberst.

djimi 28 september 2007 19:44

Citaat:

Niet echt, nee.

Ik keur het niet goed dat gevels beklad en vernield worden, wees gerust.

Maar ik vind het ook niet fijn dat een organisatie als het VVB zo nonchalant met het Nederlands omspringt.

Dat is alles.

Herr Oberst 28 september 2007 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 2963682)
Als iemand betreurt dat iets wordt vastgesteld, betekent dat dat die iemand liever zou zien dat iets niet wordt vastgesteld, dat m.a.w. niemand te weten komt wat nu precies wordt vastgesteld.

Onjuist. Men kan wel degelijk deze uitdrukking gebruiken om hetgeen dat vastgesteld wordt af te keuren. Net zoals "het doet me pijn te zien hoeveel onheil er in deze wereld is" correct is.

Citaat:

Ik ken mijn Nederlandse taal beter dan u denkt,
Denkt u?

Citaat:

en het is djimi, zelfs voor u, Herr Oberst.
Mijn oprechte en welgemeende excuses.

Ambiorix 28 september 2007 21:36

intuitief zou ik Oberst gelijk geven, maar ik dacht dat gij leerkracht waart, Jimmy?:-D

Ambiorix 28 september 2007 21:37

ontopic: we zullen die daders maar eens moeten vandaliseren. Maar ze zijn natuurlijk zo laf om het anoniem te doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be