![]() |
snelheid modem?
Hoi,
eventjes een domme vraag... Sinds een tijdje kan ik mijn kazaalite niet meer gebruiken. Ie wil niet meer verbinden... De firewall van XP uitgeschakelen hielp niet, maar ik denk al te weten hoe het komt, ik moet bij de installatie ingeven met welke snelheid ik surf, nu heb ik al half het internet afgeschuimd, maar vind niets, toch niet als ik via modem zoek, of heeft dat er helemaal niets mee te maken? Ik weet dat ik een optie moet kieze wat vooraf gaat met ADSL, maar daar heb je daar zoveel opties (bv: 512/1024) Iemand die me kan helpen? Please? :cry: |
Heeft er normaal niets mee te maken. Misschien wordt Kazaa verkeer wel ergens anders geblocked? Door de Internet Service Provider (ISP) misschien? Als Kazaa een standaard poort gebruikt, wordt deze misschien door de ISP geblocked en is een oplossing misschien de standaard poort op iets anders te zetten bij de instellingen van Kazaa (indien dat mogelijk is).
|
Citaat:
Iets anders, hoe bedoel je? |
Citaat:
What can I do if port 1214 is blocked? Usually when port 1214 is blocked, this is because of a firewall or a proxy server. With programs such as Socks2http or Http-Tunnel you can bypass these firewalls and proxies. If you use Kazaa Lite 2.0.0 or higher there is another thing you can try: Go to Kazaa Lite options. Go to the firewall tab. Change the port from 1214 to anything above 1024. For example use port 3500. This way you don't have to use any of the tunneling programs described above. Just as you have no restrictions. Now the first time you connect with this new port settings may take some time. As soon as you are connected for the first time, the next times it will connect much faster. If this trick does not work, then try some more ports. You can also try common ports such as 20, 21, 80, 8080, 443. |
Dit is voor mij volkomen Russich!
Maar is wel nieuws op PC-gebied: Microsoft verlengt Windows XP onder druk van klanten! Microsoft verlengt Windows XP onder druk van klanten 28/09/2007 15:00 Softwaregigant Microsoft heeft onder druk van zijn klanten beslist om de levering van het besturingssysteem Windows XP te verlengen. Computerfabrikanten als Hewlett-Packard en Dell kunnen hun computers nog tot 30 juni 2008 met Windows XP uitrusten, daarna moet de overstap naar het nieuwe Vista een feit zijn. Dat meldt Microsoft. Het uitstel komt er, zo zegt Microsoft, vooral omwille van de klanten. "We willen hen meer tijd geven", luidt het. Met het uitstel hebben de klanten nu 18 maanden de tijd om de overschakeling te maken. Computerfabrikanten Fujitsu-Siemens, HP en Dell begonnen begin dit jaar al met de installatie van Vista op hun computers, maar de vraag naar het oude XP-systeem was zo groot dat er opnieuw computers met XP of samen met een dvd met daarop een 'downgrade' werden verkocht. "Vooral kleine bedrijven hebben meer tijd nodig om hun bedrijfssysteem aan te passen", legt John Dayan van HP uit. "Wanneer een firma niet over het nodige technische personeel beschikt, is de omschakeling duidelijk ingewikkeld". De berichten dat de blijvende vraag naar Windows XP eigenlijk een nederlaag betekent voor Vista spreekt Microsoft tegen. Volgens het concern is er gewoon sprake van een "natuurlijke overgangsfase". "De klanten hebben gewoon meer tijd nodig om zich aan te passen", luidt het. Inmiddels zouden er al 60 miljoen licenties voor Vista verkocht zijn. (bron: Belga) |
Citaat:
|
Even ter verduidelijking, dit is hetgeen ik zou aanraden om als eerste te proberen:
Go to Kazaa Lite options. Go to the firewall tab. Change the port from 1214 to anything above 1024. For example use port 3500. If this trick does not work, then try some more ports. |
geen kazaalite gebruiken lijkt mij ook een optie.
|
Citaat:
Dit stond bij FAQ's bij kazaa, dus heb ik dat jammer genoeg ook al geprobeerd... Limewire, morpheus en bitcomit trekken helemaal op niets als je het vergelijkt met kazaalite dus ik ben echt wanhopig om kazaa terug aan de praat te krijgen... :cry: Euhmmm, derk de tweede... jij hebt me écht... niet geholpen. ;-) |
Citaat:
Maar is het dan niet zo dat dit alles aanpassen (poorten en al) geen zin heeft als mijn snelheid niet juist ingesteld is? Zoals ik bij installatie moet doen? Vroeger was het simpel, je selecteerde cable fast en je was er vanaf, nu ben ik natuurlijk overgestapt op adsl en heb je veel meer mogelijkheden :cry: edit: Poort staat nu op 3660 maar wil nog steeds niet verbinden |
Citaat:
www.portforward.com |
Citaat:
Misschien ben ik nu niet van de slimste en snap ik helemaal niet wat ik op die site moet doen? Een router (rooter?) is toch een koppelstukje om meerdere pc's aan te sluiten of om met een wireless te werken? Neen, dan heb ik dat niet... :? |
vraag het eens aan anke vandermeersch.
|
Citaat:
Anyway, ik vind niet dat het al dan niet nuttig reageren op een topic moet afhangen van een handtekening :| |
Citaat:
Lukt het op een andere computer bij je thuis wel? Zo neen: zoek een andere ISP. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Je kan natuurlijk ook in de manual ofzo van de modem kijken of het een router is of niet ;) |
Citaat:
Laatst heb ik het geprobeerd bij m'n schoonvader thuis, en daar ging het ook niet, maar bij m'n moeder op de laptop dan weer wel... Citaat:
En ISP terug veranderen kan ik niet? Allebei alvast bedankt ! :thumbsup: |
Citaat:
Je kan dat veranderen, maar dat lijkt mij wat voorbarig ;) |
Citaat:
Ah, ok, sorry :-D :oops: :-D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be