![]() |
Het reizend circus maakt de EU ongeloofwaardig
De EU is voor de meeste burgers ongeloofwaardig ,door overtollige bemoeizucht , bureaucratie en geldverspilling.
Het reizend circus is daar een bevestiging van. |
Citaat:
Het beeld, wat bij mij vooral blijft hangen, is, dat Europa zelf verdeeld is over de vraag waarheen het moet. |
De EU permantent in Straatsburg. En een vogelvrijverklaring voor iedere eurocraat die een voet zet op Brusselse bodem. Het Berlaymontgebouw verbouwen tot een sociaale woonblok. En het Europees Parlement met de grond gelijkgooien.
|
Citaat:
|
Hmmm van de 4 weken zitten ze er nu eenmaal 3 weken in Brussel en 1 week in Straatsburg. Daarom is de verhuis naar Straatsburg een (relatief) grotere verspilling. Een besluit om (vrijwel) alle instellingen naar Straatsburg of naar Brussel of een andere stad in Europa te verplaatsen is om het even, zolang er maar geen verhuizing meer nodig is om deze verspilling tegen te gaan.
|
Citaat:
Het maakt me eigenlijk niet veel uit langswaar ze met hun circus rondtrekken. Zolang ze maar uit Brussel wegblijven. ps. Rondtrekkend of niet, de EU zal altijd een circus blijven. Als een Europese commissaris op de radio verklaart dat de liberalisering van de post zal zorgen voor goedkopere, efficiëntere en snellere dienstverlening, dan verwacht ik dat die kerel daar staat met veel te grote schoenen, een carreau-broek met bretellen, een oranje krolletjespruik en een bloem waar water uit spuit. |
Dan is de verhuis naar Straatsburg relatief duurder; dezelfde kosten voor een kortere periode.
|
Citaat:
Geen armoede meer in Wallonie en België gesplitst, een oplossing voor de hoofdzetel van de GIEU!:-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan zal je ook alle Europese DG's naar Straatsburg moeten verhuizen.... Goed voor de werkgelegenheid in Brussel.(ahem) Direct werken er allerlei Nationaliteiten, maar indirect, aangezien zij in de buurt leven, levert het ook veel werk op in het Brusselse.....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je bedoelt dat het hoofdzakelijk slaapsteden zijn en hoofdsteden zijn nu eenmaal duur.
|
Citaat:
|
Citaat:
plezieren, mag Nederland geen enkel verdrag goedkeuren. De mensen hier zijn niet achterlijk .We hebben schoongenoeg van die Brusselse geldverspilling.:evil: |
Citaat:
|
Citaat:
Noem dat maar niks doen. De Belgen blijven mooi weer spelen met de Fransen en dat op kosten van een ander. Ze moeten zich dood schamen, net als die EU parlementariers die hun geld verdienen met duimen draaien:evil: |
Nu doen ze opeens weer niks en daarna lopen klagen over al die regelgeving uit Brussel:? De bijdrage zou meer gerelateerd moeten zijn aan welvaartsindicatoren dan nu het geval is en rekening houden met wat welvarende landen terugkrijgen. Want ik ben akkoord met je, als je stelt dat het vreemd is datFrankrijk gezien het welvaartsniveau meer ontvangt van dan andere landen met gelijke welvaart. Tja en dan het referendum. Ik zou er voor kunnen zijn, maar dan heb ik wel twee opties. Optie 1: één algeheel Europees referendum of (en dat is realistischer) optie 2: dat er in alle lidstaten op één en dezelfde dag over wordt gestemd, dus 27 stemmingen op één dag, zodat uitslagen elkaar NIET kunnen beinvloeden.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be