Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Na 110 dagen: is dit het einde van België? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95569)

Montalcino 28 september 2007 21:09

Na 110 dagen: is dit het einde van België?

Analoog met: http://forum.politics.be/showthread.php?t=95022

Denkt u na 110 dagen sinds de verkiezingen dat dit het einde van België is?

lombas 28 september 2007 21:14

Dit is het begin van het Absurdistisch Tijdperk, zoveel is zeker.

Confucius 28 september 2007 21:31

Ik hoop het in ieder geval.

rainbox 28 september 2007 21:41

Als er geen regering in een maand is, zal dat het einde van België zijn.

kroa 28 september 2007 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rainbox (Bericht 2963831)
Als er geen regering in een maand is, zal dat het einde van België zijn.

Dan hoop ik dat er geen regering in een maand is, kunnen we een groot Vlaams volksfeest houden (als het klopt dat dat het einde van België zou zijn).

Mampie 29 september 2007 00:46

Onkruid vergaat niet en Belgie lijkt verdacht veel op onkruid.
Het hangt met haken en oogen aan elkaar. Dus politici ofwel slaag je er in om afspraken te maken dat het beter zou lopen ofwel stop je met die onzin.
Want als je het nu niet oplost gaan de problemen niet weg en na de volgende verkiezingen zou het nog moeilijker worden.

Persoonlijk geloof ik niet in Belgie , zeker met franstalige politici die wel zeggen dat ze voor Belgie zijn maar enkel op de voordelen uit zijn. Als de franstalige nog een belgie willen hebben zullen ze moeten toegeven en leg maar aan je kiezeres uit dat vlaanderen een hele zware prijs betaald 6 tot 12 miljard(afhankelijk van de bron). Eigenlijk ben ik aan het wachten tot men stopt met regeringsvorming en start met de splitsing bye bye belgie.

nabat54 29 september 2007 14:05

Gezien het record staat op 150 dagen , even afwachten en dan zien we wel of den Belgiek zal sterven .......ik vrees wel dat het een palliatieve zorg wordt ipv een euthanasie...maar ja, zo kunnen tegenstanders blijkbaar medestanders worden ( op ethisch vlak );-) :twisted:

bentje 29 september 2007 14:11

Ik heb dus neen gestemd, niet dat ik het niet wil, maar ze zullen België niet zomaar laten schieten, en als ze dat wel doen is het nog steeds niet voor binnen het eerste jaar... jammer genoeg.

Eddy B 29 september 2007 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 2964784)
Ik heb dus neen gestemd, niet dat ik het niet wil, maar ze zullen België niet zomaar laten schieten, en als ze dat wel doen is het nog steeds niet voor binnen het eerste jaar... jammer genoeg.

Ze zullen bBelgië niet ZOMAAR laten schieten. Maar Vlaanderen helemaal al niet, vooral omdat hun kiezers zich HIER bevinden...
Ze = Vlaamse onderhandelaars.
Waarom maakt Maingain zich zo kwaad? Toch heel simpel. Als de kieskring gesplitst wordt, is hij de helft van zijn kiezers kwijt. Hijzelf kan maar in één kieskring opkomen...

drosophila 29 september 2007 14:28

bijlange niet

ZERO 29 september 2007 14:41

100/110 zijn natuurlijk mooie ronde getallen maar véél belangrijker is 6 november, dan wordt het vorige record van 147 dagen(niet zo'n mooi rond getal) gebroken.
Psychologisch gezien is zoiets een belangrijke datum.

Adam Smith 29 september 2007 18:37

Ach is nog niks, in Nederland heeft het ooit 208 dagen geduurd.....(heb geduld;-) )

baseballpolitieker 29 september 2007 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZERO (Bericht 2964813)
100/110 zijn natuurlijk mooie ronde getallen maar véél belangrijker is 6 november, dan wordt het vorige record van 147 dagen(niet zo'n mooi rond getal) gebroken.
Psychologisch gezien is zoiets een belangrijke datum.

Idd daar richt ik mij ook op...

de kat 30 september 2007 14:34

Dit geeft toch enkel de onkunde van de gekozenen aan.

Ovidius 30 september 2007 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 2965227)
Ach is nog niks, in Nederland heeft het ooit 208 dagen geduurd.....(heb geduld;-) )

Wanneer was da en waarom?

de kat 30 september 2007 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 2966186)

Wat doet dat ertoe? Het geeft enkel aan dat de gekozenen star zijn en zich niet in anderen kunnen verplaatsen om zo gezamelijk tot compromies te komen.

Patriot! 30 september 2007 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 2963765)
Analoog met: http://forum.politics.be/showthread.php?t=95022

Denkt u na 110 dagen sinds de verkiezingen dat dit het einde van België is?

Natuurlijk niet.

Metternich 30 september 2007 15:23

Nope

Adam Smith 30 september 2007 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 2966186)

25 mei 1977 - 19 december 1977 De verwachting was dat na deze verkiezingen er 'makkelijk' een tweede kabinet Den Uyl zou komen. Dit was de meest logisch coalitie gezien de uitslag, echter het einde van het eerste kabinet Den Uyl had wonden achtergelaten bij zowel CDA als PvdA. Kortom het boterde niet tussen die 2 partijen EN de uitslag liet ook de optie van een centrumrechts CDA VVD kabinet open. Een kabinet waarin vanuit CDA oogpunt meer hun beleid kon worden gevoerd en waarin ze niet ondergesneeuwd zouden raken door de linkse PvdA. Voor een deel hebben we hiervan nog de naweeen in de Nederlandse politiek of in ieder geval lang gehad. De PvdA was lang boos dat ze hun links project niet konden afmaken, terwijl het CDA zo handelde omdat het zich gegijzeld voelde door de PvdA.....

Bovenbuur 1 oktober 2007 11:33

Nou, aan de peilingen te zien groeit het vertrouwen in de onderhandelaars weer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be